1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Resoftare / Tuning / Modificare motor 2.0 TDI - discutii diverse

Discuție în 'Motor' creată de bigarel, 8 Dec 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Un miez mai rezistent in aceeasi carcasa nu o sa iti rezulte temperaturi mai mici, din contra.
     
    cosmin_moto apreciază asta.
  2. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni/Arges/ROMANIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DEUA, an 2016
    Da, asa cum a zis si Dragos, este ceva munca pentru ca trebuie scule de ultima generatie, programe cu licenta si fara 3-4 ore de lucrat la soft si multa experienta in domeniu nu poti resofta asa ceva, deci pretul va fi pe masura si pentru 15-20 de cai ... unii considera ca nu se merita.

    In privinta EGT una din cauze ar fi AFR mic (15-16) pe care merge motorul asta, deci o turbina mai mare ar rezolva problema partial. Alta cauza ar putea fi evacuarea care nu este chiar lejera, are un DPF intortocheat cu un schimbator de caldura in el si evacuarea gazelor nu se face chiar repede si alta cauza ar fi managementul motorului (injectiei).

    Prima grija a producatorului cand proiecteaza asa ceva este incadrarea la normele de poluare si apoi fiabilitate, consum de combustibil, etc.
    Ceea ce am observat este ca acest cod motor DEUA (acelasi motor, 2.0 150 de cai) merge pe EGT mult mai mici fata de cod motor DETA.
    Am facut toate experientele pe masina personala deci stiu ce vorbesc, adica cu soft putin agresiv ( 2,8 Barr presiune in admisie si 80-82 mg/cyc injectie) EGT nu depaseste 750 grade la varf de sarcina ceea ce este foarte bine zic eu. In schimb la DETA EGT atinge 750-800 grade si cu softul stock.
    Deci, in concluzie, DETA este un motor " tunat " de fabrica aproape de limitele lui constructive si de aici ramane putin loc pentru "stors" cativa caluti din el.
     
    cosmin_moto apreciază asta.
  3. cosmin_moto

    cosmin_moto 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B9 Avant S line quattro 2018, 2.0 TDI 190Cp
    Mulțumesc mult pentru informații, pentru mine treaba e clara cu DETA asta, ne bucuram de el asa cum vine din fabrica
     
  4. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    EDC17C74 nu este o problema la scriere, merge chiar si cu clone pe obd :) 3-4 ore de lucrat la soft poate la copy/paste si ajustat, ca daca-l faci de la 0, avand in vedere cele peste 200 de harti necesare pentru tuning, sa zicem ca petreci 30 de secunde pentru definirea unei harti x 200 = 100 minute doar definirea, apoi modificarea.

    EGT-ul mare de fabrica si AFR mic este o problema comuna la motoarele de 2.0 cu cai multi (177,184,190), dar cu niste artificii software se poate scadea EGT-ul (fara decalibrare softwarea duratei de injectie/linearizare senzori). Problema majoritatii "tunerilor" este ca urmaresc doar boost-ul, doar ca 1.8 boost poate insemna 15 AFR sau 17 AFR, cu aceeasi cantitate de motorina injectata.
     
    cosmin_moto apreciază asta.
  5. CZR

    CZR 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Golf 7 R, 2.0 TFSI, 540CP/640Nm
    Exista mai multe metode de crestere a puterii. Trisarea valorilor de temperaturi e o practica des intalnita (si nu doar in Romania). E varianta celor care nu vor sa-si bata capul sau nu au suficiente cunostinte. Acelasi lucru se intampla cu valorile de cuplu la cei ce nu resofteaza cutia. Din pacate nu toti iau in calcul genul asta de aspecte cand aleg un tuner.

    Las si eu 2 exemple de DETA lucrate anul trecut. Masini diferite, clienti diferiti, cerinte diferite:

    Audi A4 - 182.000km in momentul resoftarii - varf de 231 CP la 2.2 bari si 26 de grade temp. ambientala. 796°C -> 896°C
    CTOps_68_dyno.png A4_DETA_stock_run2.png A4_DETA_MRC_run2.png

    Audi A5 - 62.000km in momentul resoftarii. - 220CP la 2.0 bari si 35 de grade temp. ambientala. 797°C -> 858°C
    CTOps_66_dyno.png A5_DETA_stock_run1.png A5_DETA_MRC_run2.png A5_DETA_stock_run1_egt.png A5_DETA_MRC_run2_egt.png

    Nu o sa intru in alte detalii tehnice. Ideea este ca se poate lucra fara probleme pe acest motor. In ambele cazuri este vorba despre valori reale (EGT, cuplu, etc)
     
    Ultima editare: 27 Aug 2021
    moroenius, cosmin_moto, ovidiutm și alți 2 apreciază asta.
  6. cosmin_moto

    cosmin_moto 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B9 Avant S line quattro 2018, 2.0 TDI 190Cp
    Multumim baieti pentru informatiile voastre, balanta este oarecum echilibrata in acest moment. Personal acum imi este foarte greu sa ma decid daca si la ce tuner sa incerc acest soft. Avem argumente pro si contra de la tuneri mari care au tot fost recomandati pe acest forum, iar pentru un necunoscator argumentele lor par intemeiate, cel putin pentru mine, ceea ce face greu de luat o decizie.

    @CZR din puntul meu de vedere graficele postate de tine arata foarte bine insa cand vad temperaturi egt de aprope 900 de grade nu pot sa nu ma gandesc, oare nu e cam mult? Ce inseamna egt prea mare si cand acesta poate dauna motorului, care este limita egt la care ecu incepe sa limiteze puterea? Vara la temperaturi ambientale de peste 40 grade putem rula linistiti pe autostrada fara sa ne gandim ca putem lua o eroare din cauza acestor temperaturi? Apreciez mult ceea ce faceti si experienta voastra imi da o oarecare siguranta de aceea comentariul tau m-a pus din nou pe ganduri desi eram destul de hotarat ca masina va rula stock.
     
  7. CZR

    CZR 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Golf 7 R, 2.0 TFSI, 540CP/640Nm
    Nu-ti pot raspunde concret legat de valori pentru ca nu eu le stabilesc. Daca sunt safe? Clientii s-au convins ca da. N-am avut nici macar un caz pana acum cu vreo problema din cauza temperaturilor prea mari. Nu eu, cel putin, in ~2 ani si jumatate.
    Limita stock este ridicata mai sus, asta iti pot confirma :) Dar exista in continuare si iti va limita puterea, la nevoie.

    Scopul interventiei a fost doar sa arat ca motorul este ok :) N-am fost de acord cu ce am citit - ca "nu se poate face corect" sau se obtine un castig de doar 10-15cp.

    Alte cifre si detalii tehnice nu cunosc si chiar daca le-as cunoaste, nu le-as expune aici :)
     
  8. lenroc 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2014
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    A4 b6, 1.9 tdi, 131cp, awx, 2001
    Multumesc frumos!
     
  9. Hix

    Hix 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2018
    Locație:
    Ineu
    Masina:
    Audi a4 b8.5, 2.0tdi CGLC 2015
    Probabil un upgrade la intercooler mare ar fi ideal, cei de la darkside zic ca tdi urile noi au ic ul subdimensionat “to keep de dpf happy”
    Am un CGLC 2.0 177 stage 1 fortat putin cu dpf off si merge la 900 de grade egt ul, dar am observat recent ca temp in admisie se ridica la 60 de grade cand sunt 15 grade afara, de acolo suspectez ca imi scade injectia dupa 3800 rpm in treptele mari la viteza mare( se gatuie in turatii mari)
     
    Ultima editare: 2 Sep 2021
  10. CZR

    CZR 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Golf 7 R, 2.0 TFSI, 540CP/640Nm
    DETA are charge air cooler :)
     
  11. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Am facut CGLC la 207 CP / 440 Nm (clientul a cerut 210 CP / 440Nm, avand in trecut un soft facut de un cofetar-patiser ce se crede mare tuner cu care a topit o turbina la propriu).
    Toate limitele de EGT/Apa/Ulei/Motorina complet STOCK. Ecu incepe sa taie motorina de la 790-800 grade, dupa cum se vede si pe grafic, ajunge la temperatura respectiva dupa 4200 rpm in conditiile in care erau 36 grade in hala.
     

Distribuie pagina asta