1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. Stefan Valentin 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    AUDI A3 1.6 102
    Salutare,

    Am si eu un Audi A3 1.6 din 2003 il am de 2 ani cu probleme actuale la racire. Am citit mai sus problemele de la ceilalti, dar mie nu mi se potrivesc. Imi fierbe apa pana la 120 grade, imi apare senzor rosu temperatura. Cresc nivelul climei la maxim, iar apoi imi scade acul la 105 grade. Am schimbat thermostat cu senzor, senzor racire 2, plus ventilator mare si radiator. Distributia plus pompa de apa schimbate de 2 ani. Si nu mai stiu ce ar mai trebui sa schimb. Am fost la 5 mecanici pe putin unii imi spun ca I termostatul, altii pompa, celalalt ca deschide termostatul la peste 105 grade, iar ceasul indica bine din bord. Apa nu imi scade, nu am ulei in ea nu fierbe in vasul de expansiune, dar cele 2 furtune de la motor si de la radiator sunt fierbinti, iar cel de evacuare plus radiatorul sunt reci.
    Ma puteti ajuta cu o parere??? multumesc
     
  2. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Eu cred ca nu ai citit bine toate topicurile de aici!
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Ian 2018
  3. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Salutare
    Am citit posturile si tot nu ii dau de cap. La masina din profil temperatura in bord e la 90-92 de grade, insa pe meniul secret al climei si pe vcds urca pana la 112 grade si termostatul nu deschide
    Furtunul care iese din termostat si intra in radiator e mereu rece la fel si radiatorul. Am schimbat 3 termostate noi, OE, Behr (am lasat doar carcasa de la termostat fara termostat si atunci se incalzeste si furtunul si radiatorul)
    Piese schimbate: 3 termostate, OE, Behr, radiator nou, senzor temperatura, senzor radiator, motor proaspat segmentat, chiulasa facuta ca la carte, garnitura chiulasa Elring, erori pe VCDS nu am.
     
  4. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Pune termostat OE (original)
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ii trebuie termostat OE cod 06A 121 114 sau echivalenta Behr TI 16 105.
     
  6. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Termostat oem behr am luat
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poate OE Audi care vine pe Behr.
     
  8. Stefan Valentin 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    AUDI A3 1.6 102
    Ceasurile sunt de vină. Schimbate sau reparate. La mine reparatul ă fost 600lei sau ceasuri noi de la reprezentanta sunt undeva la 500euro sau second de la 300 lei in sus depinde de model.
     
  9. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Behr TI 16 105 2 bucati am schimbat degeaba. Fara termostat totul e cald cum trebuie, etc. Cu termostat, pauza. Ma indoiesc ca toate 3 sa fie bulite (2 noi).
     
    Audivay apreciază asta.
  10. Stefan Valentin 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    AUDI A3 1.6 102
    Și eu am schimbat 2 termostate si fara termostat, functiona răcirea normal, iar ceasurile, de când le-am reparat nu mai am probleme.
     
  11. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Cum trece de 90 de grade temperatura pe tester am si missfire pe cilindrii pe canalele 14-15-16. Daca pornesc clima dispar.
     
  12. Stefan Valentin 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    AUDI A3 1.6 102
    Exact asa imi făceau si mie, iar după o perioadă mi se aprindea senzorul roșu de temperatura. Ceasurile au un plastic dedesubt de ceasuri si 2 șuruburi in laterale sub plastic. Doar daca demontezi ceasurile nu iti mai porneste masina. Cel puțin a mea ii modelul cu cip din 2003 conectat la chei.
     
    Torres95 apreciază asta.
  13. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Deci si tu aveai missfire ? 5.000 lei am bagat in ea din ianuarie pana acum.
     
  14. Stefan Valentin 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    AUDI A3 1.6 102
    Mie imi apărea check in sau ceva asemanator pe diagnoza. Eu am ajuns la 4300 din octombrie până luna trecută.
     
  15. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Am fost la electronist, partea electrica e ok la termostat mi-a aratat cum primeste semnal termostatul de la mufa, a turat-o la 5000 de ture 30 de secunde si a deschis termostatul. Azi pauza, nu a mai deschis la un drum extern de 30 km,ceasurile sunt vdo, pe bord am 90-92 de grade pe tester 106-108.5 grade.
    Restul colegilor cu 1.6, cat aveti temperatura pe tester cand in bord e la 90 grade ? La 106 grade termocuplele nu pornesc, verificat releul ok, pus curent pe ele pornesc. Ar putea fi bulit senzorul nou de temperatura marca Vemo ?
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cumpara senzor original.
     
  17. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Si vezi ca mai ai un senzor in fata, la radiator. Fac pariu ca daca faci punte intre 2 pini acolo, pornesc termocuplele - ceea ce inseamna ca senzorul ala nu mai functioneaza.
     
    Torres95 apreciază asta.
  18. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Senzorul acela de culoare gri din fata radiatorului e schimbat deodata cu senzorul de temperatura
     
  19. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Torres din tot ce ai zis tu...masina nu are nimic
    Da,se recomanda,daca schimbi ceva,sa schimbi doar cu OEM,asta iti garanteaza functionalitate 100% si durabilitate.
    Senzorul de care zice ovidiu se afla deasupra de furtunului de retur.El are o plaja de valori (in grade) la ce temp da comanda si la ce temp intrerupe comanda.
    Termostatul functioneaza pe principiu mecanic,la 105 grade deschide...ceea ce a facut amicul tau e sa iti arate ca ceara din termostat functioneaza.Cind motorul este turat tare,ecu da comanda,ca mufa de la termostat sa primeasca curent electric care acesta incalzeste o rezizstenta care aceasta la tindul ei dilata o ceara care si aceasta la rindul ei impinge o tija metalica care face ca termostatul sa se deschida si mai tare permitind motorului sa fie racit mai fluent din cauza ca este turat mai tare.
    Revenind la senzorul de la radiator.dupa ce termostatul deschide la 105 si se deschide circuitul permitind coolant-ului din radiator sa intre in motor sa se amestece cu cel din motor care iarasi se incalzeste si trece prin radiator si iarasi intra in motor si etc...daca radiatorul raceste suficient(ajutat si de temp de afara,binenteles) incit jos la senzor ajunge coolant-ul cu temp care se incadreaza intre valorile ce le are senzorul,atunci NU cupleaza termocupla sa de-a "drumul" la radiatoare.
    Si sa iti raspund la intrebare....a mea este tot 1.6 si sta undeva la 107.....mai ajunge si la 108 in motor(pe carcasa de la termostat este un senzor care ala zice cit ii temp) si posibil ca acul tau de la temp din bord sa fie decalat,adica sa nu mai indice bine si sta putin peste 90 de iti da impresia ca nu e la la 90,dar defapt trebuie reglat.Daca era sa iti "fiarba" motorul atunci acul ajungea si la 100 sau chiar trecea.
    Temperatura motorului tau are o limita de 115 grade(vorbim de coolant-ul din motor propriu zis,NU de pe instalatie)...care nu ar cam trebui sa o atinga!!
    Si iti spun un lucru...cu cit mai repede motorul tau atinge temp de 106-108 grade si sta acolo, merge cel mai optim din toate punctele de vedere.Aia este temp la care motorul tau "toarce" cel mai bine...asa spun cei de la Audi
     
    Ultima editare: 21 Mar 2018
    Torres95 apreciază asta.
  20. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Deci acul la ceasurile din bord e mereu la 90 maxim 92,furtunul care iese din termostat si intra jos in radiator e mai mereu rece, doar cand “forjez” masina desachide si se incalzeste si furtunul si radiatorul. Pe tester cum ziceam mereu e la 106-108.5 grade cel mai mult urcase la 111 grade fara ca termocupla sa porneasca.
    Deci e normal sa am aceasta temperatura pe tester, e normal ca termocupla sa nu porneasca deloc sau ma rog nici la 111 nu am vazut sa porneasca ? motorul e proaspta segmentat si de aceea imi era frica sa nu “bulesc” segmentii la asa caldura
    Multi mecanici ziceau ca e prea mare temperatura daca 108 e pe tester in chiulasa ar fi 120 si din cauza caldurii am missfire pe canalele 14-15-16 aleatorii pe cilindrii 2-3-4. Am mai vorbit cu baieti cu acelasi cod motor ca al meu si acelasi tip te termostat OE Behr si ziceau ca ei pe tester au 100-102 grade toate furtunele calde inclusiv radiatorul.
    Masina mea merge impecabil in mers atat ca la ralanti mi se pare ca am turatia mica 640-680 si cum se incalzeste motorul am acele missfire dar daca pornesc clima toti cilindrii sunt pe zero si merge rotund fara sa trepideze.
    Am schimbat in ultimele 2 saptamani bujii, bobina, radiator, 3 termostate, senzor caldura si radiator (sensorul se gaseste jos unde sunt si mufele de la termocupla si robinetul de la radiator), senzor turatie motor si tot nu ii dau de cap. Pe tester zero erori.
     

Distribuie pagina asta