1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Temperatura apa motor nu sta la 90 de grade C - Termostat - cauze si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de reryro, 22 Oct 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Daca la mana ai simtit rece inseamna ca senzorul de la mana e stricat. :)
    Acum serios, incearca sa gandesti logic. Exista 2 posibilitati:
    - ori antigelul e rece pentru ca nu a apucat sa se incalzeasca iar ceasurile arata eronat - defect fie la ceasuri, fie la senzorul de temp antigel
    - ori ceasurile arata corect pentru ca antigelul chiar are temperatura mare tocmai din cauza ca antigelul nu circula. De ce nu ar circula? Pai e posibil sa iti fi murit pompa de apa si e posibil sa ai circuitul infundat.

    Asadar, verifica atat la baza radiatorului cat si in partea de sus daca s-a incalzit dupa circa o perioada de vreo 5 minute de mers la relantiu.
    Nu ar fi rau sa ii faci si o scanare cu Vag-Com.
     
  2. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    Probleme temperatura motor

    Buna-seara. Am inca o problema idioata la A3 8L-ul meu. Am schimbat de vreo 2 luni, odata cu kit-ul de distributie si pompa de apa, si antigelul si termostatul pentru ca ramanea la 60 de grade apa, indiferent cat rula.
    Am cumparat un termostat Gates. Azi, cand am pornit masina, am vazut ca din nou, nu ridica temperatura mai mult de 60 de grade.
    Stie cineva ce poate sa fie? Pompa de apa a fost noua Hepu, antigelul tot Hepu, termostatul nou Gates. Sa fie termostatul de o calitate indoielnica sau sa fie o alta problema?
    Am citit ca ar fi electric termostatul, ori la mine e pur si simplu termostat, nu intra nici un senzor in el si nu are nici un fel de carcasa.
    Astept un raspuns. Mersi
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  3. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    Salut!

    Incearca sa-i faci o diagnoza poate e defect senzorul care citeste temperatura. Numai bine!
     
  4. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    salut

    mersi pentru raspuns. stii cumva unde e senzorul respectiv? am fost cu ea la diagnoza de vreo 3 zile si nu avea nimic. masina e din 96, are senzor?
     
  5. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    Se numeste Coolant temperature sensor si localizat in chiulasa.Evident ca ai,altfel nu ar sti temperatura. Vezi poate ai ceva la bord de nu-ti indica.Totusi e ciudat ca nu ti-a dat nici o eroare. Mai asteapta poate stie vreun coleg care a patit la fel. Numai bine!
     
  6. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Schimba senzorul de temp antigel asa cum ti-a spus colegul mai sus,e numit si G62;e ieftin,in jur de 50ron.
     
  7. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    salut

    Exact ca intr-un film science fiction, problema a disparut ca prin minune, si acum se incalzeste in maxim 5 minute, oricat de frig e la 90 de grade. eu nu mai pricep nimic.
     
  8. breitner

    breitner Gold Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Comarnic, München
    Masina:
    A4 B5, 1.8 Quattro, Passat B5 1.9 TDI AVF 4Motion
    exact cum ai banuit : termostat de calitate indoielnica !
     
  9. laurentiu77tm 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2012
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi A6,1.9 tdi,2001
    Salutare la toata lumea.
    Sunt posesorul uni audi A6 C5 si am observat ca de cand pornesc masina imi porneste si ventilatorul de la radiatorul de racire si nu cred ca este normal. Poata sa imi spuna si mie cineva daca este normal si daca nu, care ar fii cauza ?
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Ian 2012
  10. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    salut

    cand porneste termocupla direct in momentul in care pornesti motorul, fie e pornit aerul conditionat, fie e legata pe direct si atunci merge tot timpul.
     
  11. R.Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2012
    Locație:
    culj-napoca
    Masina:
    Audi A4,1.9TDI,1996
    Hepl!!!!!

    Salut,
    Daca ma puteti ajuta: am schimbat 3 termostate :rolleyes: si tot nu am caldura necesara la bord. Acul de temperatura nu urca mai sus de 70 de grade unerori de loc chiar daca parcurg 10-15 km. Va rog sa imi dati o solutie.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Feb 2012
  12. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Citeste temperatura motorului cu vag-com. E posibil sa ai eroare pe sonda de temperatura. Scoate mufa din sonda si da in ea cu spray de contacte, poate nu face contact bine. Faptul ca nu ai caldura suficienta poate fi datorat si infundarii partiale a radiatorului de caldura nu numai termostatului. E cam ciudat ca din trei termostate sa nu fie niciunul bun.
     
  13. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Am plecat intr-o cursa fiind afara -18 grade.
    Sa se ridice apa la 90 de grade,...greeeu de tot.
    Doar cand urcam ceva dealuri,...in rest, cred ca statea pe la 60.
    Am coborat o portiune destul de mare, in frana de motor, ca sa nu frec aiurea franele...si cred ca a coborat la 40.
    Nu asta e problema majora. Inauntru baga caldura, totul era OK.
    Am vrut la intoarcere sa pun ...hm,..un carton, asa cum vedeam la mai toate masinile. Problema e ca nu ai pe unde,...doar sa-l asezi in fata grilei,...ceea ce,...asta NU.
    Ati gasit voi o solutie cum sa ajutati motorul sa-si ridice temperatura ?
    Ma gandesc ca nu e sanatos ca motorul sa mearga sub temperatura optima. Se maresc consumul, noxele, uzura, etc.

    (ma gandeam sa pun pe grila o folie de celofan, de ala alimentar, ca e mai "invizibil")
     
  14. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Parerea mea este ca odata ajunsa la 90C, temperatura ar trebui sa ramana acolo. Vezi daca ai termostatul bun,e posibil sa deschida si sa inchida circuitul in mod gresit. Numai bine!
     
  15. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Pai crezi ca eu nu m-am gandit la el ?
    Da in rest, sa stii ca ramane "inghetat" la 90 de grade. Vara, acolo moare, de parca-i desenat, blocat.
    Or fi avand ele racirea buna, dar nu ma asteptam sa scada temperatura cand e -18 grade afara. (batea si vantul din fata,...in fine)
    Mai mult am postat sa vad daca mai sunt baieti care au circulat in afara orasului la temperaturile astea si daca au patit si ei la fel. Sa nu fie ceva "normal" si eu sa ma ingrijorez degeaba.
    O sa verific, cand si daca se mai intampla (ca nu prea am scos-o zilele astea), atunci cand scade temperatura apei, daca gasesc radiatorul cald.
    In mod normal termostatul ar trebui sa inchida si sa sa fie radiatorul rece,...sau in racire (apa calda care ramane in el).
    Cand motorul e pus un pic in sarcina, o rampa mica, o viteza mai mare, se ridica imediat. O sa vad si cat se ridica acul atunci cand stau pe loc, in functie si de frigul de afara.
     
  16. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Intr-o oarecare masura e normal pentru ca nesolicitand motorul( de ex la vale) caldura prousa de motor se pierde prin radiatorul pentru incalzire plus ca patrunde aer rece prin grila. Daca e destul de frig eu cred ca e normal((avand in vedere ca vara sta la 90 grade. Dupa cum ai zis si tu incearca sa vezi la intrarea in radiator daca se simt calde furtunele atunci ai o problema(de ex poate sa nu etanseje bine garnitura de la termostat,cu toate ca acesta este bun si sa treaca antigelul pe langa el). In caz contrar incearca sa-i pui o folie sau ceva pe grila. Sper sa rezolvi problema. Numai bine!
     
  17. Pauloo

    Pauloo 6th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4B5/1,6(101hp)/ADP/1997 și A6C6/2.0TDI(170hp)/CAHA/2010
    O problema asemanatoare am avut si eu la proaspata mea achizitie ( A4 B5 /1.6/1997).Venind cu masina de la Sibiu la Constanta ,afara temperatura fiind de aproximativ 0 grade,temperatura lichidului de racire oscila intre 70-85 grade,astfel ca am scos un consum mediu de 8,2% la un mers sportiv pe autostrada.O data ajuns acasa am recurs la o solutie pe care o practicam si la Dacie si anume carton intre radiatorul clima si cel de racire antigel. Am fost la un service si am inlocuit termostatul cu unul ieftin (HQ=40 ron) dar problema s-a rezolvat doar pe moment.Mi se ridica temperatura la 90 grade dar aveam unele oscilatii de temperatura cu tot cu cartonul meu dintre radiatoare.Am facut un drum C-ta -Bv si doar aprovimativ 80% din drum am avut temperatura la 90 grade ,cu toate astea am scos un consum de 7,2%.
    Asa ca am fost iar la service si am achizitionat cel mai scump termostat ce-l aveau pe stoc ( parca BEHR),iar de atunci lichidul de racire urca la 90 grade relativ repede (aproximativ 3 Km) si ramane acolo.
    Am pastrat totusi si cartonul dintre radiatoare pentru o incalzire mai buna a motorului.Sper sa nu uit de el la primavara...;)
    PS Ca sa verificati daca termostatul e de vina verificati ca in primele 3 minute de functionare a motorului ,radiatorul sa nu se incalzeasca.Daca se incalzeste rezulta ca termostatul e blocat pe deschis.Si ca o recomandare,nu va zgarciti cu termostatele ,luati unul mai scump pe care sa scrie "made in germany",altfel dati banii pe manopera de doua ori...
     
    Ultima editare: 10 Feb 2012
  18. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Mie mi se intampla sa scada temperatura de la 90 doar daca merg la vale, e foarte frig afara(in jur de 0 grade) si am si incalzirea pornita. In legatura cu verificarea termostatului cred ca la diesel dureaza ceva mai mult, insa in principiu daca in bord nu indica 90, termostatul nu trebuie sa deschida, deci nici un furtun nu ar trebui sa se incalzeasca.
     
  19. Pauloo

    Pauloo 6th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4B5/1,6(101hp)/ADP/1997 și A6C6/2.0TDI(170hp)/CAHA/2010
    Mie cand nu-mi functiona termostatul,temperatura agentului de racire scadea odata cu cresterea puterii ventilatorului de clima.Adica motorul nu incalzea antigelul cat baga radiatorul interior(ventilatorul climatronicului actioneaza ca un cooler asupra caloriferului interior).Cat despre coboratea in frana de motor ,e normal ca atunci cand nu functioneaza termostatul iar lichidul de racire trece prin radiator ,acesta sa se raceasca datorita vitezei de inaintare...
    Chiar daca termostatul functioneaza corect ,recomand cartonul in fata radiatorului pentru a reduce ventilatia in compartimentul motor in conditiile in care temperatura exterioara e sub -5 grade
     
    Ultima editare: 10 Feb 2012
  20. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Imi poate spune cineva pe unde e amplasat termostatul la masina mea ?
    O schita daca se poate.
    L-as cumpara si m-as duce la un service de pe aici.
    Sigur trebuie umblat pe sub masina. Citeam mai sus ca sa vad daca se incalzeste radiatorul sau furtunele,..da, corect,..dar la naiba,..la asta nu-ti incape mana mai mult de incheietura pe acolo.
    Astazi dimineata (-18 grade si vreo 120 km parcursi) am pus un celofan peste grila. Da, s-a incalzit in 2 km si a "inghetat" la 90 de grade. Problema e ca celofanul a fost distrus de curent,...dar am dedus ca mai mult ca sigur termostatul e obosit,..sau in fine, garnitura lui.
    Tata, prin Cretacit, testa termostatele de la masini fierbandu-le in ibric si avand un termometru industrial. Gaseai doar romanesti atunci si multe aveau abateri. Nu-l monta pana nu gasea unul ce se deschidea la temperatura corecta, de vara sau de iarna...
    Merci...
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta