1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil ceasurile sunt de vina.
     
  2. IonutCB

    IonutCB 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2002
    Salut din nou!

    Ieri a pocnit un furtun si nu am reusit sa-l identific impreuna cu cei de la service.

    Acum, dupa cateva zeci de minute am reusit sa gasesc o poza cu motorul in cauza (1.6 AVU 75KW) pe un site de dezmembrari, unde apare si furtunasul buclucas in cauza.

    Ma poate ajuta cineva sa il gasesc cumva sau cu un cod?

    Merci!

    EDIT: Cred ca l-am gasit: https://www.autodoc24.ro/febi-bilstein/15257283
     
    Ultima editare: 7 Sep 2020
  3. Anian 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Va salut,
    Detin un A3 8L 1.6 benzina cod motor APF si recent masina nu mai baga caldura. Am schimbat termostate, garnitura de chiulasa, curatat calorifer habitaclu si degeaba. Plus ca termostatul de sub alternator nu era montat (ciudat e ca iarna trecuta a mers caldura "blana"). Cu acest termostat care nu era montat (l-am montat) apa creste foarte repede si sta la 90 grade dar nu baga cald iar fara el apa sta la 70 grade (in mers) si baga calai iar in stationare apa creste la 90 grade si baga cald. Ma intereseaza de ce:

    1) daca tin motorul fara el, baga cald doar cand stau pe loc si in mers nu am caldura .

    2) cand e montat creste apa foarte repede la 90, sta acolo dar baga rece.

    Multumesc .
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Termostatele sunt OE sau AM ?
    AM cu echivalenta dupa codul OE ? Ce brand ?
    Pompa de apa ai verificat-o (sunt cazuri unde se desprinde elicea de pe ax) ?
    Daca ai termostate noi OE, mergi mai turat cu caldura oprita si vezi daca fierbe apa.
     
  5. Anian 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Nu stiu de OE sau AM nimic. Am luat ce mi-au dat la magazin dupa talonul masini si sigur sunt piese AM. Am zis ca poate schimb si pompa dar furtunele sunt si moi si tari (cred eu ca pompa ar baga presiune in ele) .
    Problema ar mai fi ca furtunul care vine din motor in radiator (e cald) iar cel ce iese si se duce in termostat e rece (in mers) deci nu ar deschide dar cand stau pe loc se incalzeste si deschide.
     
  6. Just Ice 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2021
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a3 1,6 1998
    Salut,
    As vrea tare mult sa-mi spui ce pagube colaterale faci cand bagi in instalatia de racire a motorului solutii pentru stopat fisurile ?
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Infunzi caloriferul de caldura din bord iremediabil iar schimbarea / inlocuirea lui este un cosmar, se depun in locuri imprevizibile acele solutii stop leack, risti sa blochezi radiatorul de racire sa mai fie eficient pentru recirculare lichid racire al motorului, se poate distruge pompa de apa si multe altele. Renunta la ideile astea proaste. Bafta
     
  8. Anian 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Te salut din nou . Eu am un termostat care are teava maro si un arc mare , o platbanda mica si iar un arc mai mic . Dar arcul mare e intrerupt si nu continua cu cel mic . Pe net am vazut si alt termostat la fel ca forma dar langa teava maro mai are niste tije pana la arcul mic de sus . Am citit ca acest termostat este actionat electric dar ma gandesc ca daca arcul este intrerupt , cum sa mai actioneze supapa din capat ? Nu cunosc mecanica , povestesc doar ce am vazut la mecanicul de la service care deja imi papa bani degeaba . Multumesc .
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Doar nu speri ca stiu cum arata arcurile din toate termostatele de pe fiecare motorizare.

    Nu ar fi fost mai simplu ca la montaj “maimuta” sa verifice daca piesa AM care vrea sa o monteze este identica cu piesa OE demontata ?

    Obligatoriu se fac astfel de verificari deoarece si producatorii/ambalatorii mai gresesc.

    Nu vrei sa stii ce inseamna un intinzator neconform pus pe o distributie, fara a verifica inainte codul, asemanarea, sistemul de prindere, etc.
     
  10. Anian 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Am pus azi termostatul mare (cel din dreapta motorului) original. Baga caldura cat de cat dar apa nu sta la 90 de grade in mers (doar pe loc se ridica la 90) deoarece termostatul mic de sub alternator este scos. Daca montez termostatul mic, sare apa la 120 de grade dar caldura tot nu am.Toate furtunurile sunt fierbinti cu termostatul mic montat. Am testat in apa fiarta termostatul si lucreaza. Ce poate sa mai fie ? Nu mai inteleg.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Iti fierbe apa cu termostat ok instalat, garnitura si/sau chiulasa.
     
  12. Anian 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Garnitura de chiulasa schimbata acum 2 zile, chiulasa a zis ca e ok. Pompa de apa schimbata, senzor temperatura de dupa termostatul mare schimbat.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    De acum 1 sapt tot zici ca e schimbata garnitura.
    Acum are 2 zile ?

    Ori ai ceasurile defecte, ori chiulasa nu e planata, ori e fisurata, ori mecanicul tau nu e mecanic.
     
  14. Hule 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2018
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 16v AVU
    Salut,
    La un A3 8L 2001 motor benzina am schimbat termostat, senzorul ala verde de temperatura si termocupla de pe radiator si tot nu pornesc ventilatoarele iar apa sta la 110 grade.
     
  15. Anian 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 1.6 2000
    Pe baterie nu ai o cutiuta cu 3 sigurante ? Una din ele este de la ventilatoare. Verifica sa nu fie arsa.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @Hule mergi si fa diagnoza la un profesionist. Stie el ce are de facut. Mergi la electrician auto profesionist, nu un agarici. Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai. Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
     
  17. Hule 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2018
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 16v AVU
    @Anian ba da, sunt 3 parca sus in dreapta cred ca sunt de 30 A. Care e mai precis ? Ventilatoarele functioneaza cand pornesc AC-ul.
     
  18. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    De unde stii ca apa are 110 grade? Ca asa arata pe ceasuri?
     
  19. Hule 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2018
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 16v AVU
    De pe canalul 49 pentru diagnoza de la AC. Iar daca pun testerul in mers tot atat arata. Plus ca si pe ceasuri e depasit de 90 grade
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @Hule fa ce ti-am spus eu. Nu rezolvi pe forum problema ci la un profesionist in electrica auto dedicat VAG.
     
    Strugurici apreciază asta.

Distribuie pagina asta