1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimb ulei Cutie Viteze TIPTRONIC

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de sad, 16 Dec 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. felix 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Apr 2008
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A6 allroad, 3.O TDI, 233 CP, 2007, automatic
    Asa mi-au spus si mie. La reprezentanta mi-au masurat nivelul de umiditate al uleiului, acesta era in parametrii. Roaga-i sa-ti masoare acest parametru.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Apr 2014
  2. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    in urma incidentului meu cu motorul va fi necesar sa schimb si uleiul la cutia de viteze (tiptronic - 6 viteze) deoarece se va pierde prin schimbarea completa a motorului. oricum ajung in jurul kilometrilor rulati de la ultimul schimb de ulei de aproximativ 65.000 - 75.000 km. deci sursa este cat se poate de sigura (reprezentanta audi) + prietenii mei (deoarece cei de la reprezentanta invoca motivul ca nu au voie sa divulge niciun fel de cod - dupa parerea mea niste magari) codul pentru masinile cu motor de 3.0 si cutie tiptronic este G060162A2, este de culoare verde iar pe bidon trebuie sa scrie ATF si intra in jur de 8,300 l - 8,700 l. cam asta asta am vrut sa stiti si voi si sa nu mai dati din colt in colt care este, care o fi !!! va doresc numai bine domnilor. :hi::respekt::hi:
     
    Ultima editare: 26 Ian 2011
  3. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Merci,..memorat codul. :)
    Daca e asa de "fantomatic" uleiul asta, astia de pe la magazine pot face rost de el prin comenzile ce le fac ? Ca in ce priveste SLX-ul e mare bataie de cap...
    O sa-i intreb si eu, dar nu am drum acum pe la ei...
     
  4. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    poze cutie viteze tiptronic

    Dupa cum am promis am facut poze la cateva repere importante si care se pot vedea/localiza mai greu de catre cei care nu stiu locul lor...:happy:
     
  5. adiro

    adiro 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, 2006, B7, 2.0 TFSI Quattro
    legat de schimbul de ulei sunt de parere ca trebuie facut neaparat la reprezentanta (e o procedura mai delicata), eu l-am schimbat la cineva aici in Buc, un atelier foarte cunoscut de cei care au probleme la cutii automate, poate cel mai cunoscut....mare gresala. Dupa care cutia avea mici socuri la trecerea dintr-o treapta in alta.... am fost recent la reprezentanta pentru o verificare nivel ulei (cost manopera nesemnificatif) si mi-au completat cu 1.5 L......acum merge perfect. Aveti mare grija unde faceti schimbul.....sa nu regratati pe urma.... Multa bafta prieteni !

    PS: incredere nu poti avea .... insa acum dau o bila alba celor de la PBN :)
     
  6. razvan333

    razvan333 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.7 TDI 2006
    Azi am stat si eu putin si am studiat cartea masinii si am descoperit cateva lucruri interesante, pe care le-am fotografiat cu telefonul din pacate, dar promit sa gasesc o modalitate de a scana cartea si sa fac un topic separat.
    Iata ce am descoperit: la cutiile multitronic uleiul se schimba la 60.000 km iar cutii de viteze tiptronic nu exista:huh:, tiptronic este un program de schimbare(dispozitiv, dupa cum scrie in carte) manuala a vitezelor:keule:.
    Cutiile sunt automate si multitronic...cel putin asa scrie in carte;)
    Conform cartii se pare ca am fost cu totii in eroare totala:wtf:

    TIPTRONIC este cutia automata cu 6 trepte, echipata si cu "dispozitiv tiptronic":banghead:
    Restul, ramane valabil:)
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mar 2011
  7. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    Razvan poate acum cred si ceilalti colegi cand eu precizam ca schimbul de ulei la cutia de viteze (sursa 100% Porsche Romania) este obligatoriu de schimbat la 60.000 km dar.............sigur ca fiecare face sau va face ceeace doreste nu ? :)
     
  8. razvan333

    razvan333 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.7 TDI 2006
    Asa e...scrie clar, "toate modelele Audi".
    Azi am luat cartea la mine dar nu am avut timp sa ma ocup de ea, promit sa o fotografiez cumva sau sa o scanez;)
     
    Ultima editare: 28 Mar 2011
  9. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Si eu sunt adeptul schimbarii uleiului in cutie. Dar in pagina pozata se refera la cu tia multitronic. !!!!
     
  10. razvan333

    razvan333 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.7 TDI 2006
    Asa este, despre cutia Tiptronic nu scrie nimic, numai despre Multitronic:confused:
    Am reusit acum sa fotografiez cateva pasaje importante din Service Plan, sper sa va fie de ajutor;)
     
    Ultima editare: 28 Mar 2011
  11. roty

    roty 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    a4 avant, 1.9 tdi 131 hp, AVF,GJA,2004
    am fost pe 24 03.2011 sa imi schimb uleiul in cutie (mutitronic)... procedura e foarte simpla....
    se deface busonul de la cutie...
    se desfac furtunele (tur-retur) de la recitorul de ulei se afla in partea din stanga cum te uiti la masina din fata
    se lasa pana nu mai curge nici o picatura de ulei..
    se conecteaza vag com si se citeste temperatura din cutie ( se citeste temperatura uleiului, tutusi mai raman cca 2.5litri)
    se strang la loc piulitele de la racitorul de ulei
    se inlocuieste filtrul de ulei exterior(un cilindru cu 2 conducte care iese si intra in filtru, acest filtru are in el un dispozitiv magnetic, care atrage pilitura de fier rezultata din frecarile care au loc in cv, costa 1050 ron cod 8e0317823L)
    se introduc intr-un dispozitiv special(un bidon cu un furtun) 6 litrii de ulei atf, (cod g052180a2) se leaga undeva mai sus decat cutia la clema de la capota si se da drumul usor la ulei ..
    intra acm 5.3 litrii se inchide robinetul de la "dispozitivul special" (operatiunea mecanica e pe final)
    se porneaste masina (pe elevator) se decupleaza esp-ul si se lasa cu selectorul in pozitia P pana ajunge temperatura din motor pe la 65-70 grade celsius...
    dupa aceea de plimba selectorul in R, N, D, S si invers incet si cu rabdare .. de 2 ori
    cand se ajunge in modul R se tureaza maisna pana la 3000 ture (sau cat vrei... nu e o regula) cam 2 minute
    la fel si pentru modul D si S
    se aduce selectorul in pozitia manual se se schimba pe rand toate cele 6 viteze
    se desface din nou robinetul de la dispozitivul special si daca ii mai trebuie ulei isi mai ia sau mai da afara..
    in acest fel nu mai exista dubii ca nu a intrat exact cat ulei ii trebuie
    se pune la loc busonul de la cv si gata.....
    ramane martor motor aprins in bord
    se fece un test cu masina pe drum... se schimba toate vitezele...
    se conecteaza din nou vag.. se sterg toate erorile ...
    se pun la loc scuturile..
    se spala masina (gratis din partea firmei..:)) cand o face TESS asa ceva ma fac popa
    se achita factura.... 1720 ron + ceva "de bere" mecanicului celui care ti-a spalat masina... trebuie sa lasi loc de buna ziua(cu 20% reducere la manopera si 10% la piese OFERTA CE MI-A ACORDAT-O NURVIL VALCEA ca "domni" de la TESS "masina dvs nu intra in programul de reduceri...." ) ti se da masina si DRUMURI BUNE... ca pana la brasov e de mers...



    daca aveti nelamuriri si va pot ajuta cu ceva NU ezitati...
     
    Ultima editare: 29 Mar 2011
  12. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    "Treaba" cu plimbatul selectorului prin toate vitezele si apoi turarea motorului e valabila si la tiptronic ? Dupa ureche as spune ca da, ar fi logic, dar mai stii ?
    Te intreb ca poate a venit in discutie pe acolo si ceva despre tiptronic, diferente sau asemanari. La multi le incap cantitati diferite de ulei, cred ca tocmai din cauza metodei de schimb.
    De ex. cineva spunea ca e bine la scoaterea uleiului sa pui cutia in R si sa o lasi la relanti. Pe urma am auzit si discutii contra acestei metode.
    Poate schimba cineva uleiul si la tiptronic la Nurvil si face o treaba ca a ta. :)
    Asa ne putem face o idee si pe unde ne ducem, putem intreba cum fac operatiunea. Daca ne convine, bine, daca nu, pa.
     
  13. iuliano_smen2006

    iuliano_smen2006 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2011
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 3.0 TDI 2005
    Eu am un audi a6 motor 3000 din 2005 si am fost in Italia la rezentanta cu gandu sa schimb uleiu la cutia de viteze fiind automata si asa auzisem ca se schimba.I am spus domnului respectiv ca vreau sa imi fac o programare sa imi schimb uleiu la cutie si etc si mi a zis ca la motor 3000 nu se schimba uleiu doar daca ai vreo problema si m a intrebat daca imi merge bine.Eu nu am nici o problema cu,cutia dar tot nu sunt sigur se schimba uleiu sau nu?
     
  14. eduardbilanin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2011
    Locație:
    drobeta Turnu Severin
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1999 Avant
    Stie cineva de unde se poate cumpara ulei original ZF LIFEGUARDFLUID pentru o cutie automata tiptronic 5 viteze ,seria 5HP19?Caci se pare ca numai acest ulei este ADEVARAT???????????
     
  15. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Un mail primt in urma solicitarii de pret pentru ulei, filtru, garnitura si un simering ... cred ca raspunde la intrebarea ta, este exact uleiul de care intrebai ...

    Buna ziua,

    Gasiti mai jos preturile :

    simering 156 - 12 eur
    filtru ulei 450 - 18 eur (aftermarket) sau 32 eur (OEM)
    garnitura baie 100 - 13 eur
    ulei Mobil LT71141 - 48 ron/L

    Nu detinem uleiurile pentru diferential si cutia de transfer (le gasiti la dealer-ul Audi).

    Piesele se vor afla in Bucuresti luni, 09.05.2011.

    Cu stima,
    Cornel Ion - General Manager


    Mobile : +40 722 540 280 / +40 764 059 696
    website : www.piesecutieautomata.ro (AutomaticTransmissionParts)
    e-mail : info@piesecutieautomata.ro
     
  16. eduardbilanin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2011
    Locație:
    drobeta Turnu Severin
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1999 Avant
    Eu de asta vorbeam:
     
  17. dariusddj

    dariusddj Gold Member

    Înscris:
    16 Noi 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    a4,2.0TDI,2006,multitronic,140CP,BPW
    Eu am multitronic. Merge acelasi ulei?
     
  18. souldsad 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2011
    Locație:
    London
    Masina:
    Audi A6 sept 2008
    Sal, vrea sa va pun si eu o intrebare ca "prostul" se schimba uleiul in cutia de viteze? Eu am un audi A6 motor 2.0 TDI din 2008 si pe aici in UK nimeni nu vrea sa schimbe uleiul in cutia de viteze cica nu se schimba niciodata. acum cutia este manuala si daca se schimba ce imi recomandati ce este mai bun deoarece eu fac taxi cu masina. masina are acu 45.000 mile (72.000 km)

    va multumesc
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se schimba. Foloseste ulei de cutie original cumparat de la reprezentanta sau de la magazine de piese auto dar sa fie original Audi. Fiecare cutie de viteze foloseste un ulei specific conform tipului de cutie si codului de cutie. Bafta
     
  20. danythepalaga

    danythepalaga 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi a4 3.0 quatrro 2004
    O sa am ceva probleme daca nu o sa schimb uleiul in cutie ?. Masina are 250.000 km si uleiul nu a fost schimbat niciodata. Audi A4 B6 2004 2.5 tdi 6+1 163 cp. Bineinteles probleme cu cutia nu sunt deloc
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Feb 2012
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta