1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimb ulei Cutie Viteze TIPTRONIC

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de sad, 16 Dec 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Overdose

    Overdose 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A 4 Sportline 2007 2.0TDI Multitronic
    Ai dreptate. Conform cartii Audi uleiul la multitronic se schimba la 60 000 km. Si toate cutiile sint multitronic. S-a mai spus aici, tiptronic e un dispozitiv pe cutia automata.
     
  2. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    "Toate cutiile sunt multitronic ..."
    Sigur ai vrut sa scrii asa ?
    Intre multitronic si tiptronic sunt diferente majore in ceea ce priveste principiul de functionare.
    In fine, e plin netul de filmulete ce arata cum functioneaza fiecare.

    Pe mine ma intereseaza altceva.
    Desi sunt adeptul motto-ului "nu repara daca nu e stricat", cei 200.000 de km, ma fac sa ma gandesc la un schimb de ulei. Oricat ar fi el de "pe viata", fierul e fier si uleiul se degradeaza chiar si daca tii masina pe loc (vezi mai ales uleiul de motor).
    Am luat legatura cu cei de la Faur.
    Au "ZF Lifeguard Fluid 8". Deci, e generatie mai noua, pentru ca am gasit intr-un .pdf, ZF Lifeguard Fluid ... 6 ca fiind pentru cutie, dar cred ca era o chestie mai veche.
    Eu am cutia tip 6HP19A. Au spus ca o sa trebuiasca ... 7 litri, desi schimba si filtrul. E clar ca vreo 2 litri raman prin cutie, dar tot e altceva, per total.
    Va rog mult, cine poate afla, ce cod are acest ulei, "ZF Lifeguard Fluid 8" pentru tipul meu de cutie ?
    A, pretul unui litru e 118.70 Ron + t.v.a.
    Manopera 1114 RON + t.v.a. Am cerut sa-mi lase separat in pret doar uleiul si desi mi-a spus ca foloseste filtru original, nu stiu daca e inclus in acest pret.
    Reprezinta pe cei de la ZF, dar totusi cum vise pare ca pret, mai ales litru de ulei ?
    (Am gasit anuntulul lui ZAKZAK SAMER din Timisoara si vinde ulei ZF 4, 5, 6, 7, 8, cu 10 E, dar cred ca a omis sa spuna si "incepand de la...10 E". :) Poate gasesc sa-l cumpar mai ieftin, de asta intreb.)
    Multumesc.
     
    Ultima editare: 21 Aug 2012
  3. Overdose

    Overdose 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A 4 Sportline 2007 2.0TDI Multitronic
    Din cartea tehnica a masinii care e din 2007 am dedus pt ca asa scrie. Acolo da toate modele de audi, benzina-motorina, manual-automatic. Si nu e nici o cutie tiptronic, ci spune cutie multitronic cu disp. tiptronic. Daca am timp o sa-ti fac o poza ca sa te convingi. Iar in privinta schimbului de ulei, am intelesc a e bine sa-l faci la un service autorizat pt ca exista niste proceduri. Asta ca sa nu-ti strice cutia cine stie ce Gigel din spatele blocului.
     
  4. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    Gabryel ...vrei sa zici ca astia de la Faur cer 1114 numai pe manopera? eu am platit cam 200 la reprezentanta si pe filtru original (scrie pe el ZF, nu mizerii) 90 ron.
     
  5. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    "Vom folosi Uleiul special pentru cutia Dvs. de viteze, ZF Lifeguard Fluid 8 si filtru
    fabricate de ZF Germania. Durata aproximativa va fi de 2 ore.
    Pretul serviciilor mentionate este : 1114 RON + t.v.a."

    Cred ca e cu totul, eu asa as intelege daca ma uit mai bine, nu ?
    Eu le-am cerut sa-mi puna pretul pentru ulei, separat, pentru ca nu as baga mana in foc ca o sa intre exact cat s-ar spune inante de operatiune.
    Se pare ca au dat initial un pret total. Mmm,..e mai bine asa, ca pret ? :)
    (1114 - 830 (uleiul) = 284 manopera + filtru, fara TVA.)

    @Overdose:
    Eu nu spun ca nu ar avea toate masinile scoase, la un moment dat, numai multitronic.
    Eu doar am vrut sa-ti spun ca tiptronic nu e doar "un dispozitiv pe cutia automata". Sunt multe chestii diferite acolo, chiar si mecanice.
    In speta, ai putea spune ca sunt doua cutii diferite. Cine stie ce au vrut aia sa spuna acolo ? S-o fi referit la ceva electronic ce se gaseste pe ambele cutii.
    Se poate, dar multitronicul e o cutie cu variatie continua,...e alta mancare de peste, asta e clar.
     
    Ultima editare: 21 Aug 2012
  6. chris cali 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    usa, and ro
    Masina:
    audi A4, 1.8 t, 125 kw, quatrro, avant, sport version usa model.
    am gasit acest post despre ulei de cutie. a mai schimbat cineva ulei la o cutie tiptronic la 1.8 t quattro. 5 viteze. 2003.... eu am gasit ca filtru ulei cutie si garnitura costa 25 usd, si litrul de ulei este 15 usd. ma gindesc sa fac asta singur. masina asta nu a fost la mecanic, ca nu imi convine sa le dau lor bani prea des. doar pt chesti mai complicate ce nu am avut scule necesare.... astept raspuns de a mai facut cineva schimbul de ulei la automata, benziar , si cit a costat.

    http://www.autohausaz.com/search/pr...ls&gid=8591@ATF, Automatic Transmission Fluid
    ulei cutie viteze.

    http://www.autohausaz.com/search/pr...saxle System&gid=8600@Transmission Filter Kit

    kitul filtru plus garnitura..
    se pare ca in usa e mult mai ieftin consumabille astea decit in Romania... filtru si ganitura doar 25 usd.
     
    Ultima editare: 4 Sep 2012
  7. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Eu am schimbat uleiul acum 4 ani. Am cutie tiptronic 5 tr cod cjq, motor 1.8t aeb.
    Schimbul l-am facut la dealerul local audi din Pitesti, era postat cum si ce am patit cu ei, dar vad ca a fost sters.
    Ca si rezumat, in cutie au intrat 6,5 litri ulei, filtru si garnitura baie. Pe factura pusesera 9 litri si nu schimbasera filtrul dar in cele din urma dupa certuri aprinse s-a rezolvat.
    Pretul a fost cca 11500-1200 ron cu totul.
    Schimbul in sine este banal, se da drumul la ulei , se demonteaza capacul cutiei, se curata, se schimba filtrul din interior si farnitura capacului, se remonteaza.
    Apoi necesita mai multa atentie.
    La umplere temperatura cutie trebuie sa fie 35 grade(necesita vagcom), apoi trebuie un bidon suspendat de capota cu un furtun flexibil un robinet si o teava in forma de carlig la capat. Aceasta teava intra prin dopul mare aflat pe capacul cutiei.
    Se pune ulei in bidon si se deschide robinetul. Se lasa sa curga ulei pana curge pe supraplin. Se porneste motorul si se trece prin toate treptele de viteza(procedura completa este in elsa).
    Completeaza ulei pana curge iar pe supraplin.
    Eu acum am gasit ulei original ATF cu 65 ron litru si filtru cu 200 ron.
    La dealer e 85 ron pe litru.
    Acum 4 ani era 100 ron pe litru
     
  8. chris cali 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    usa, and ro
    Masina:
    audi A4, 1.8 t, 125 kw, quatrro, avant, sport version usa model.
    Multumesc frumos pt raspuns, am decis sa il schimb singur. Azi am fost la un dealer in Romania, in Suceava. ulei litru 110 ron litru, si filtru 200 ron, nu am mai intrebat de manopera, dar cred ca total ar gi la 1500 RON.

    Am mai gasit azi pe net http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=F2A1007-A... acest kit original de schimb ulei transmisie. include si pompa de umplere, ff buna pretul ...
    Problema la mine ca cutia e quatroo, motor amb, si nu vad bushonul al doilea de umplere. mi se pare ca e mai mic bazinul la mine. e model din 2003, a4, avant quatroo, poate cutia e diferita. aici am mai gasit http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2797651 si modul cum se face schimbul fotografiat. e ff simplu, ca si un schimb de ulei la motor.
     
  9. jonix

    jonix 6th Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.9 TDI, 85kW AJM, Tiptronic, B5-06.2000
  10. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
  11. die 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, 2.5 tdi quattro 179 CP, 2004
    Salut,
    Intrebare: ce ulei recomandati pentru tiptronic 5+1 de pe audi 2004 2.5 tdi quattro ? norma celui original e G 052 162 A2, dar nu stiu ce culoare are.
    Am avut Valvoline Maxlife care avea norma si nu am fost prea multumit, am vorbit o data cu Samer (TM) si mi-a spus ca recomanda Castrol Dexron III (dar problema e ca acel ulei nu are norma specificata pe bidon sau modelul cutiei ZF 5hp19).
    Nu as vrea sa bag original acum pentru ca am platit destul de mult pentru cutie si am ramas cam lefter. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Noi 2012
    Russone apreciază asta.
  12. para6

    para6 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a6 2.5tdi quattro 2002
    Vreau sa schimb uleiu la cutie!Cati litri imi trebuie? Decat filtru si ulei? Uleiu asta e bun(Ulei c.v. automata, galben ATF Tiptronic FEBI BILSTEIN)?Un service in Constanta imi puteti recomanda? Este vorba de un audi a6 2.5 tdi v6 ! Multumesc
     
  13. iuliano_smen2006

    iuliano_smen2006 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2011
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 3.0 TDI 2005
    Parerea mea sa te duci doar la Reprezentanta Audi pt schimb de ulei la cutie.Este o operatiune destul de complexa,sfatu meu sa platesti ceva mai mult si sa o duci la reprezentanta.
     
  14. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    iuliano_smen2006 tu ai fost la reprezentanta, sau asa iti face tie impresia ca e o operatiune de chirurgie pe creier? esential e sa se respecte temperatura de umplere si sa se foloseasca ulei original ZF. cat priveste temperatura uleiului la umpelere te asigur ca sunt foarte putine reprezentante care o respecta.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Apr 2014
  15. sebaro 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2011
    Locație:
    deva
    Masina:
    a6,2004..2.7TDI
    salut!si eu am A6 2,7 TDI 2005,cutie tip tronic.am schimbat uleiul in cutia de viteze anul trecut in timisoara la samer.pot sa-ti spun ca au intrat in cutie 6 litri de ulei fara cel din convertizor.pot spune ca se schimba uleiul in cutie deoarece pe filtrul de ulei era marcat anul 2007,.masina mea 2005 iar cand l-am schimbat eu pe filtrul nou de ulei era marcat 20011.acest marcaj de alpica de catre producatorul filtrelor pe ele.pot spune ca este bine sa fie schimbat uleiul periodic,la mine a lipsit 0,8 litri din cutie a fost masurat la scoatere.toata lucrarea ulei 6L+filtru si manopera=1100RON
     
  16. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Cei de la ZF schimba 7 litri...
    Asa zic ei si asa iti fac si calculul cand le ceri informatii.
    Am un cunoscut cu un Q7 care a ajuns...la Suceava si a bagat 8 litri, original,... totul costand 900 lei.
    In fine,..e bine ca schimbi, chiar si jumatate din cantitate,...dar parca prea "joaca" cifrele astea in ceea ce privesc litri schimbati/bagati in cutie.
     
  17. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    Gabryel...si cum a intrat la amicul tau 8l, poate il intrebi sa aflam si noi? la mine sub 6 cam 5,8. eu am stat langa masina la manevrele astea si nu-mi inchipui cum sa mai adauga 2 l in plus.
     
  18. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Pai de asta am si postat,...mai mult din cauza ca tot aflu tot felul de cantitati.
    L-am intrebat dar ce sa-mi spuna ? Atat a intrat si basta.
    Acum ca el ar fi exagerat,...se prea poate, nu stiu (e un tip exigent, de asta a ajuns si la Suceava), dar aia de la ZF, am vorbit cu un inginer, mi-au garantat ca 7 litri imi intra si atat o sa si factureze. Poate ei ar putea explica de ce in unele cutii intra mai putin. Astia sunt autorizati, nu cred ca ar vorbi de pe campii..., cred.
    A ramas sa ma programez, o sa-i intreb, daca am pe cine...
    Acum, imi pasa din ce in ce mai putin, e clar ca e un subiect ambigu. O sa vad cat o sa intre, dupa ce urc masina pe elevator. O sa fiu atent cu ce fac aia si asta e, doar sa nu ma fure ca pe prosti, in rest, poate sa intre si 9 litri.
    Dupa, o sa spun si eu cati litri si...trecem mai departe. :)
     
  19. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Intra 5-6 litri daca nu se schimba filtrul de ulei. Cu filtru nou la mine au intrat 6.5 litri deci 7 bidoane.
     
  20. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    ce legatura are filtru? eu am schimbat si filtru
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta