1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Servodirectie - Caseta Directie la A6 C6 - zgomote - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de bogdan.garleanu, 18 Dec 2008.

  1. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Cea mai simpla metoda este sa incerci sa tragi cu seringa cat de mult lichid vechi din vas, astfel incat sa scada pana sub filtru, apoi sa completezi cu lichid nou sa il lasi sa balboteze, adica sa amestece cu cel vechi si tot asa.
    Pentru ca operatiunea sa mearga mai repede si efortul aplicat casetei sa fie minim, poti suspenda masina de fata astfel incat rotile fata sa nu atinga solul.
    Efectuezi cateva ture complete stanga dreapta, astfel incat lichidul de servo sa fie maxim antrenat de catre pompa, scoti iarasi cu siringa, completezi ... si tot asa.
    Este cea mai neinvaziva solutie.
    Sau poti desface un furtun pornesti motorul, colectezi tot lichidul intr-un vas, opresti, completezi gradual manevrand iarasi volanul stanga dreapta astfel incat instalatia sa se aeriseasca singura.
     
  2. CNAdrian

    CNAdrian 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2016
    Locație:
    Cernavoda
    Masina:
    Audi A6, BMK, 2005
    Multumesc Mariano. Am schimbat lichidul servo zilele trecute in garaj. 2 persoane si 2 Litri (litrul suplimentar necesar drenarii fara a porni motorul), lichid verde OE (aproximativ. 65 lei/litrul). Pentru mai mult spatiu am desfacut vasul de expansiune din suport si l-am mutat putin. Am desfacut furtunul retur de la vas, cel de joasa presiune, are un coliere capsat - se inlocuieste la final, l-am prelungit cu 1 metru furtun de nivel transparent pana intr-un vas, am improvizat un dop pentru stutul de retur de la vas/borcan, am suspendat masina de fata, unul pune lichid nou si unul face cursa volan stanga/dreapta, nu e necesar cursa maxima.
    La finalul celui de al 2-lea litru ceea ce curge jos este lichid complet nou. Am reasamblat si am facut proba. A disparut zgomotul deranjant (ca un zumzait) la fiecare actionare, cat de mica, a volanului. Spor tuturor.
     
    mariano apreciază asta.
  3. Lucian89

    Lucian89 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2020
    Locație:
    Olanda/Galati
    Masina:
    A6 2.4 + GPL 2005
    Avand probleme la servodirectie, mașina a fost azi la un mecanic si mi-a spus ca fără sa schimbe caseta direcție cu pompa servodirectie și nu mai știu ce pentru ca nu dispare niciun scârțâit. Și bonus mi-a spus ca o sa rămân fără servodirectie și o sa am accident.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Filme ...

    Este o un burduf de cauciuc acolo jos care face trecerea intre interior si compartimentul motor.
    Probabil cu timpul se rigidizeaza si/sau isi pierde ungerea din fabrica.
     
  5. florinn26 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2014
    Locație:
    Maramures
    Masina:
    Audi A3,1.9 ALH
    Buna ziua,
    La masina mea audi A6 C6 2.0 cod motor BLB mi se fisureaza furtunul servo, cel de jos returul. Am schimbat 4 bucati pana acum, 2 noi si 2 SH si tot la fel face adica ma tin in jur de 2-3 luni. Mecanicii bineinteles dau cu presupusul schimbam aia, daca nu-i aia schimbam cealalta. O idee ? Toata stima.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pompa noua, lichid nou OE, furtun nou (cel cu serpentina, are rolul de a scadea presiunea lichidului din sistem).
     
  7. florinn26 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2014
    Locație:
    Maramures
    Masina:
    Audi A3,1.9 ALH
    O sa vorbesc cu mecanicul sa faca comanda de necesare , sper sa rezolv si sa scap de problema asta enervanta ! Va multumesc de informare, toate cele bune !
     
  8. Butnaru ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2019
    Locație:
    Paşcani
    Masina:
    Audi a 6 2000 tdi 2007
    Buna seara,
    M-a lasat pompa de servodirectie la A6 C6 2.0 tdi din 2007 cod motor BRE (mergea întrerupt volanul cand luam viraj si se auzea un scartiit la capătul cursei). Toate bune, am schimbat pompa (SH), intinzatorul, cureaua de accesorii (noua) dar acum am alta problema care nu am avut-o înainte să schimb pompa: pe loc la ralantiu am o vibratie în volan (ma sacaie pe creier). Vizibil nu se vede ca tremura volanul dar o simt la mân. Este posibil sa fie de la pompa de servo aceasta fiind SH ? Va multumesc
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Este.
     
  10. Hotzy 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4f, 3.0, 2010
    Salut!
    De curand am reconditionat caseta de directie la un Audi A6 C6 4f2 3.0 diesel din 2010. De cand am reconditionat caseta, volanul nu se mai intareste la viteza. Este foarte moale. Am pus testerul pe ea si nu am nicio eroare. Aveti idee de la ce poate fi? Se mai poate face vreo reglare undeva?
     
  11. Marius7908 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iul 2021
    Locație:
    Franța
    Masina:
    Audi A6 2,7 2007
    Salutare,
    Eu de curând am schimbat toate brațele pe față pentru ca se auzea un zgomot de metal pe metal pe denivalari mici. După ce am venit de la mecanic, la viraj se auzea un huruit ca si cum ar freca cauciucul pe ceva iar în timp zgomotul a devenit accentuat ca si cum s-ar freca ceva rotite. Parca se rupe la viraje, se întâmplă doar cu motorul cald, la rece nu scoate nici un zgomot. Tin sa precizez ca am făcut paralelismul / directia după schimbarea brațelor.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Te intorci la mecanicul respectiv.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru cei carora le-au aparut zgomote ciudate la pompa de servodirectie odata cu vremea rece, inainte de a va arunca la inlocuirea pompei, incercati urmatoarele:

    - O-ring nou la conducta principala de pe pompa (aveti codul in poza), costa in jur de 12-13 €uro
    - da-ti jos colierul de unica-folosinta de pe conducta secundara si puneti colier nou de calitate
    (esto o problema comuna sa apara scurgeri la aceasta conducta)
    - verificati imbinarea furtunelor cu racitorul de ulei, sa nu existe scurgeri (de fabrica au pus aceleasi coliere de unica-folosinta)
    - faceti schimbul uleiului de servodirectie numai cu ulei original G 004 000 M2

    Cele mentionate sunt valabile pentru A6 C6 facelift, non-facelift-ul nu are O-ring de cauciuc pe conducta principala, ci 2 saibe de aluminiu.

    Orice sunet ciudat nu inseamna neaparat ca pompa e dusa, daca sistemul nu este etans si prinde aer pe la vreo imbinare, va genera un sunet tip scartait/fluierat din pompa.
    Sistemul de servodirectie trebuie sa functioneze etans, sub presiune.

    upload_2021-12-9_14-29-16.jpeg

    Stanga vechi, dreapta nou.

    upload_2021-12-10_16-32-33.jpeg
    upload_2021-12-10_16-33-8.jpeg

    Datorita unei pierderi mici, s-a inlocuit si colierul cu unul nou si suruburile conductei pe care este O-ring-ul mai sus mentionat.
    Am pus suruburi de 10mm, inox A2 (sa numai am grija torx-urilor si imbusilor).

    upload_2021-12-10_16-38-11.jpeg

    Bineinteles, totul finalizandu-se cu schimb lichid nou OE, ceea ce va si recomand sa faceti odata la maxim 2 ani, costa o nimica toata.

    Cel vechi :

    upload_2021-12-10_20-54-37.jpeg
     
    Radu83B apreciază asta.
  14. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Faina treaba cu înlocuirea șuruburilor. Da, total de acord cu afirmația privind înlocuirea totala a uleiului de servo
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai, de multe ori inlocuirea partiala (lichid vechi + lichid nou) genereaza spuma in vasul de servo.
    Si, cum nu poti sa cumperi 100-200 ml de lichid, ci obligatoriu cumperi 1l (asta fiind si capacitatea instalatiei), nu vad de ce n-ar fi inlocuit total.

    ELSA recomanda a nu reutiliza 60-70% din majoritatea suruburilor (din cauza alungirii, torx-urile si imbus-urile se strica destul de usor oricat de bune scule ai avea, etc.) asa ca eu am ales sa pun de inox acolo unde nu afecteaza siguranta, tocmai pentru a putea fi reutilizate fara probleme.
    Si, din cauza ca sunt satul sa ma duc la reprezentanta pentru 3-4-5 suruburi si sa astept cateva zile dupa ele.
     
  16. audilove

    audilove 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2022
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7
    Salut,
    La masina din profil un Audi A6 C6 an 2010, am vrut sa verific nivelul uleiului la servo. După ce am desfăcut bușonul am observat ca joja a fost tăiată sau rupta de pe buson și nu am alta soluție sa verific nivelul, sita din vas am observat ca nu sepoate scoate.
    Aveți idee oare, la rece, nivelul lichidului trebuie sa fie la nivel cu sita sau mai sus ? Multumesc.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mai sus.

    upload_2022-5-28_5-57-1.jpeg
     
  18. audilove

    audilove 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2022
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7
  19. Alinn18new 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Aug 2022
    Locație:
    Onesti
    Masina:
    Audi a6 c6 avant
    Salutare tuturor,
    La masina mea un Audi A6 C6 de curând, după un drum de 100 km, uleiul servo a dat pe lângă capac. Am inlocuit pompa, ulei, coliere. Toate bune, volanul merge usor doar ca se aude un fasait in partea de jos a volanului (in dreptul casetei de directie) plus ca uleiul se intoarce fierbinte inapoi in vas. Nu am joc nu trancane. Un răspuns va rog daca se poate care ar fi cauza.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Verifica racitorul pentru lichid servo din spatele grilei centrale si toate conductele.
    Orice conducta indoita/obturata partial iti va face lichidul sa devina fierbinte.
     

Distribuie pagina asta