1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistem de franare cu probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de CosminCatrinoiu, 26 Dec 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se leaga firul din nou. Nu ai cum sa gasesti senzor separat. Senzorul este integrat in placuta si automat ca sa-l schimbi schimbi placuta de frana. Si obligatoriu daca faci asta (daca vrei senzor nou si implicit placuta frana noua) schimbi toate placutele frana fata.

    O seara buna
     
    Ultima editare: 7 Mar 2012
  2. cico_drum 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 1.9TDI 2002
    multumesc pt raspuns si scuze pt postare.eu ma refeream la mufa masinii nu a placutei.aceea imi lipseste....mufa in care intra mufa placutei.multumesc.
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Atunci trebuie sa cumperi mufa daca s-a retezat si inlocuiesti cablajul pana unde trebuie sa ajunga sau de unde este taiat. Trebuie sa iei legatura cu un electrician neaparat care stie sa citeasca ELSA si sa-ti spuna/ sa te ajute cu reparatia.
     
  4. cico_drum 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 1.9TDI 2002
    Aha,ok.Cunosti vreun electrician bun in Bucuresti?Multumesc.
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, ne auzim prin PM de acum incolo. Da-mi numarul tau de telefon prin PM si vorbim mai multe la telefon.
     
  6. CB927MF

    CB927MF Audi Expert

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    **VrAnCeA®**
    Masina:
    AUDI A6 1.9TDI AVF 131Cp 2002
    Mufa este cea din poza de mai jos incercuita cu rosu 7A si are codul 1J0 973 702
     
    Ultima editare: 6 Mar 2012
  7. cico_drum 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 1.9TDI 2002
    multumesc mult.
     
  8. radu1004

    radu1004 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4`1.9`AVF`131 CP/A2 1.4 16v AUA
    Salutare tuturor pasionatilor de AUDI.
    Sunt si eu fericitul posesor al unu A4 B6 din 2002 cod motor AVF 131 cp si am o problema la frana: uneori in franare pe la viteze de 40 - 60 km (atat am observat) imi scapa pedala de frana un pic in jos si masina incetineste procesul de franare, eu resimtind inauntru ca si cum as fi fost lovit usor din spate.
    Alta problema e ca pe autostrada la 150 - 170 Km/h cand incep franarea incepe sa trepideze destul de tare.
    Mentionez ca lichid am maxim in borcan dar nu l-am schimbat de cand am achizitionat masina in septembrie 2011.
    Multumesc si sper ca am fost destul de explicit. Sper ca sa intalnesc un coleg cu aceeasi problema si amabil.


    Salut, ai mai rezolvat problema asta ? O am si eu si nu am idee de unde provine. Zi-mi si mie te rog daca ai identificat-o macar. Mersi.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Apr 2012
  9. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    probabil s-a umblat la frane, schimbat furtune de ex, iar apoi nu le-au aerisit cum trebuie. Asta pt scapatul pedalei in jos cand tii piciorul pe ea. Iar pt trepidatul la viteza mare, schimba discurile si placutele, discurile sunt putin ovalizate. O sa vezi ca ovalizarea va fi din ce in ce mai accentuata si va trepida si la viteze mici.
     
  10. radu1004

    radu1004 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4`1.9`AVF`131 CP/A2 1.4 16v AUA
    Ai dreptate. Am schimbat un furtunas flexibil la un etrier si dupa parerea mea nu au fost aerisite bine conductele dar am zis lasa. Frana totusi tinea dar pedala incet, incet scapa presiune daca o tineam apasata. Este normal ? Pierderi nu am niciunde. Merci.
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Mai 2012
  11. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    dupa ce ai schimbat furtunul, nu au aerisit franele la toate rotile? asa era normal. Chiar daca ai frane, pedala nu trebuie sa coboare deloc cand tii piciorul pe frana. Gandeste-te ca poate prinzi un gol de aer si cand o sa franezi va merge pedala pana jos si......cu franele nu e de gluma. Du-te la un service care se pricepe, pt aerisire.
    Si eu am schimbat 2 furtune dar mi le-au aerisit la toate rotile si frana este exact ca inainte, fara nici cea mai mica diferenta
     
  12. radu1004

    radu1004 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4`1.9`AVF`131 CP/A2 1.4 16v AUA
    Ba da, am aerisit, am plecat acasa cu maxim lichid in borcan. A 2-a zi vad ca s a ridicat lichidu in borcan :) pana sus si m-am mirat. L-am lasat asa. Dupa ceva zile observ acea chestie: ca pedala, daca o tin apasata pleaca incet, incet in jos. Desi am aerisit toate rotile tot pleaca in jos. Nu am nici o pierdere de lichid pentru ca acum imi sta mereu la acelasi nivel. Nu am idee nici eu. Cert este ca acum mi-a aparut si in bord ca am placutele numai bune de schimbat :) si banuiesc sa fie asta cauza. Este posibil ?
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Mai 2012
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    radu tu nu vrei sa pricepi ce tot iti repet cand iti editez mesajele sau te faci ca nu pricepi ?. Daca mai continui asa mesajele tale vor fi sterse si tu vei fi penalizat. Respecta ce ti-am tot repetat:

    - Este interzis Quote la mesajul anterior. Ca sa scrii foloseste functia Post Quick Reply.

    - Te rog nu mai folosi TZ, K, SH sau limbaj de mess sau chat si/sau prescurtari ale cuvintelor si puncte de suspensie in exces pentru ca nu ai voie conform regulamentului si pentru ca aici pe acest forum nu suntem pe mess sau chat sa scrii cum vrei tu. Dupa punct sau la inceputul propozitiei sau frazei cuvantul se incepe obligatoriu cu litera MARE.

    Scrie asa cum ti-am editat eu mesajele.
     
    Ultima editare: 1 Mai 2012
  14. crysleon 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2011
    Locație:
    Roșiori de Vede
    Masina:
    a4 1.9tdi 2002 131cp
    Salut tuturor,
    La frane lichidul se schimba la 2 ani si daca are masina mai mult de 5-6 ani va sfatuiesc sa schimbati furtunasele si garniturile la etriere, cel putin fata. Nu costa mult. Mie mi se bloca roata dtreapta de tot si se aprindea ESP si nu mai pleca de pe loc. Dupa schimbare lichid, furtunase si garnituri merge struna. Sper sa ajute.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Mai 2012
  15. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Am schimbat discuri frana spate si placute. A urmat aerisirea instalatiei prin metoda clasica cu 2 persoane. Una face pedala si cealalta cu o cheie la aerisitor.
    Dupa operatie constat o frana elastica in prima pedala, care se ducea destul de jos si destul de ineficienta. Daca in timpul mersului faceam la frana pedale repetate, aceasta se intarea si maisina devenea greu de oprit. Am refacut aerisirea instalatiei, pe toate cele 4 roti. Pedala nu mai este elastica si tine de la prima pedala, dar pare ca ABS-ul intra prea repede si frana nu este tocmai eficienta. Daca in mers fac pedale repetate la frana aceasta se intareste si devine ineficienta.
    De cate ori apas mai tare pe frana se aude ca si cum pe undeva scapa presiune de aer, si pedala este destul de tare de parca servo nu ar lucra la capacitatea ei.
    Am verificat conducta care pleaca din servo si ajunge in pompa de vacuum si pare ca la intrarea in servo nu este tocmai etansa, ca se aude cum trage aer sau iese cand misc de acea conducta. Imbinatrea intre pompa de vacuum si conducta este ok, nu joaca nimic acolo, chiar si trecerea prin caroserie spre servo pare a fi ok. doar imbinarea intre servo si conducta pare a avea probleme mai ales cand misc de ea dupa cum am zis chiar se aude fasait. Stie cineva cum se desface acea imbinare sau acel dop din servo in care intra conducta? Eu am incercat sa trag de el dar fara spor, de teama sa nu stric mai rau. Ma interesa sa desfac acel dop ca sa verific daca in servo este apa sau alte lichide dupa cum am vazut ca au mai patit si alti useri.
    O explicatie, pentru intarirea pedalei de frana la apasari repetate si ineficienta acesteia, inafara de aer pe instalatie, ca in cazul meu nu se aplica, poate sa gaseasca cineva?
     
  16. LuChIaN0

    LuChIaN0 Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi 116 CP AJM 2001 B5 (facelift) DUK
    Legat de problema cu abs care intra foarte repede este de la senzorii de ABS. Trebuie sa te bagi sub masina si sa ii bati putin inspre interior pe toti si dupaia nu o sa mai ai probleme. Legat de pedala care se intareste daca faci mai multe pedale este normal. Dar problema pe care ai spus-o legat de acel stut care intra in pompa servo frana au mai fost colegi care au avut probleme cu etanseitatea si au fost nevoiti sa improvizeze ! Adica sa lipeasca acel stut cu poxipol sau ceva silicon foarte bun !!!
     
  17. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Ok, am inteles ca este normal sa se intareasca la pedale repetate, dar eficacitatea franei scade dramatic, masina devine de neoprit. Asta nu mi se mai pare normal.
     
  18. LuChIaN0

    LuChIaN0 Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi 116 CP AJM 2001 B5 (facelift) DUK
    Eficacitatea scade din cauza pierderi de aer la servo pompa de frână, la îmbinare la stutului ăla de care te-am zis !!!!
     
  19. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    Mihai, colegul LuChiano confunda stutul de pe pompa tandem cu garnitura de pe servo la care te referi tu. in primul rand nu poti avea o eficacitate mare a franelor pana nu se pasuiesc placutele pe discuri, de aceea intra si ABS mult mai repede, o sa vezi schimbari dupa ce rulezi cateva zeci de km sau mai mult, depinde de duritatea placutelor. in al doilea rand, nu mai face pedale de frana repetate, fenomenul se produce la toate masinile deoarece sistemul servo nu poate face fata si poti sa apesi sa rupi pedala ca tot nu reusesti sa opresti. Nu umbla deocamdata la senzorii ABS. Iar ca sfat, cand se schimba placutele se rectifica si discurile sau se inlocuiesc.
     
  20. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Astazi am mers cu masina unui coleg in teste sa vad cum se comporta frana. Vroiam sa vad daca si la el se produce fenomenul de intarire a pedalei de frana pe care vad ca noi pe forum il luam ca si normal. Masina era un VW Golf din 2001. Avea abs si servofrana. Am facut tot felul de tipuri de pedale de frana, scurte, rapide, curse intregi, tot ce mi-a trecut prin cap dar pedala nu s-a intarit, si eficacitatea nu a scazut.
    Ori masina aia e defecta de nu i se intareste pedala la apasari repetate, ori noi, care avem acest fenomen la masina, ne mintim singuri cum ca este ceva normal.
    In concluzie, dupa experienta de astazi cu masina colegului, nu pot accepta ideea ca intarirea pedalei de frana la apsari repetate este un fenomen normal.
    Mai ramane de depistat cauza acestui fenomen care de astazi pentru mine a devenit foarte anormal.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta