1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A4 B6 - Avertizare in bord BRAKE - discuri ovalizate - modificari frane

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de avo, 15 Oct 2008.

  1. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    S-ar putea sa depinda de lot/de unde le-a luat. Pana in momentul de fata, nu am auzit probleme cu ATE/Brembo/Zimmermann/Textar. Cu TRW, da. Si fac referire la strict ce am auzit, nu citit pe net sau auzit de la altii de pe net.
     
  2. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Cu trw in afara de rugina excesiva in scurt timp nu sunt probleme. Despre ce probleme ai auzit cu trw?
    Cu ate da, material prost, netratat corespunzator din fabrica care la prima incalzire se deformeaza, se ovalizeaza, se fac albastre, mov, apoi isi revin la culoare insa raman strambe. Si asta o spun nu din auzite ci din calitate de utilizator. Si am cautat ate sa scrie made ingermany pe cutie nu china, nu italia, sa fie sigilate cu timbru si tot au fost gunoaie. De zimmerman nu ma pronunt, stiu din auzite doar.
    Era interesant sa ne spui si ce model de zimmerman si cu ce placute imperecheate. Eu prefer aceeasi marca discurile si placutele, la tine vad o combinatie
     
  3. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    Salutare,
    Eu am pus discuri + placute ATE de aproximativ 1 an, 1 an jumatate si confirm cele spuse de marius_bv, au inceput sa se ovalizeze, franeaza foarte agresiv , doar ca o face asa in "suturi" , un fel de ABS mecanic :). M-am gandit ca poate au fost montate gresit, dar nu stiu cat de mult sa le gresesti, dupa 3-4 luni de folosire inca scartaiau la plecare.
    Inainte am avut discuri Zimmermann cu placute Ate, foarte buna combinatia, nu s-au ovalizat, franare foarte buna, dupa vreo 5 ani de folosire cand le-am dat jos nu prezentau uzura prea mare (discurile).
    Ca si model, nu stiu , am cautat sa cumpar ce este mai scump pentru marimile standard. Discurile si placutele ATE au fost luate de la AutoNet, service-ul unde le-am montat achizioneaza piese de la ei.
     
    ovidiutm și marius_bv apreciază asta.
  4. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Asta e adevarul, piata e invadata de piese de proasta calitate, sa nu zic contrafacute iar vanzatorii mari gen autonet, unix, augsburg sunt partasi la aceasta mizerie, alaturi de chioscarii cu magazine de piese auto. Exemplele pot continua, nu numai la discuri si placute, ajungand pana la piese de distributie no name made in china in cutii frumoase de ina, continental dar si brate trw scrise trw cu pixul pe ele si brate lemforder unde e polizata si sigla lemforder nu numai sigla audi. Deci rebuturi. Ar trebui interzise de urgenta astfel de piese de pe piata, de garantie nu poate fi vorba ca o iei in mana alaturi de service ul care a montat. Nu mai zic de epiesa si autokarma.
     
    ovidiutm și DonDoneL apreciază asta.
  5. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    Acum trebuie sa le schimb, dupa 5000 KM , poate nici aia, masina a inceput sa franeze prost, adica sunt discurile ovalizate rau. M-a costat undeva la 1.200 lei sa montez placute si discuri ATE. O sa incerc sa le schimb doar pe spate, nu se simte nimic in volan cand franez, senzatia este cumva ca masina franeaza apoi nu mai franeaza, apoi franeaza iar si tot asa, dar nu trage volanul. O sa merg pe combinatia Ate + Zimmermann. Dupa 6 luni cu masina pe dreapta si mers 50 km, am vazut ca pe fata s-a curatat rugina uniform, dar pe spate se vedea ca nu "calca" bine placuta. Oare sa fie de la placute ?
     
    marius_bv apreciază asta.
  6. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    La fel de proasta combinatia ate + zimmerman. Iti recomand discuri textar cu placute textar epad sau originale.
    Iar daca vrei sa nu mai ai probleme de ovalizare si mergi zilnic, discuri si placute trw insa cu dezavantajul ca au continut mare de fier si ruginesc repede. Dar daca mergi zilnic nu e cazul.
    Ate are in compozitie mult aliaj care daca le incingi raman strambe fata de cele cu mult fier care sunt elastice cumva. Treaba testata !!! Mergi pe textar
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    TRW discuri si placute sunt niste petarde, scartaie la viteze mici si franari lejere.
    La franari mai serioase, numai scartaie.

    Marius, cum sa ramana placuta stramba ? Pe ce te bazezi cand zici asta ?
     
  8. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    De discul marca Ate spuneam, asa apare ovalizarea lui. Nu placuta, ca nu are treaba.
    Dupa experienta mea cu Ate, am mers pe TRW. Nu scartaie deloc insa din 2 seturi de TRW avute pana acum nici unul dintre discuri nu s-a ovalizat. Problema lor e rugina. Asta cu scartaitul e loterie, depinde de lot si de producator, de sursa lor. Au si ei contrafacutele lor. De aceea nu mai vreau TRW si aleg Textar.
    Eu disc TRW ovalizat pana acum nu am auzit la nimeni (continut mare de fier) insa de alte marci da, incepand cu Ate, Zimmermann, Jurid si terminand cu Bosch, Qwp, Delphi.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca nu ai grija de ele, ovalizezi orice brand.
    Daca montajul este necorespunzator, ovalizezi orice brand.

    Eu singurul disc care a fost montat ca la carte si l-am ovalizat intr-un drum RO-IT a fost ATE.

    De multe sute de mii de km, pe toate masinile mele folosesc ori kit complet Zimmermann, ori placute ATE cu discuri Zimmermann si nici macar 1 data nu s-au ovalizat, scartait sau alte neplaceri.
     
  10. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Asta cu montatul ..... nu cred.
    Cel putin la mine nu se aplica, pt ca au fost montate de aceeasi persoana de fiecare data, curatat totul ca la carte. Daca era de vina montatul se ovaliza si trw nu numai ate
    Concluzia: ATE au ajuns cele mai ordinare discuri, exista pe piata un terci de ate contrafacute si ate bune. In special cele ieftine scrise ate cu vopsea sunt contrafacute fata de cele scumpe stantate ate, pe cant direct in material.
    Nu da vina pe tine la drumul Ro - It.
    Nu stiu cati isi permit sa ia ate ca la loto, eu nu vreau sa mai aud de ate si alte piese gen ina, conti
     
  11. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    Salutare,
    Cat de mult sa se greseasca la montaj ? S-au pus cu presa si la un serivice ok as zice. Eu nu prea merg mult cu masina. Am perioade cand sta mult pe dreapta. Dar problema de ovalizare a venit in perioada cand am folosit-o. Si as zice ca la o saptamana dupa ce le-am pus, am luat cel mai scump de la ATE (discuri + placute) aveam scartait pe fata. Pe spate cateodata mai agata placutele discul si tragea infranat. Etriere schimbate de asemenea. Iar acum dupa 6 luni de stat pe dreapta am vazut ca placutele pe spate nu mai "calca uniform". Din ce am mai citit pe forum, combinatia Ate placute si discuri, nu este una buna. Dar cum oare este posibil acelasi producator sa nu fie compatibil ? Si nu unul "no name".
     
    marius_bv apreciază asta.
  12. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Nu iti mai bate capul, ATE au devenit mizerii. Au fost cele mai bune acum 15 ani
     
  13. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    Oke Marius, o sa incerc TRW, ma uitam la placutele ATE si vedeam ca au o grosime de 16mm fata de Zimmermann/TRW si alte braduri care au 17mm. Deci o sa iau si placute TRW, banuiesc ca cele vechi nu se mai pot folosi, cu toate ca aveau 20% uzura, dar probabil s-au uzat aiurea de la discurile ovalizate. Multumesc tare mult de sfaturi, daca citeam inainte forumul, eram salvat de niste bani aruncati pe geam.
     
  14. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Nu recomand TRW pentru ca ruginesc rapid insa le recomand pentru ca 100% nu se ovalizeaza. Ai de facut un compromis. Citeste cu atentie ce am scris. Eu o sa merg pe varianta Textar cu placute originale. Asta dupa ce am schimbat pana acum 2 randuri de TRW din cauza ruginii. Inainte sa le schimb am mers cu ele incinse la spalatorie, de nu statea apa pe ele si iesea abur, ca sa le testez pentru ca oricum le schimbam. Nici pe dracu nu au avut. Cred ca daca faceam asa cu Ate sau cu orice alt disc se rupea in doua.
    Pe disc nou pui placuta noua indiferent de uzura celei vechi. Insa daca te tin discurile 2 randuri de placute, ceea ce nu cred, poti folosi acele placute cu 20% uzura la runda 2.
     
  15. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    Am ales intr-un final discuri Textar cu codul 92106203 si placutele OEM pe codul 8E0698451K, sper pentru placute ca este codul ok, partea spate. O sa imi schimb pe spate prima data, dar am un "feeling" ca sunt toate ovalizate.
     
  16. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Fata se ovalizeaza, spatele mai greu. Nu stiu codurile, le iei dupa seria sasiu
     
  17. Alexandru Ilea

    Alexandru Ilea 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2017
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    A4 1.9 TDI quattro 2004
    Salutare. Am schimbat garniturile la etrierul stanga spate pentru ca etrierul strangea putin si l-am dat jos desfacut prins in menghina culisante ok,putina negreala pe pistonas in rest ok.Am montat etrierul inapoi aerisit si tot strange ,pe toata partea stanga.am facut proba cu un drum la deal cam 3 km partea dreapta fata spate caldute si partea stanga ambele fierbinti.Unii mecanici imi zic ca e pompa de frana garnituri umflate in ea,si altii ca ar fi de bai furtunul de la frana.Oricum simt masina infranata nu foarte tare si as dori o parere poate a mai patit cineva.Pedala se simte “ciudat”.nici moale nici tare si parca revine mai greu sus dupa apasare.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ai ce parere sa astepti. Schimba furtunul si reconditioneza pompa de frana cu niste garnituri noi. Masina se repara la mecanic NU pe forumuri din fata tastaturii.
    Daca nu este scrisa, in aceste 44 pagini, o remediere, o scrii tu dupa ce repari si gasesti rezolvarea Asa se construieste un forum NU pe intrebari. Bafta.
     
  19. marian.dumitru74 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,B6, 1.8T , 2002 avj 150cp
    Salutare,
    Pentru masina din profil un Audi A4 B6 an 2002 motor 1.8 T cod motor AVJ, ce norma a lichidului de frana trebuie, Dot 4 sau Dot 4 + (plus) ? Am mare dilema cu lichidul de frana recomandat. Multumesc.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai, ar fi trebuit sa te documentezi inainte.

    Singura diferenta intre DOT4 si DOT4+ este punctul de fierbere. Mai exact 165 °C vs 180 °C.

    Il poti inlocui si cu DOT5.1, fara nici o problema.
     

Distribuie pagina asta