1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimb ulei Cutie Viteze TIPTRONIC

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de sad, 16 Dec 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    Domnilor, aia de dincolo, mai cinstiti, iti spun ca nu trebuie schimbat. La noi e firesc sa ceara bani la 60 000 km.
    Eu am 170 000 km imediat, cutia merge perfect si nu vreau sa puna mana vreun ghertoi sa strice ceva. Eventual ma duc in Germania sau in Austria la un service audi.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Feb 2012
  2. danythepalaga

    danythepalaga 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi a4 3.0 quatrro 2004
    Din pacate acuma masina este in tara si pana acum nu am avut probleme cu ea. Am schimbat decat consumabile si vroiam sa fiu sigur. Oricum pana acum o singura data am dus-o la noi pentru schimbarea kitului de distributie, am fost sa ma sigur ca le-am schimbat eu.
    Multam de sfat.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Feb 2012
  3. adc

    adc 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Bucharest
    Masina:
    Audi A6 3.0TDI Quattro
    Uleiul la tiptronic este lifetime, ceea ce inseamna ca nu trebuie schimbat, ci se completeaza doar atunci daca este cazul. Masina mea are 240.000 km, nu m-am atins de cutie si nici nu am de gand sa fac acest lucru. Cutia merge perfect, iar eu respect specificatiile producatorului. In schimb, stiu pe cineva care a facut greseala de a se lega la cap fara sa-l doara si a avut mari neplaceri pe urma, gen trepidatii & smuceli. A trebuit sa mearga la un alt service pentru o resoftare. Din pacate, cutia nu-si mai face treaba la fel de bine ca inainte.
     
  4. BVcyup79

    BVcyup79 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    BRASOV
    Masina:
    AUDi A6 C5 1,9 Tdi \ 2003 AVF
    te contrazic uleiul nu e lifetime. Asa am patit si eu am intrebat la TESS BRASOV si am primit acelasi raspuns , si in iarna urmatoare 198000 km a picat cutia de viteze . costuri( convertizor + pompa de ulei + filtru +ulei +manopera + garantie 12 luni ) =1100 EUR. Am gasit in Brasov un doctor in cutii de viteze ( il cheama CRISTI si cei din Brasov pot confirma) care mi-a facut cutia de viteze bucatele, a schimbat piesele si a montat-o inapoi. Am o cutie de viteze 5HP19, care acum functioneaza impecabil . Nu am sa astept 120000 pentru urmatorul schimb de ulei la cutie , la 100000 alt ulei si alt filtru , pentru ca ,cred ca e mai bine sa platesti 150 eur. pentru un schimb de ulei si filtru decat minim 1100 eur pentru o reparatie . DECIZIA O LUATI VOI
    REFERITOR LA PROCEDEUL DE SCHIMBARE ULEI IN CUTIE VA SCRIU CEEA CE AM VAZUT
    masina urcata pe elevator .Pentru schimbare filtru e necesara demontarea baii de ulei a cutiei ,se monteaza o noua garnitura la baia de ulei ,se strange baia .Pentru a baga uleiul in cutie a folosit o pompa pneumatica ( pentru cei ce nu au vazut cum arato o baie de ulei pe interior va spun ca in dreptul busonului are un inel din plastic de aprox 2-3 cm , care-i si confera nivelul de ulei al cutiei de viteze ). Se porneste motorul cu cutia de viteze in pozitia N se baga uleiul si in timpul procesului se va observa cum incep sa sa invarta rotile . cand uleiul atinge nivelul cutiei va incepe sa curga pe buson , atunci se strange busonul si se verifica eventualele pierderi. Apoi an trecut cutia prin toate vitezele , apoi am coborat-o de pe elevator ,i-am facut o proba pe strada, si apoi am urcat-o iar pe elevator pentru o ultima inspectie ,si eventuale scurgeri . La mine au intrat 6 l ulei , dar asta difera de la masina la masina ,si depinde cat ulei curge si din convertizor
     
    Ultima editare: 13 Mai 2012
  5. adc

    adc 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Bucharest
    Masina:
    Audi A6 3.0TDI Quattro
    In primul rand cutia de viteze pe care o ai tu pe A4 B5 este multitronic si nu tiptronic, ceea ce este cu totul altceva. Intr-adevar, la multitronic uleiul nu este lifetime si se schimba la 60.000 km.
     
  6. BVcyup79

    BVcyup79 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    BRASOV
    Masina:
    AUDi A6 C5 1,9 Tdi \ 2003 AVF
    de ce crezi ca am o cutie multitronic ? eu i-ti spun ce e tiptronic in 5 trepte !( la mine are P R N D 4 3 2 )
     
    Ultima editare: 13 Mai 2012
  7. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    Oricum la A 6 c6 e lifetime. Nici eu nu am d gând sa schimb uleiul la cutie. Merge perfect si am 170k. Km
     
  8. cipri29

    cipri29 Bronze Member

    Înscris:
    12 Noi 2007
    Locație:
    Florești - Cluj
    Masina:
    A4 B8 2.0 tdi CAHA 2009, A2 1.4TDI ATL2004
    Asta ca nu se schimba uleiul la tiptronic sunt bazme. Sau daca iei in calcul ca pe la 200 si ceva de mii de km sa se duca poti sa nu-l schimbi. Eu am schimbat uleiul la a mea si nu ai vrea sa stii cum arata si cata pilitura era pe cei doi magneti, schimbul s-a facut pe la 230000 km, nustiu daca s-a mai schimbat inainte. Dupa un anumit nr. de km uleiul isi pierde proprietatile, ca e tiptronic, multritronic sau manuala, am schimbat si la manuala uleiul si ala arata f rau fata de cel nou . Bafta.
     
  9. BVcyup79

    BVcyup79 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    BRASOV
    Masina:
    AUDi A6 C5 1,9 Tdi \ 2003 AVF
    asta am spus si eu ! e normal ca un dealer audi sa spuna ce e lifetime ca doar are interesul sa prinda clienti in service.Eu m-am fript o data ......
     
  10. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    Dragii mei cu "bazme", lifetime înseamnă pe viața , adică nu îl schimbi !
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    hro de unde ai tras tu concluzi asta ? din manualul scris de catre producator sau din spusele angajatilor Audi ? Ar trebui sa asculti si alte pareri. Asta inseamna sa fii impartial pentru ca altfel, devenim subiectivi, nu obiectivi asa cum ar trebui sa fim si sa ne comportam. ;)

    Ai desfacut sau ai vazut vreodata o cutie desfacuta, de motor, indiferent ce tip (automatat sau manuala) ?. Eu m-am saturat de povestile reprezentantelor sau fabricii.
    Uleiul ala dupa 100.000 km isi pierde toate proprietatile initiale (ca si orice material sau lichid de altfel) pentru ca este supus unor factori de uzura intr-un mod intensiv. O sa pun poze cu prima ocazie ca sa vedeti diferenta intre un ulei uzat dintr-o cutie de viteze care are peste 100.000 km si un ulei nou curat. Asta asa ca idee.
    Nu te mai contrazice si nu mai lua de bun orice scrie indiferent unde, pentru ca nu ai dreptate, in aceasta privinta, referitor la ulei.

    O seara buna
     
  12. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    Cristi dar are poze de la mine de la cutie si de la diferential cu uleiul si nu numai. poate pentru unii colegi ma repet am vorbit cu cineva indreptatit sa spuna ce si cum de la PBN (sigur ca fiecare face ce vrea cu masina si cu bunurile lui) uleiul se schimba obligatoriu la 65.000 - 70.000 km. Atentie vorbesc numai de uleiul in cutiile de viteza tiptronic restul nu stiu si nu precizez nimic. dar sigur ca nu este obligatoriu daca nu vreti. daca erau uleiuri de la NASA poate mai credeam dar asa ............... sa fim seriosi. :salute:
     
  13. BVcyup79

    BVcyup79 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    BRASOV
    Masina:
    AUDi A6 C5 1,9 Tdi \ 2003 AVF
    fiecare face cum considera cu propria masina .Eu am vrut sa va scriu ce am patit eu din spusele reprezentantilor de la dealerii Audi. Nu am vrut sa creez polemici pe aceasta tema.Dar sigur o sa auzim la inceputul iernii cand uleiul e mai vascos cum o sa strige colegii cu lifetime ca le arunca afara uleiul din cutie . Fiecare este stapan pe buzunarul lui .........
     
    Ultima editare: 14 Mai 2012
  14. zzo 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6, 2000 cmc, 2005
    am citit discutiile cum ca se schimba ba ca nu se schimba, mentionez faptul ca detin audi 3.0 l quattro tiptronic, in Hamburg seful de service mi-a spus uleuil ma cutie nu se schimba decat in cazul in care aveti probleme la ea, intamplarea a facut ca acum 2 luni sa am ocazia sa discut cu cineva din conducerea PBN intr-un cadru privat printre altele si de aceasta problema. RASPUNS: Uleiul nu se schimba doar decat in cazul unor probleme dar din ratiuni de marketing se recomanda schimbarea. DECI......concluzia o trage fiecare
     
  15. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    Mă bucur ca cineva imi da dreptate ! Sa nu confundam mașini de 400k km din vitan cosmetizate la 100k la care li se strica cutia si sunt pozate cu mașinile cumparate din germania cu km reali ! Daca neamtul zice nu, nu ! Eu nu las romanasii sa își bage coada in cutia mea !
     
  16. cipri29

    cipri29 Bronze Member

    Înscris:
    12 Noi 2007
    Locație:
    Florești - Cluj
    Masina:
    A4 B8 2.0 tdi CAHA 2009, A2 1.4TDI ATL2004
    Buna

    Clar ca reprezentantele au mai mult de castigat daca schimba o cutie decat un amarat defiltru si cativa litri de ulei. Trageti voi concluziile, eu am schimbat uleiul in cutie la a mea si am vazut in ce hal arata si cata pilitura era depusa pe magneti, acum nustiu la modelele mai noi daca e la fel, p[oate sunt facute din aliaje mai rezistente la uzura si nu mai trebuiesc facute acele revizii de ulei si filtru dar mandoiesc. Bafta si sa ne tina cutiile cat de mult.
     
  17. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Cei din germania zic ca uleiul este life time, adica pe romaneste ,,pe viata,, cum ar veni. Dar neamtul considera ca viata unei masini este de 200.000 km. Intradevar uleiul va rezista in cutie pana la 200.000 km, desi dupa vreo 70.000 km va incepe uzura cutie daca uleiul este neschimbat, dar nu conteaza pt ca pana pe la 200.000 nu pica.
    Cum a spus si macristian , orice ulei se uzeaza, mai ales la ce angrenaje sunt in cutia automata. (care o vazut o cutie automata desfacuta bucati stie ce zic) . Ii clar ca daca faci schimburi regulate la uleiul din cutie ii prelungesti viata cutiei.

    off topic: Garantez ca la o masina noua poti merge primii 50.000 km cu acelasi ulei in motor fara sa-l schimbi (doar completat) si nu va crapa motorul. Ca va aparea dupa aceea o uzura mai mare decat ar fi trebuit ,este cu totul altceva.
     
  18. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    eu zic sa nu "cantam" pe forum dupa ureche...si daca nu stii nimic sigur e bine sa lasi sfaturile ptr. alte topicuri, nu de alta dar cu cutia automata nu-i de joaca. deci..am schimbat uleiul de curand si la unele reprezentante se sfatuieste clar sa se schimbe uleiul macar la 100 mii. de altfel acest lucru apare mai nou si in normativele lor la cutia tiptronic. cine nu crede poate intreba de ex. la reprez. Nurvil. nu cred ca e bine sa devina aceasta operatiune obsesia noastra dar daca se strica cutia sigur va deveni cosmarul nostru dat fiind pretul reparatiei si "specialistii' din romanica in cutii automate.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Iun 2012
  19. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    Eu zic - si alții au zis mai sus - ca Nurvil nu e o autoritate in materie - întâmplător cunosc câteva creiere luminate de acolo.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Iun 2012
  20. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    Nu a invocat nimeni ca Nurvil e etalonul in domeniu, incercam doar sa spun ca mai nou pana si unele reprezentante recomanda schimbul de ulei la c.v. in conditiile in care pana mai ieri sustineau contrariul... Off. 1. avand in vedere operatiunile de care eu am avut nevoie, ma declar multumit de serviciile lor. 2. e problema ta personala ce faci cu masina si mai ales in cine ai incredere, asta asa ca tot simtim uneori nevoia sa fim mai acizi.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Apr 2014
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta