1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Stiri auto pe scurt

Discuție în 'Stiri auto generale' creată de teg, 15 Dec 2010.

  1. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Dupa modelul din sectiunea Stiri Audi, propun sa reunim aici stirile auto generale, pentru care nu consideram necesar sa deschidem un topic separat.
     
  2. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Dacia Monovolum

    Francezii de la caradisiac.com anunta un monovolum Dacia, in productie din 2012:
    - Va fi prezentat în avanpremieră la Salonul Auto de la Geneva, în martie 2011
    - Va fi comercializat începând cu anul 2012
    - Va fi produs în Maroc, nu în România
    - Va fi realizat pe platformă de Logan
    - Va fi un model în 5 uşi, 7 locuri
    - Va avea o lungime de aproximativ 4,6 metri
    - Motorizări pe benzină: 1.6 16V 105 cp (versiunea bioetanol 105 cp)
    - Motorizări diesel: 1.5 dCi de 90 şi 110 cp

    Preţ: începînd de la 14.000 € (estimare), cu aproximativ 7.000 de euro mai puțin decât Scenic, omologul său de la Renault.

    http://www.caradisiac.com/actualite--futurs-modeles/
     
  3. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
  4. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    BorgWarner a cumparat Haldex Traction Systems

    Ca parte a strategiei de dezvoltare, americanii de la BorgWarner au cumparat divizia Traction Systems a grupului suedez Haldex, pentru 205 milioane USD.

    BorgWarner opereaza in 60 de locatii din 18 tari, si are drept clienti pe VW/Audi, Ford, Toyota, Renault/Nissan, General Motors, Hyundai/Kia, Daimler, Chrysler, Fiat, BMW, Honda, Deere & Company, PSA, MAN

    http://www.borgwarner.com
     
  5. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Anul trecut inmatricularile de masini noi in Europa au scazut cu 5%, pe fondul numarului mult mai mic de programe Rabla, insa unele piete au reusit sa urce cu peste 50%, in timp ce scaderile cele mai dure au fost in Europa Centrala. Land Rover, Volvo si Dacia au fost marcile care au mers cel mai bine, in timp ce Chrysler si Honda au scazut cel mai mult, arata datele ACEA referitoare la 28 de tari europene.

    In tarile incluse in statisticile ACEA s-au inmatriculat 13,78 milioane de masini noi, fata de 14,49 milioane anul trecut, iar Germania a ramas cea mai mare piata, desi in lipsa programului Rabla vanzarile au scazut drastic.

    Top 5 cele mai mari piete auto europene in 2010 si evolutia fata de 2009:

    Germania 2,91 milioane -23,4%
    Franta 2,25 milioane -2,2%
    Marea Britanie 2,03 milioane +1,8%
    Italia 1,96 milioane -9,2%
    Spania 982.000 +3,1%

    Datele ACEA nu includ piata rusa care insa a avut un an foarte bun, ajungand la 1,91 milioane, fata de 1,46 milioane masini noi (cifrele includ si vanzarile din partea asiatica).


    Top 5 piete cu cea mai mare crestere:

    Irlanda +54,7%
    Islanda +53,8%
    Portugalia +38,8%
    Suedia +35,7%
    Danemarca +34,8%

    Top 5 piete cu cele mai mare scaderi:

    Grecia -35,8%
    Bulgaria -28,9%
    Ungaria -25,1%
    Germania -23,4%
    Romania -18,5%

    Top 5 marci cu cea mai mare cota de piata si evolutia fata de 2009:
    2010 2009
    Volkswagen 11,2% 11,4%
    Renault 8,3% 7,7%
    Ford 8% 8,8%
    Opel 7,3% 7,3%
    Peugeot 7,3% 7%

    Top 5 marci cu cele mai mari cresteri ale inmatricularilor in 2010:

    Land Rover +18,2%
    Volvo +12,6%
    Dacia +10,2%
    Nissan +9,7%
    Mitsubishi +8,8%

    Top 5 marci cu cele mai mari scaderi in 2010:

    Chrysler -26,8%
    Honda -23,4%
    Suzuki -21,7%
    Fiat -18,8%
    Lancia -18,2%

    Statisticile ACEA prezinta situatia inmatricularilor din 28 de state europene: 25 din UE, fara Cipru si Malta, plus Islanda, Norvegia si Elvetia (statele EFTA).
     
  6. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Noul BMW Seria 6 Coupe e gata de productie:
     
  7. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Volkswagen sunt castigatorii Raliului Dakar in 2011

    Masinile sale Race Touareg au ocupat locurile 1, 2 si 3 - o reeditare a scucesului de anul trecut.

    BMW X3 CC a obtinut locurile 4 si 5, insa Mini Countryman, desi anuntat ca unul din principalii competitori, nici macar nu a terminat raliul
     
  8. hungimahar

    hungimahar 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A6 Avant 2003 2.5 TDI v6
    Seria 6 arata bestial. Pacat ca nu face si audi un A7 coupe cu 2 usi.
     
  9. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
  10. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Lamborghini Estoque e din nou in carti, dupa ce conducerea Audi a aprobat saptamana trecuta dezvoltarea limuzinei in 4 usi de la Lamborghini.

    Lamborghini este parte a grupului VAG, insa de managementul sau se ocupa exclusiv Audi.

    De la Estoque se asteapta dublarea volumului de vanzari al marcii.

    Dezvoltarea unui model complet nou doar pentru Lamborghini nu ar fi rentabila, asa ca Autoexpress sustine ca surse din Audi i-ar fi informat ca Estoque va imparti platforma cu viitorul A9 (viitoare limuzina coupe)
     
  11. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Ferrari FF

    4 locuri, caroserie shooting brake / hatchback, scaune spate rabatabile pentru loc de bagaje ...

    si totusi e un Ferrari

    0-100 in 3,7 secunde, motor 6.3 V12, 651 CP

    Despre sistemul de tractiune integrala "part-time", denumit 4RM, nu s-au dezvaluit prea multe inca, decat ca are greutatea la jumatate dintr-un sistem conventional, iar motorul frontal distribuie prin acest sistem puterea in raport de 47:53 fata/spate

    Ferrari a lansat si un microsite pentru promovarea acestui model, mai multe detalii acolo: http://www.ferrarifour.com/
     
  12. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    ma mir ca nu s-a vorbit inca de noul motor turbo in 4 cilindri de la bmw.
    detalii:

    Tonight, BMW dropped a bit of a bombshell, very discreetly and buried within a press release about a new edition to the BMW X1 family. BMW has as of now officially launched the new BMW X1 xDrive28i, which uses a new 4-cylinder engine. For now this unit has been announced on the X1 only, but expect this motor to filter all throughout the BMW lineup, in its quest to satisfy fuel efficiency regulatory requirements.

    This new engine is a 2.0L gas powered 4-Cylinder engine which uses BMWs TwinPower turbo technology, good for 245HP and 350Nm of torque. This engine is closely modelled after its 6-cylinder brethern N54 and uses an all-aluminium crankcase, precision direct fuel injection, with VALVETRONIC.

    The inevitable comparison: Audi
    Comparing this engine to the 2.0T FSI used by Audi/VW, that engine produces 211HP. This translates to the BMW engine producing about 34 HP over the Audi and can propel the X1 to 60MPH in 6.1seconds while the 2.0T in a larger A4 can only achieve 6.4seconds, a gain of 0.3s. On the face of it, this engine outdoes the VW sourced unit, and it seems that this motor is flexible enough to come in a range of displacements and tunes for increased horsepower if need be. We will also have to wait and see about turbo lag, but I expect it to be minimal.

    Below is a table summarizing the important specifics surrounding this engine.


    Specifications BMW TwinPower Inline-4 Engine
    Engine
    Configuration inline-4
    Valves per cylinder 4
    Engine technology BMW TwinPower Turbo technology with twin-scroll charging, High Precision Injection direct petrol injection, VALVETRONIC fully variable valve control, double-VANOS fully variable camshaft control
    Turbocharger Single Turbo - Twinscroll
    Boost Pressure (bar / psi) 1.2 / 17.4
    Effective capacity (ccm) 1997
    Bore (mm) 84.0
    Stroke (mm) 90.1
    Compression Ratio 10.0
    Redline (rpm) 7000
    Fuel Grade min RON 91
    Output (kw/bhp) 180/245
    at (rpm) 5000
    Torque (Nm) 350
    at (rpm) 1250
    Performance
    Power-to-weight (kg/kw) 8.8
    Output per litre (kw/l) 90.1
    0-62mph (s) 6.1
    0-1000m 26.4
    80-120 kph (4th/5th) 6.0 / 7.1
    Fuel Consumption (l/100km)
    Combined (mpg) 35.7
    Combined (l/100km) 7.9
    Urban (l/100km) 9.9
    Extra-Urban (l/100km) 6.7
    CO2 183
    Emission Rating EU5


    Here is the I4 switchover and end of production schedule:
    E89 Z4 sDrive30i to switch to TwinPower I4 in September 2011
    F10/F11 528i to switch to TwinPower I4 in September 2011
    F25 X3 xDrive28i to switch to TwinPower I4 in 4th Quarter 2011
    E81/E87 1 series to end production by August 2011 (new 1-series hatchback launched after Geneva - will herald complete petrol turbo-charged engine line up)
    E82/E88 1 series to end production in 1st Quarter 2012
    E90/E91 3 series and M3 to end production late 2011 or early 2012
    E92/E93 3 series and M3 to end production sometime in 4th Quarter 2012

    se pare ca acest motor va lua locul celui in 6 cilindri de pe bmw seria 5 f10.
    in loc de 528 va fi acest motor, iar in loc de 523 va fi probabil o varianta detunata a lui(pe la max 210 cp). probabil va fi si un 520 cu aprox 180cp.

    doar audi se incapataneaza cu 2.8fsi(pe a6 si a7), un motor depasit tehnic si degradant pt masina pe care o poarta. aveau 2.0tfsi-211cp , un motor considerat de 5 ani cel mai bun motor pe benzina de doi litri, si puteau sa-l puna in locul lui 2.8fsi de 204cp.
    era mai mult cuplu, taxe mai mici, consum mai mic, pret mai mic de achizitie, kilograme mai putine ce duceau la o distribuire mai buna a greutatii samd.
     
  13. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    VW Tiguan facelift.

    va fi prezentat la Geneva Motor Show (3-13 martie 2011)

    Tot la Geneva, grupul VAG va prezenta nu mai putin de 7 concepte, din care se pare ca 2 vor fi Audi.
     
  14. Gorobete

    Gorobete Gold Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Trocarici
    teg, nu puterea este distribuita in raport 53/47 ci greutatea pe punti.
     
  15. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Cei 66 de jurnalisti participanti in juriul World Car of the Year au facut publice modelele nominalizate in acest an la premiul "World Car of the Year".

    Cele zece masini "norocoase", ce se lupta pentru marele titlu, sunt: Nissan Leaf, Audi A1 si A8, BMW Seria 5 si X3, Jaguar XJ, Grand Cherokee, Mercedes SLS, Porsche Cayenne si Volvo S60. Ultimele doua editii ale celui mai ravnit premiu din industria auto au fost castigate de Volkswagen, care insa de aceasta data nu are nici macar o nominalizare.

    La categoria "Performance Car of the Year" vor lupta urmatoarele masini performante: Aston Martin Rapide, Audi RS5, Cadillac CTS-V Coupe, Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo Superleggera, Mercedes S63 AMG, Mercedes SLS AMG, Porsche 911 GT2 si Renault Megane RS.

    Nici aspectul nu este omis, asa ca la categoria "World Car Design", castigatorul va fi ales dintre: Aston Martin Rapide, Audi A7, Citroen DS3, Ferrari 458 Italia, Honda CR-Z, Kia Sportage si Nissan Juke.

    Ultima categorie, asa cum era de asteptat intr-o lume tot mai verde, este "World Green Car", iar nominalizatii sunt: BMW 320ed, Chevrolet Volt, Hyundai Sonata Hybrid, Mercedes B Klasse F-Cell, Nissan Leaf si Smart ED.

    Dintre aceste modele, cele 3 finaliste vor fi anuntate in cadrul Salonului Auto de la Geneva de luna viitoare, iar premiul va fi acordat la New York Auto Show in aprilie

    Castigatorii editiilor trecute: Volkswagen Polo (2010), Volkswagen Golf (2009), Mazda2 (2008), Lexus LS460 (2007), BMW 3-Series (2006), si Audi A6 in 2005

    http://www.wcoty.com/web/
     
  16. Dietmar

    Dietmar 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Dacia
  17. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Skoda a fost lider la vanzari in Europa Centrala si de Est anul trecut, Dacia s-a clasat pe sapte, iar Logan pe locul trei in topul pe modele

    Vanzarile de masini in Europa Centrala si de Est au scazut anul trecut cu 5%, spre 880.000 de unitati, iar Skoda a fost de departe marca cu cele mai bune vanzari, urmata de Volkswagen, Ford si Renault, arata datele companiei de cercetare JATO Consult. Dacia s-a clasat pe locul sapte in topul marcilor, iar la modele, Logan a fost pe trei, devansat de Skoda Octavia si Fabia. Segmentul SUV-urilor medii a avut anul trecut cel mai mare avans in regiune, datorita lansarii Duster, iar un declin semnificativ a fost la clasa mini.

    Datele includ tari precum Romania, Cehia, Ungaria, Slovacia si Polonia, insa nu si Rusia. In regiunea Europa Centrala si de Est s-au vandut anul trecut 880.000 de masini noi, fata de 925.000 in 2009, iar marca ceha Skoda a fost lider cu 127.000 de unitati vandute, urmata de Volkswagen, cu peste 70.000 si Ford si Renault care au depasit 60.000. Dacia s-a clasat pe locul sapte, cu peste 50.000 de masini. Doar trei marci din top zece au crescut anul trecut: Skoda, Volkswagen si Opel, iar Fiat a scazut cel mai mult: 25%.

    In topul modelelor conduce Skoda Octavia care si-a gasit peste 63.000 de clienti, urmata de Fabia cu circa 39.000 si Logan, cu peste 31.000.

    La distributia vanzarilor in functie de tipul de caroserie, JATO subliniaza ca segmentul SUV-urilor medii a avansat cu 42% datorita introducerii unor modele precum Dacia Duster, Hyundai ix35 si Mitsubishi ASX. Vanzarile de masini de clasa D au avansat cu 19% si segmentul SUV-urilor mici a avansat cu 10%, in timp ce scaderi mari au fost la clasa mini (-28%) dar si la SUV-urile de mari dimensiuni (-39%).
     
  18. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Cel mai nou model Dacia se va numi Popster şi va fi lansat în 2012

    Constructorul autohton Dacia va lansa două noi modele anul viitor, un automobil de familie şi un vehicul comercial, conform publicaţiei franceze Automobile Magazine.

    Cele două modele vor fi construite pe platforma Logan şi vor intra în producţie în 2012, scriu francezii. Modelul de familie, un MPV compact (multi purpose vehicle) cu nume de cod J92, va avea o lungime de 4,5 metri şi şapte locuri. Francezii sunt convinşi că noul model va fi lansat pe piaţă sub denumirea Dacia Popster.

    Dacia Popster va avea un preţ de 14.800 de euro în Europa, adică va fi cu 6.000 de euro mai ieftin decât modelul Renault Scenic.

    Automobilul va veni cu motoare de capacitate mică, atât benzină, cât şi diesel, care vor fi legate la o transmisie manulă, însă nu este exclusă nici o versiune cu transmisie automată.

    Despre al doilea model Dacia francezii spun că va fi un pick-up comparabil ca dimensiuni cu Renault Kangoo. Având nume de cod K67, autovehiculul va avea uşi-spate culisante, renunţându-se la haion.

    Maşina va avea un preţ de pornire de 13.000 de euro în cazul motorizărilor pe benzină şi de 14.500 de euro pentru cele diesel. K67 va fi mai ieftin decât Popster, însă va avea un consum mai mare de 5,5 litri la 100 km, faţă 5,2 litri/100km pentru Popster.

    K67 va fi mai ieftin cu 3.750 de euro decât Kangoo dCi 90 Authentique în timp ce dimensiunile sale vor fi mai generoase.

    http://automobile-magazine.fr/actualites/scoops/dacia/dacia_popster
     
  19. Pilif

    Pilif 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A3 8l 2001 1.6 75 kw AVU
    Popster suna a bautura carbogazoasa, a suc...mie asa mi se pare. Asa lipsa de inspiratie au astia la nume? Duster si popster?
    G-unit - Popster them thangs :)
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Feb 2011
  20. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Cât costă să ai o maşină nouă: între 124 şi 864 de euro se duc lunar pe benzină, asigurări şi taxe

    Costurile totale medii cu funcţionarea, taxele şi asigurările unui automobil nou se ridică în România la cel puţin 124 de euro pe lună, adică aproximativ salariul minim pe economie, în cazul unui model Dacia Logan cu cea mai slabă motorizare, şi pot depăşi 800 de euro pentru proprietarii unor limuzine precum Mercedes, bani cu care poate fi acoperită chiria unui apartament de lux cu trei camere din centrul Capitalei, arată o analiză ZF.

    Utilizarea unui model Skoda Octavia, 1,6 TDI, presupune cheltuieli lunare de circa 162 de euro, în timp ce un BMW X5, cu motor diesel de 3,0 litri, implică un cost lunar de 487 de euro.

    Astfel, fără a lua în calcul şi revizia, posesorul unui Logan ajunge să plătească în primul an aproape un sfert din preţul de achiziţie al maşinii pentru combustibil, taxe şi asigurări, iar în cazul în care acesta este achiziţionat prin credit sau leasing, costurile anuale ajung chiar să se dubleze.

    Costurile cresc pe măsură ce clienţii aleg maşini cu motorizări pe benzină mai puternice, care consumă mai mult combustibil faţă de un motor diesel, mai mic, dar şi în funcţie de preţul de achiziţie, care influenţează direct costul cu asigurarea CASCO.

    "Clienţii se uită în primul rând la capacitatea cilindrică a motorului. Unul de peste 2,0 litri implică taxe şi impozite mult mai mari, aşadar toţi se feresc să depăşească acest prag, inclusiv în ceea ce priveşte utilitarele", a spus directorul unui dealer din Capitală.

    După ce se alege motorul, al doilea criteriu îl reprezintă norma de poluare. Dacă până la 31 decembrie toţi cei ce achiziţionau un automobil dotat cu motor Euro 5 erau scutiţi de taxă, de la începutul anului 2011 acest lucru se aplică doar pentru motoarele Euro 6.

    Preţul achitat către dealerul auto la achiziţionarea unui autoturism este cel mai important, dar nu este singurul. Chiar înainte de a ridica maşina de la showroom, trebuie achitată asigurarea obligatorie RCA şi chiar asigurarea CASCO, opţională, pentru ca maşina să fie asigurată încă din primele momente de funcţionare.

    Dacă asigurarea de tip CASCO se calculează în primul rând în funcţie de preţul automobilului, pentru cea obligatorie se ia în calcul capacitatea cilindrică a motorului. Astfel, la un motor de peste 2,0 litri se înregistrează o creştere nu numai în ceea priveşte impozitul, ci şi asigurarea obligatorie.

    Un cost tot mai "arzător" în ultimii ani pentru şoferi este cel al combustibililor. Cei care parcurg anual peste 15.000 km pot ajunge la costuri de peste 1.500 de euro pentru benzină sau motorină. Spre exemplu, proprietarul unui model Skoda Octavia, cu motorizare 1,6 TDI, va plăti anual sub 800 de euro pe motorină, luând în calcul un rulaj de 15.000 km şi consumul mediu indicat de constructor. Pe de altă parte, proprietarul unei limuzine Mercedes-Benz ar trebui să aloce peste 1.700 de euro pe benzină, în condiţiile în care un motor de peste 4,0 litri atrage după sine şi o creştere a consumului de carburant.
     

Distribuie pagina asta