1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Transmisia Quattro - Cardan si Diferential la Audi A4 B6 - montare ulterioara - mentenanta

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de dny10, 24 Ian 2013.

  1. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    lowlife apreciază asta.
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Cutiile Quattro au 1 buson de umplere si 2 de golire.La reumplere, nu mai intra cantitatea initiala pentru ca trebuie "impins" uleiul in partea din spate a cutiei.Pentru asta, masina se porneste pe elevator in treapta 1 si se lasa sa mearga putin.Dupa se desface busonul de umplere si se completeaza pana la specificatia de fabrica.

    Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
     
    lowlife, faraonul, nucugheri și alți 2 apreciază asta.
  3. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
  4. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    La 01E cand am facut schimbul m-am folosit de dopurile din poze, cel de sus mai exact, in lipsa de pompa/elevator (masina era pe canal).
     
  5. Ilie Claudiu

    Ilie Claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2018
    Locație:
    Bolintin vale
    Masina:
    Audi a4b6
    Ce cod ai la motor, Avf?
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Evident. In schimb bine ca intrebi dupa 5 (cinci) ani in conditiile in care el are alta masina acum si in conditiile in care doar AVF ca si motor 1.9 TDI a fost prevazut cu transmisia Quattro.

    Inca ceva: invata sa ai un profil complet trecut sub nume adica te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
     
    Ilie Claudiu apreciază asta.
  7. Ilie Claudiu

    Ilie Claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2018
    Locație:
    Bolintin vale
    Masina:
    Audi a4b6
    Am înțeles. Sunt nou aici, sunt și eu de curând posesor de b6 cod Avf și nu prea ma pricep.. as avea puțin nevoie de ajutor din partea colegilor .
     
    DonDoneL apreciază asta.
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu o sa ai nevoie de nici un ajutor. Invata si citeste forumul fara sa intrebi nimic, ca nu ai de ce. Te-am rugat sa-ti modifici profilul.
     
  9. dew

    dew 5th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2009
    Locație:
    Gorj
    Masina:
    Audi a4 B5 1.8i .Toyota Corolla 1.6vvti. Honda CBR F4I
    Salutare si bine v-am regasit. Am vazut ca aici se discuta despre unele modificari la transmisia Quattro. Nedumerirea mea este urmatoarea: intentionez sa achizitionez un A4 B6 (2004) 1.8T 190 cp (din fabrica) cutie 6 trepte manual care a fost Quattro. :crying:
    Posesorul mi-a explicat ca in urma unui accident puntea spate a suferit unele avarii. In fine ideea este ca a montat punte spate de pe un FWD si restul pieselor presupun ca le-a scos. Poate cineva sa-mi zica ce implica aceste modificari, cat de ok este pentru restul masinii si daca pot sa repar aceasta "abominatie", presupunand ca nu s-au facut modificari majore gen: soft, senzori, cutie viteza :think::respekt:
     
  10. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
  11. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Nu te mai chinui. Cumpara cardan in stare ok si gata. Nu il poti face la loc fiindca articulatia de la mijloc e ambutisata si nu ai cum sa o faci inapoi. Exista unii care vand si cu capacul ala de e ambutisat, dar chiar si asa nu il mai poti pune.
    Rulmentul gasit probabil ar fi ok, dar e defapt cea mai mica problema.

    Vezi in topicul asta daca gasesti si pentru cardanele de b6+ ceva informatii
    http://www.audi-club.ru/index.php?threads/remontiruem-kvatrro-kardan.165025/

    Cardanul de la B6 in sus pe toate platformele nu mai are cruce, are articulatie cu bile, ca la capete.
     
    Ultima editare: 24 Apr 2018
  12. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Sa inteleg ca nu e ca la b5
     
  13. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Probabil masina a fost mega strambata si nu are rost sa te inhami la asa ceva. 1.8t 190hp sunt FOARTE rare la dezmembrat in stare buna sau cu km putini. Mai bine dai 6-7000 pe una de DE si stii ca ai masina.
     
    dew apreciază asta.
  14. sickfuck 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    2.0TDI CNHA A4 Allroad B8.5
    Salut,

    Eu am ceva neclar: la motor 1.9 tdi AVF Quattro (cutie GBC si diferential cod ETQ) are in esenta 3 locuri in care se schimba uleiul la partea de transmisie ?

    1. cutia de viteze unde exista un diferential normal/deschis - aici inteleg ca avem 75W90 sau G052911A2, am gasit un castrol LL sau febi GL-5 aici, ambele imi par ok.

    upload_2019-7-27_13-38-4.png upload_2019-7-27_13-39-27.png

    2. "partea de transfer" adica locul unde zace de fapt torsenul, oarecum central langa cutia de viteze longitudinal montata din fata - aici nu stiu care este treaba 75W140 sau tot 75W90 sau nu se umbla ?

    3. diferentialul spare deasemeni deschis - aici inteleg ca avem tot 75W90 sau G052145A1, cu toate ca indicativul OE este diferit pare aceelasi 75W90 GL5 ca in cutie.

    Are cineva idee daca uleiurile din cutie si diferential spate sunt identice ? La torsen ce se pune ? Nu stiu daca nu cumva torsenul este in aceeasi carcasa cu cutia fata si atunci are si el tot aceelasi ulei.
    Din auzite am inteles ca uleiul la cutie / diferential la modelul de masina din profilul meu nu se schimba. Este sau nu adevarat ?

    Evident motivul postarii sunt simeringurile diferentialului spate si de ce nu, un ulei nou, nu cred ca strica.

    Are cineva idee / a montat pe puntea fata sau / si spate LSD in locul diferentialelor deschise ? Daca tot service-ez diferentialul ...

    Atasez niste informatii cu privire la montare LSD:

    https://www.tractionconcepts.com/Audi-A4-B6-01A-Limited-Slip-LSD-Kit-p/tcxau7411.htm
    https://blog.tractionconcepts.com/2018/10/30/proper-installation-is-key/

    upload_2019-7-27_13-38-27.png upload_2019-7-27_13-39-1.png

    Care este cea mai buna varianta pentru (Corteco, Elring etc) de simeringuri pentru diferentialul spate ? Dar pentru cutie, la palier ?
    Ce vine pe echiparea originala, stie cineva ?
    Stie cineva unde se pot gasi rulmentii de pe diferentialele deschise din cutie fata si diferentialul spate ?

    Va rog sa ma ajutati daca aveti informatiile in cauza.
     
    DonDoneL apreciază asta.
  15. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Raspunsuri la intrebarile tale poti afla din catalogul de mai jos. Cumpara simeringuri OE ca nu sunt scumpe pentru diferentiale. La palier poti pune Victor Reinz sau Elring.
    Cutiile manuale Quattro au un singur ulei in ele. 2-3 uleiuri sunt pe la Tiptronic / S-tronic. Poti consulta cataloagele producatorilor de ulei sa vezi ce recomanda pentru masina ta, atat la cutie cat si la diferentialul spate. Ai ca optiuni, Castrol, Fuschs, Motul...etc. Ai grija cu uleiurile GL4 vs GL5 si documenteaza-te bine de care e originalul.

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4+s4+avant+quattro/a4q/2003-249/
     
  16. sickfuck 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    2.0TDI CNHA A4 Allroad B8.5
    Salut, si multumesc de raspuns.

    Pe scurt:

    Cutie GBC, VAG nr: 01E300049B ulei 75W90 VAG nr: G 052911A2
    Grup spate ETQ, VAG nr: 01R500044C ulei 75W90 VAG nr: G 052145S2 cantitate 1.5litri

    Pentru cutie nu am reusit sa gasesc cantitatea de ulei, poate stie cineva cat ulei intra in GBC.
    Cel mai probabil originalul este GL4 dar cel putin in teorie GL5 ar trebuii sa meara la fel de bine.
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
     
    DonDoneL și sickfuck apreciază asta.
  18. Akawants 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2019
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi a4 b6 2003
    Salutare. Am un audi A4 B6 motor 2.5 cod AKE manuala și am o problema cu cardanul. Se aude o trepidație între 1500 și 2500 rpm și din ce am înțeles are joc acel rulment central. Din ce am citit mai sus reconditionatul nu este o soluție. Problema e ca am cautat prin toate anunțurile din tara acest cod 8E0 521 101E și nu mai găsesc nicăieri. Am încercat sa pun 8E0 521 101D dar aparent acest cod e pentru cutie automata fiind mai scurt cu câțiva cm. Am masurat cardanul defect acesta având 163 de cm. Mersi
     
  19. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Eu as zice sa mai insisti să găsești cardan. E plin de 2.5 la dezmembrat. Vezi sa fie AKE, nu BAU.
     
  20. bogdan121

    bogdan121 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 TDI Quattro, A3 8V 2.0 TDI
    Stie cineva care e diferenta intre modulul ABS de FWD si cel de AWD ? Am facut recent conversie la Quattro pe un B6 1.9 tdi, nu am eroare de ABS dar stiu ca difera. Am montat si modulul ABS de AWD pe masina insa nu scap de o eroare la senzor ABS stanga fata si tind sa cred ca e posibil sa difere instalatia electrica a ABS-ului. In consecinta am montat inapoi modulul ABS original al masinii.
     

Distribuie pagina asta