1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la Audi 80 - 90 - 100 - etrieri blocati - schimbare placute si discuri

Discuție în 'Modele clasice' creată de gioica, 26 Iul 2007.

  1. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Dar macar franeaza spatele cand tragi frana de mana ? Ai ABS ?
     
  2. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Da, am ABS și frânează binișor când trag frâna de mână, dar fără să blocheze roțile indiferent cât trag sau ce viteză am. Și că tot mi-am adus aminte, am observat o chestie în legătură cu pedala de frână. Mă lăsase mașina în drum odată și m-a tractat tata până la garaj, când am observat că abia puteam să mai apăs pedala de frână după 2-3 opriri. Știu că merge greu și are cursă mică atunci când e oprit motorul, din cauza lipsei vacuum-ului, dar aproape că nu puteam să mai opresc apăsând foarte tare și am folosit numai frâna de mână, că mă durea talpa și nu prea se mai oprea. Cu motorul pornit merge perfect, cursă ok, se apasă ușor și frânează tare. E cumva vreo problemă sau doar mi s-a părut mie ?
     
    Ultima editare: 15 Dec 2014
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ti s-a parut si este un comportament normal. Cand tragi frana de mana in mers niciodata nu va tine ca o frana de picior. Bafta
     
  4. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Daca ai ABS nu o sa ti se blocheze in veci rotile pe spate , poti sa incerci cat vrei in conditii de carosabil uscat . Nici nu stiu de ce ai vrea sa ti se blocheze rotile spate , in mers , daca tragi frana de mana - personal consider ca ar fi un dezavantaj major ...
     
  5. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Sunt de acord cu tine Cobi, până la urmă obiectivul frânei de mână e să țină mașina pe loc (excluzând folosirea ei în alte scopuri). Eram mai mult curios, că la unii se blochează pe uscat, gândindu-mă că poate am eu cablurile mai slabe sau alte chestii, dar m-am lămurit. :)
     
  6. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Dar eu, fiindca n-am abs? de ce nu se blocheaza? Saboti noi, cablul reglat
     
  7. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Pt ca nu este normal sa ti se blocheze rotile spate cand rulezi , orice ai face , masina e mai desteapta ca soferul , adica asa a fost proiectata , eficienta franei pe spate nu va ajunge ( la modelele de serie ) niciodata ca frana de pe fata si/sau la frana spate cand e actionata pedala de frana de serviciu .
    Frana de mana serveste in majoritatea cazurilor la stationare ( ca sunt exceptii in care te lasa franele actionate hidraulic si trebuie sa opresti , clar vei actiona frana de mana insa eficienta va fi influentata de viteza = de ce la ITP , rulajul rotilor spate se face cu aprox 10 km/h si apoi se actioneaza frana de mana pt verificare , de ce nu la 50 la ora ?? ) :)

    @CristiCosti ; la cei care se blocheaza rotile spate la actionarea franei de mana , pune i sa si verifice situatia ferodourilor spate ( daca e pe tamburi ) - tot ce e posibil sa fie fier pe fier aproape .
     
    Ultima editare: 16 Dec 2014
  8. ticut 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2009
    Locație:
    comanesti
    Masina:
    audi 80 B4
    Dupa ce am schimbat discurile si placutele de frana pe fata la un B4 dupa o franare mai lunga (la coborarea unei pante, mers in colona), deci cand se incalzesc mai tare placutele, ramane blocat etrierul de la roata din dreapta fata.
    Dupa mai multe verificari facute de mecanici si schimbarea furtunelor de racord, a placutelor de frana cu unele mai subtiri, problema persista. Ar urma s-a schimb pompa ABS dar nu sunt convins ca va avea efect. Aveti vre-o alta idee?
     
  9. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    furtunele ca furtunele, dar garniturile la etrieri si la portetrieri le-ai schimbat?
     
  10. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Exista kit de reparatie etrier ( cum spune colegul mai sus , garnituri ) , demontezi etrierul si cureti pistonasul , ai grija sa nu il zgari , apoi schimbi garniturile si va functiona normal .
    P.S. aceia nu sunt mecanici , cine stie ce prostii iti mai fac la masina si te trezesti ca ai probleme serioase ..
     
  11. ioan.serban91 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2011
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABT
    Salut, ce etrieri ar merge pe spate la audi 80 b4 sedan fara modificari prea mari? Cei originali ba curg, ba se blocheaza frana de mana.
    Eventual pentru un upgrade la franare.
     
  12. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Nu prea ai variante de upgrade pe spate, fara modificari majore. Suportii etrierilor sunt sudati pe punte, din fabrica. Se pot reconditiona etrierii existenti cu set complet de garnituri, desfacuti, curatati si gresati unde este necesar si vor merge fara probleme. Ca upgrade poti pune discuri performante de la diversi producatori: ATE Powerdisc, Zimmermann Sport, Brembo varianta performance etc. Pentru inbunatatiri mai serioase, marire diametru, discuri ventilate etc, presupune modificari serioase.
     
  13. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Salut. La un B4 1.9TDI, se pot monta pe puntea fata discuri ventilate? Am gasit pe un site de piese auto si pline si ventilate, dar diferenta de grosime e destul de mare (13mm vs 22mm, marca TRW). Intra plug&play ? Si ce dimensiune intra maxim pe jante de 15, fiindca vad si de 256 si de 280 pe siteuri
     
  14. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Se pot monta oricare dintre ele, dar numai daca schimbi si etrierii si suportii de etrier.
     
  15. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Cum sa fie sudati ? fii serios, eu zic sa mai verifici odata.
     
  16. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    DraQuTzU dacă mașina a avut tamburi, e nevoie de niște flanșe sudate pe punte, pentru a putea prinde suportul de etrier.
     
  17. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    alex_flo Asta e cu totul alta problema, era vorba de upgrade ETRIERI!
     
  18. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Salut!
    Am patit o belea ieri, am ramas fara frane... Ceva la tamburul dreapta spate a cedat (inca nu l-am desfăcut, dar am comandat saboti, cilindri si kitul de arcuri etc). Intrebarea mea este : b4 nu are circuit dublu? daca o roata a pierdut presiunea, nu ar trebui sa am frana macar pe rotile fata? Sau pe diagonala? La mine s-a dus pedala la fund si nu a mai prins nimic desi am apasat de 4-5 ori. Dupa ce am tras pe dreapta am mai apasat pedala de vreo 10 ori si nimic....pedala se ducea jos, 0 presiune si curgea lichidul pe la tambur. Trebuie alt master cylinder?(ala din fata, nu stiu denumirea) sau se poate reconditona, se schimba garniturile?
     
  19. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Un kit de reparatie te costa mai putin parerea mea . Nu trebuia sa comanzi nimic pana nu vedeai ce piesa s-a bulit efectiv . Sabotii se uzeaza f f greu , cel mai rapid cedeaza garniturile . Pistonasul se curata si se monteaza la loc .
     
  20. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Sabotii stiu sigur ca sunt uzati ca m-am uitat o data la ei acu ceva timp si aveau uzura inegala jos fata de sus (de ce?). Si am mai avut problema asta si kitul de reparatie aparent nu mi-a rezolvat nimic. Am avut noroc ca nu aveam trafic si sunt genul care franeaza foarte domol si din timp. Atunci cedase o saiba care tine surubu ala cu capu ala ciudat in loc, ala a sarit, a sarit si sabotu si pistonasu a iesit. Am preferat sa iau totul de nou sa stiu o treaba. Nu pot sa zic ca m-a uscat la buzunar, deci e ok. Toate astea m-au ajuns sub 200 lei de la TRW
     

Distribuie pagina asta