1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare ulei + filtru cutie automata - sfaturi diverse - cum procedam ?

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de paulspp, 26 Noi 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. cusmanm

    cusmanm 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 C5 2.4 quattro an 2003
    imi poate cineva spune cat si ce ulei este recomandat pentru cutie de viteze automata in 4 trepte, motor 1.9 diesel, cod AFN ?!
     
  2. Stardust

    Stardust 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Mures
    Masina:
    BMW
    Febi sau Swag este singurul ulei care il gasesti pe piata pentru aceasta cutie, ar mai fi Audi original dar e foarte scump. Eu am luat 6 litri de ulei Swag(este fabricat de Bilstein Group ca si Febi) si a intrat aproximativ 5,5 litri.
    Cantitatea e relativa deoarece nu curge tot , o mare parte ramane in convertizor.
    Procedeul de schimbare e mai complicat deoarece masina trebuie ridicata pe elevator, se introduce uleiul prin partea stanga a motorului aproape de cutie unde are o teva de alimentare cu un dop de plastic, apoi se trece cu motorul pornit prin toate treptele de viteza si se completeaza pana uleiul ajunge la nivel. Obligatoriu trebuie schimbat si filtrul ,optional si garnitura de la baie in funtie de starea ei
     
  3. razvan333

    razvan333 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.7 TDI 2006
    Confirm, Mircea e tare la cutii...si vecinul sau Bogdan, pe partea de motoare:icon_thumright:
     
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Masina respectiva a fost asamblata intr-o uzina,cutia fie ea DSG a trebuit calibrata odata asa cum chiar tu spui ,a trebuit pus ulei in ea ,puse valvele etc tot oameni au asamblat-o.

    Nu se repara pentru ca subansamble,piesele se produc numai pentru DSG intr-un circuit intern si nu sunt la vanzare .
     
  5. meghitz

    meghitz 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008 + AUDI A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
    Mesterii de AICI mi-au spus ca se repara si ca aduc piese in doar cateva zile dupa ce desfac cutia si fac constatarile.
    A mea de la passat scapa presiune la debraiere dupa spusele lor si rezultatul e pornirea smuncita la plecarea de pe loc in cazul in care duc piciorul pe acceleratie prea rapid dupa eliberarea pedalei de frana. Mi-au facut constatare cu niste pompe de presiune aplicate in interiorul cutiei (nu am intels f bine si nici nu am fost de fata cand au facut asta) si rezultatul testului a fost cel scontat initial de ei. Mecatronicul se pare ca lucreaza f bine si nu ar fi probleme la el.
    Mi-am planificat ca in maxim 2-3 luni de zile sa merg cu masina pt reparatie.
    Dupa investigarea exacta a cutiei in momentul cand o desfac mi-au spus ca vor schimba toate piesele "suspecte" care cauzeaza fenomenul asta sau care au un anumit grad de uzura mai ridicat.. iar costul reparatiei ar putea ajunge poate si la 2000 euro. Sper totusi sa nu ajung chiar asa de sus cu reparatia!! Totul depinde de ceea ce vor gasi inauntru.
    O sa postez cu siguranta pareri despre rezultatul reparatiei.
     
  6. cocan07 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    audi a6 3.0 tdi / mercedes ml320 cdi
    :idea: Va pot da cateva sfaturi:

    -in orice reprezentanta fie ea audi, bmw, mercedes daca te duci sa faci schimbul de ulei la cuie ti se zice ca nu este nevoie. insa nu este adevarat pentru masinile sub anul 2000 schimbul se face o data la maxim 40000 km cat pentru cele dupa 2000-2003 in functie de masina se recomanda o data la 70000km

    -pentru posesori de audi, caci pentru ei e acest forum si in special de a6 ;),
    cutia de viteza pe un audi a 6 poate diferi de la o masina la alta dar sunt 3 tipuri mari si late. pentru a6 1999-2005 sunt modelele 5hp19 si 01j(multitronic) iar pentru cele dupa 2005 6hp19. va recomand schimbarea uleiului la toate modelele la fiecare 50000 km daca nu riscati alte cheltuieli mai mari.

    probleme cunoscute: daca iti patineaza din a 2-a in a 3-a sau in oricare alta viteza e de vina grupul hidraulic sau filtru infundat, probleme cu a 4-a e convertitorul (aici nu se aplica si tipuilor de cutie 01j aceasta neavand convertitor).
     
  7. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    cocan07 O intrebare: Care metoda e cea mai buna, mai sanatoasa, in a scoate TOT uleiul din cutie la un schimb. Asta fara sa demontezi cutia bucatele, normal.
    Sa spunem ca ma duc la service si doresc un schimb. Iau din magazie 9 litri si-mi ies din cutie numai 4. Unii asa au patit. Explicatii din partea lor,...multe si care mai de care mai penibile. Ba ca atata ulei a mai ramas in cutie, ba ca doar atat se scoate,...ca nu trebuie tot,..ca apa din acvariu. :)
    Am auzit mai multe variante, ca pui cutia in R, dar unii spun ca o traumatizezi ramanand fara ulei intr-o treapta,...si tot asa.
    Ce metoda recomanzi tu ?
     
  8. cocan07 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    audi a6 3.0 tdi / mercedes ml320 cdi
    G@bryel Salut,

    Simplu si la obiect :)

    In cutie intodeauna o sa iti ramana ulei, de ce: pentru ca in convertitor sau convertizor cum le mai zice lumea ramane cam 2 litri de ulei. Cand schimbi uleiul sau inainte de a schimba uleiul iti recomand un aditiv de lavare a cutiei se cheama LUBEGUARD 63010, bagi in cutie, mergi o zi (nu mai mult de 50km) si pe urma faci schimbul. Solutia asta iti va curata cutia dar si in convertitor.

    Repet: nu se lasa cutia fara ulei cu motorul pornit nici sa nu te gandesti sa pornesti motorul fara ulei in cutie
    Cat despre schimbul de ulei e o tehnica si acolo.

    In poza ai tipul de filtru care merge pe masina ta: asta daca am inteles eu bine ca ai audi A6 3.0 tdi dupa 2005

    In poza am marcat cu rosu cei doi magneti care opresc teoretic spanul care il formeaza cutia in timp.

    P.S Nu ai pus o intrebare stupida, ci este chiar necesara si buna. Uitasem, in cutie o sa iti intre mai putin ulei decat scrie in fisa tehnica sau manual pentru ca ai deja vreo 2 litri in convertitor
     
  9. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Ok, o sa tin minte.
    As vrea s-o fac in vara...
    Poate de metoda pe care trebuie s-o vad la service, sa stiu ce trebuie sa faca aia.
    La o simpla scoatere de surub si in a lasa sa curga uleiul de capul lui, cat vrea el, am inteles ca nu rezolvi mare lucru.
    (Vorbesc din auzite)
    Ok, 2 litri din 9,...suna acceptabil. Se innoieste cat de cat, in proportie buna si scap de a mai cumpara 2 litri. :)
    Multumesc mult de precizari.

    Ca tot am vazut poza. Unii spun ca, in urma unor probleme minore la montaj, dupa ce a functionat cutia cateva minute, ca o proba, cu masina suspendata, la o a doua demontare a capacului, au gasit magnetii cu aceeasi cantitate de pilitura ca inainte de prima demontare. Ai intalnit asa ceva ?
     
  10. die 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, 2.5 tdi quattro 179 CP, 2004
    Salut,

    Poti detalia operatiunea de schimbare ulei pentru cutia tiptronic ZF 5HP19?
    Inclusiv cantitate necesara la schimb si ulei recomandat? Eu am gasit Ravenol 5 / 4 HP ATF, Febi sau original (foarte scump), mai era si Pentosin ATF 1 dar nu se gaseste.
    Codul uleiului din cate am gasit pare a fi G052162A2.
    Daca sti cum se face schimbul la o cutie DSG si operatiunea este identica atunci stiu.
    Daca exista cumva alt topic pentru asta, inclusiv tutorial va rog sa ma indrumati si sa stergeti postul.
    Merci.
     
    Ultima editare: 18 Feb 2012
  11. cocan07 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    audi a6 3.0 tdi / mercedes ml320 cdi
    Salut,

    Da operatiunea se aseamana cu cea de la dsg, diferenta e ca dsg nu are convertitor deci in 5hp19 va intra mai mult ulei.

    Va recomand tuturor inainte de a schimba uleiul mai ales daca nu a mai fost schimbat, sa folositi un aditiv de spalat cutia: mentionat in topicul de mai sus.

    ulei: dextron 3 in sus, marcom v
    9.36 liter -- 035/065/073/087/093/101/103
    9.41 liter -- 002/012/013/018/036/044/063
    9.46 liter -- 030/053/054/075

    scazi cam 2-2.5 daca nu scoti convertitorul

    Nu goli uleiul din cutie cu motorul pornit!!!
    5hp19 fata de dsg are un singur filtru cel de jos di baie.
    In timp ce faci un schim de ulei uita-te si la calitatea uleiului dar si dupa particule minuscule de fier.

    cum pune ulei in cutie:
    1. cu motoru oprit ( temperatura cutiei sa fie normala) se face nivelul
    2.se porneste motorul si cutia se lasa in P nu in D sau R, se face din nou nivelul

    sper sa iti fi fost de ajutor!
     
  12. Radu_D 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2011
    Locație:
    Deva
    Masina:
    Audi A6, 3000 ,2005
    Pentru cei care gasesc de actualitate informatiile despre necesarul de ulei din tiptronic, pot fi necesari pana la 9 litri, de fapt cam 8.5, asta in conditiile in care cei care schimba stiu ce fac si daca tot scot uleiul, desfac si scot si filtrul de ulei din cutie.
    Uleiul nu ramane in convertizor sau alte bazaconii diferenta de la aprox 7L, usor mai putin pana la 9L (8.5-8.6max) e data de neinlocuirea filtrului care spun eu ca ar fi obligatorie.

    Uleiul nou trebuie introdus cu pompa, trebuie pompat inauntru pentru a se putea completa corespunzator intreaga cantitate.
    Nu e asa mare filozofie, insa cei care schimba uleiul trebuie sa stie ce fac.

    Recomandarea unui meserias, chiar cel mai bun specialist (spun eu din experienta) in cutii automate din tara, este sa schimbe cu ulei de la ZF si cu filtru ZF (mai bun decat Mann), este vorba desigur de calitate, de longevitate.
    E adevarat ca la multitronic se recomanda la 60.000 dar eu am inteles ca safe e la 45.000-50.000 si schimbat si filtru desigur.
    Orice ar zice oricine si la tipronic trebuie schimbat uleiul cu toate ca nu se recomanda un astfel de interval.

    Am avut ocazia sa vad uzura efectiva cauzata de neinlocuirea uleiului la multitronic pana la 148.000 pe variator si pe lant. Uleiul nu fusese inlocuit vreodata, desi masina era cu carte service cu service la reprezentanta in Germania, pe filtru scria clar 2007.
    L-am curatat eu de ulei, trebuia sa fi fost schimbat de doua ori. De ce fac nemtii asta ? deoarece castiga mai mult la schimbarea cutiei. Nici mie nu mi-a venit sa cred. Inselaciune cu acte, serios, asa ca atentie, nu stiu daca e chiar o practica generalizata, dar daca luati un Audi de afara verificati, schimbati inclusiv uleiul din cutie, nu asteptati sa dea semne de boala.

    Inca ceva: ulei sau fluid de curatare e o alta gogomanie. Este ca la servodirectie: norma de service spune sa il schimbi de doua ori pentru curatare. E tot ulei, eventual si aditiv, dar e inutil, bani in plus, nimic altceva.

    Retusarea variatorului si inlocuirea lantului si schimbarea uleiului si filtrului la Samer in Timisoara fara factura, nu vrea sa auda de asa ceva, 4.300 lei, o mie de euro.

    Revenind la tiptronic un schimb de ulei si filtru tot la el sare de 1.000 lei. ZF. Alternativa la el e Valvoline. Recomandarea e sa se faca la aprox 60.000.

    De ce cred eu ca e important: un ulei vechi, uzat, nu numai ca nu protejeaza piesele in miscare, insa nu asigura temperatura optima(safe) in cutie pentru calculator. In conditiile in care sunt temperaturi prea ridicate e nasol, costul unui calculator indiferent de tipul de cutie (da sta in ulei) este desigur de peste 1000 euro chiar second-hand.
     
  13. raul 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2012
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    a6 2,7 tdi, 2007
    Va rog ajutati-ma cu un sfat
    Am un A6, 2,7 TDI, Multitronic cu 7 trepte an 2008, 166.000 km. Am schimbat uleiul din cutie, dar filtrul cica e foarte greu de schimbat, ca trebuie ''franta'' cutia in doua deoarece filtrul se afla in interior, si manopera circa 10 milioane. wowww am inlemnit.
    Acuma, intrebarea mea este: trebuie schimbat neaparat si filtrul daca am schimbat uleiul ? Risc daca nu schimb si filtru l? Va multumesc si sper ca cineva sa ma ajute. Merci.:)
     
  14. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    Explica si mie te rog ce vrei sa zici, da sau nu factura? Fara factura nu ai garantie, indiferent de ce ar promite el.

    Stie cineva daca in carte scrie ca a fost schimbat uleiul, a fost schimbat si filtrul? Am 180000km si sunt trecute 2 schimbari de ulei, una la 60000 si cealalta la 120000, dar de filtre nu scrie nimic. (schimburi facute in Germania)
     
  15. KLAU

    KLAU 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 8E 2004 AVF quattro
    In mai toate cazurile de inlocuire ulei cutie viteze, multitronic, tiptronic, dsg etc nu se poate inlocui tot uleiul decat prin desfacere cutie, conducte, eventual racitor si convertizor.

    Varianta mea, posibilitatea de a inlocui uleiul in proportie de 90-95% fara demontare este desfacerea conductei de retur si in acelasi timp completarea cu ulei in aceeasi cantitate la cutiile la carese poate. Am urmat aceasta procedura si pe Bmw, Mercedes, Audi, Seat si VW fara a avea probleme ulterioare si sunt masini al caror service il tin de cativa ani.

    Bmw spre exemplu, are o politica pe mai mullte serii prin care se spune ca uleiul de CV si/sau grup sunt lifetime, ceea ce din punctul meu de vedere este putin ciudat tinand cont ca in fiecare ansamblu exista frecare si automat temperatura si uzura. Spre exemplu daca veti incerca sa cumparati ulei pentru o cutie automata Bmw X5 2005 nu veti putea achizitiona decat la bidon de 20l sau 208l. De ce? Pentru ca politica Bmw spune ca uleiul se schimba doar in conditiile in care cutia de viteze a suferit interventii sau baie sparta, lovita, etc si atunci daca intr-o cutie in care cantitatea totala de umplere este de 8,9,10,12l de ulei nu este suficienta pentru ca aceasta trebuie spalata in prima faza si apoi refacut schimbul.

    Pentru grupul VAG si altii, constructorii dau de obicei 2 cantitati, una pentru schimb de ulei si alta pentru cantitatea totala in cazul in care cutia sufera interventii.

    Revenind la DSG, nu este o mare inginerie (parerea mea) in inlocuirea uleiului. La DSG 6 in procedura de inlocuire a producatorului spune ca intai se inlocuieste filtrul de ulei, apoi se desface busonul baii si busonul de nivel si din cutie trebuie sa curga aprox 5 litrii. Se repune busonul de nivel si adaptorul special, se agita bidoanele de ulei inainte si se umple cu aprox 5,5l. Se conecteaza VAS-ul, se porneste masina se trece prin toate treptele ~3 sec, se aduce selectorul in P si se verifica temperatura uleiului pana ce aceasta ajunge intre 35-45 grade. Cu motorul pornit, se deconecteaza cupla adaptorului special, se lasa sa curga surplusul de ulei si se pune busonul cu garnitura noua si se strange la 45Nm. Cam asta e tot. Daca se doreste adaptarea ambreiajelor, toleranta transmisiei,etc se poate face si asta dar daca cutia este in parametrii nu vad de ce. Daca se umbla la mechatronic atunci da, trebuiesc facute si alte adaptari.

    OFF TOPIC:
    Orice lucru tinand de un autoturism si nu numai, se poate repara. Problema din pacate o pune costul reparatiei. In general reparatiile unei cutii de viteze automate fie ea DSG, tiptronic, multitronic,etc sunt destul de costisitoare, DAR, parerea mea este ca daca ele au fost utilizate si intretinute asa cum trebuie, in afara unor vicii de fabricatie, ar trebui sa mearga pe toata durata de viata a autoturismului. Sunt si de acord ca suntem o piata de consum dar nici noi, utilizatorii de rand nu facem ceva impotriva curentului si incercam pe cat posibil unele din cele mai neortodoxe variante de a ne intretine autoturismele si aici includ destul de multe cunostinte care si-au bagat nasul acolo unde nu trebuia, poate din lipsa de bani sau dupa sfaturi gasite pe net sau luate de la alti prieteni "meseriasi" gen "Eu am facut asa si n-am avut nicio problema" etc...
     
  16. redface_vali 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI, 155 cp, multitronic, 11/2001
    salut baieti,
    Intr-un final dupa ce am citit acest tipic am ramas cu aceasi nelamurire :(.
    Ii rog pe cei care au aceste cutii automate si care au facut schimbul de ulei sa ne spuna si noua unde l-au facut si procedura (in cazul in care au aflato de la mecanic) si sa ne dea un feedback din partea lor fata de acel service.
     
    Bitza-Bitza apreciază asta.
  17. roty

    roty 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    a4 avant, 1.9 tdi 131 hp, AVF,GJA,2004
  18. morro 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A6 2.7 2009
    Salut
    Am citit prin mai multe threaduri ca la schimbul de ulei pt multitronic trebuie inlocuit si filtrul. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca nu se schimba filtrul la modelul meu (A6 2.7 2009). M-am uitat in cartea service si intradevar se specifica doar schimbare de ulei la fiecare 60000 km pt multitronic; pt S-tronic tot la 60000 dar cu tot cu filtru. Pareri?
     
  19. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    pana la urma a schimbat cineva uleiul si filtrul la cv. automata in Bucuresti care sa fi fost profesionisti ? vreau sa schimb uleiul si filtrul si parca nu ma trage volanul sa fac un drum pana la Timisoara la Sammer!
     
    Bitza-Bitza apreciază asta.
  20. jonix

    jonix 6th Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.9 TDI, 85kW AJM, Tiptronic, B5-06.2000
    Mai ai o varianta in braşov, o sa aflu despre om şi o sa postez.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta