1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sonda Lambda motor diesel la Audi A5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de alinaio, 29 Oct 2015.

  1. alinaio 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2015
    Locație:
    CONSTANTA
    Masina:
    A5, 2.0 TDI, 2011
    Buna ziua,
    Am achizitionat de curand un Audi A5, 2.0TDI, din 2011, care inca de la testul de la reprezentanta Audi a dat ca eroare la sonda lambda cu un cod trecut de cei de acolo G39. Dupa vreo saptamana mi s-a aprins iar in bord martorul, am facut si acasa cu testerul o verificare si am gasit urmatoarea eroare:
    1 Fault Found:
    5120 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High (Rich)
    P2196 00 [237] - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 122242 km
    Date: 2015.09.27
    Time: 10:50:03
    Readiness: 1 1 0 0 0
    Ma duc si la un tester la un service, cel de acolo imi spune ca trebuie inlocuita sonda dinainte de catalizator. Bun, merg la magazin de piese recomandat de mecanic, cauta si spune ca ce ar trebui sa schimb conform codului de eroare,acel G39 ar fi, ce scrie pe factura ca am cumparat si am si inlocuit, SENZOR TEMPERATURA GAZE.
    Dupa o saptamana dupa ce am inlocuit, mi s-a aprins iarasi acelasi martor. Merg la un service, pune calculatorul pe masina si imi spune ca da acelasi cod de eroare ca si cum nu as fi schimbat nimic, ca as fi schimbat o alta piese si nu cea care trebuie, ca trebuia schimbat ceva cu 5-6 fire. Mda, zic, nasol...Pun si eu acasa tester-ul si observ ca am aceeasi eroare ca cea care a aparut inaintea schimbarii acelei piese:
    1 Fault Found:
    5120 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High (Rich)
    P2196 00 [237] - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 122899 km
    Date: 2015.10.25
    Time: 19:44:44
    Readiness: 1 1 0 0 0
    Din experienta sau cine s-a mai confruntat cu aceasta problema, este posibil sa nu fi schimbat ceea ce trebuie, de aceea am aceeasi eroare si acum si atunci? Aceasta piesa mi s-a spus acum ca trebuie schimbata, ceva cu 5 fire,am atasat poze. Cum s-ar numi aceasta piesa caci as vrea sa mai caut si pe internet sau afara pt ca cel de la magazinul de piese mi-a dat un pret cam mare pt cea pe originala?
    Multumesc si astept parerile voastre.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Salut, daca ai cod motor CAHA, CAHB. Sonda are cod 03L 906 262.
    Vezi ca sunt 2 sonde, bank 1 si bank 2, tu ai nevoie de bank 1.

    Ce sonda ai pus prima oara, originala sau aftermarket ?
     
    Ultima editare: 29 Oct 2015
  3. alinaio 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2015
    Locație:
    CONSTANTA
    Masina:
    A5, 2.0 TDI, 2011
    Am pus originala. Am schimbat ce trebuie sau nu? CAG este tipul motorului. Cer prea mult daca imi poti da exact un produs de pe net pentru exemplificare cum ar trebui sa arate ? Eu din atasamentul cu piesele am schimbat-o pe cea de la pozitiile 26, 27. Am cautat pe net dupa codul dat de tine, insa nu cred ca este compatibila, eu am A5 an 2011, 100 kw, 136 cp.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Oct 2015
    Boss apreciază asta.
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Pozitia 27 din poza ta este senzorul temperatura gaze evacuare, G39 este oxygen senzor.

    O sa ma uit in ETKA pentru cod motor CAG.
     
  5. alinaio 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2015
    Locație:
    CONSTANTA
    Masina:
    A5, 2.0 TDI, 2011
    Da, asta am schimbat, dar totusi tot mi s-a aprins la o saptamana martorul. Codul de eroare si inainte de a schimba si dupa este acelasi. De aceea intreb, am schimbat bine ce am schimbat daca iar mi s-a aprins martorul ? Ce trebuie sa schimb acum ca mi se pare ca e cam pe bajbaite asa ? E normal ca dupa ce am schimbat acel senzor sa mai schimb dupa aceea si inca o piesa, care este aceea ? Multumesc mult de ajutor
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Oct 2015
    Drazvan apreciază asta.
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Deci, sonda lambda are mufa cu 6 pini, senzorul de temperatura gaze are mufa cu 2 pini.

    Nu gasesc codul tau motor, doar CAHA, CAGB, CAHB, CAGA.
    Tu ai schimbat senzorul temperatura gaze, nu sonda lambda.

    Apropo, la piesa care ai schimbat-o tu trebuia sa ai eroarea de mai jos pe VCDS :

    5257 - Exhaust Gas Temperature Sensor; B1 S3
    P242A 00 [040] - Malfunction
     
    Ultima editare: 29 Oct 2015
  7. alinaio 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2015
    Locație:
    CONSTANTA
    Masina:
    A5, 2.0 TDI, 2011
    Deci n-am schimbat ce trebuie sa inteleg. CAG scrie pe cartea masinii. nu e acelasi lucru cu CAGA ? Poate totusi daca m-ati putea ajuta cum sa caut piesa care imi trebuie ?
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Oct 2015
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    CAG are 136 cai, CAGA are 143. Cei de la magazinul de piese au gresit, si mecanicul a gresit cand a vazut ce monteaza.

    In poza 2, verifici ce cod scrie pe a ta, unde e chenarul rosu. Sigur ai 03L 906 262.

    Inainte sa inlocuiesti sonda, verifica cablajul sa fie ok de la mufa pana la sonda, poti incerca sa scoti sonda si sa o cureti.
     
    Ultima editare: 29 Oct 2015
  9. alinaio 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2015
    Locație:
    CONSTANTA
    Masina:
    A5, 2.0 TDI, 2011
    deci pe piesa care este acum pe masina ii iau codul si asta caut. ce producator recomanzi?

    multumesc mult pentru ajutor
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    NGK/Bosch.
     
  11. alinaio 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2015
    Locație:
    CONSTANTA
    Masina:
    A5, 2.0 TDI, 2011
    multumesc mult
     
  12. Parvan Ionut

    Parvan Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2020
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6 , 2.0 , 2009
    Salutare. Si eu am aceiasi eroare sonda lambda 1 bank 1. Semnal prea bogat. P219600 este eroarea. Am desfăcut sonda lambda cea dinainte de filtru de particule, si am curatat-o, dar după un timp iar mi-a dat eroarea. Intrebarea mea este, va rog frumos, care este sonda din bank 1. Sa nu fie cea din filtru. Mulțumesc
     
  13. Domsa ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2020
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6 c6 2009 CAHA
    Astazi schimb sonda si iti dau un raspuns
     
  14. Parvan Ionut

    Parvan Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2020
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6 , 2.0 , 2009
  15. Domsa ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2020
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6 c6 2009 CAHA
    Problemă rezolvată după schimbarea sondei
     
  16. Parvan Ionut

    Parvan Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2020
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6 , 2.0 , 2009
    La tine tot eroarea aia era cu semnal prea bogat ? Care sonda ai schimbat: Bank 1 sau 2 ?
     
  17. Domsa ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2020
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6 c6 2009 CAHA
    Sonda lambda am schimbat
     

Distribuie pagina asta