1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tren rulare (suspensie - brate - rulmenti - etc. ..) A6 C6 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de mariusel86, 4 Dec 2010.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    El nu stie ce sa faca si crede ca forumul este pastila universala (asa ca sa fim in ton cu ce se intampla acum prin lume), din pacate.
     
  2. snapy94 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi a6 4f C6 2.0 BLB
    Nu stiu cum e la voi dar la mine in Ploiesti nu e deschis niciun service si nu zic asta ca e duminica.

    Dar crezi ca e posibil sa fie rulmentul ? face urat rau in mers dupa viteza de 30 km/h
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Atunci degeaba scrii pe forum. Du-te omule la service sa iti faca o constatare corecta. Este irelevant ce cred eu din fata PC-ul.
    Dupa o lovitura asupra puntii obligatoriu te duci la un service sa verifici geometria, abia de acolo stii ce ai de inlocuit.
    Nu stiu ce ai indoit tu acolo facand pe Schumacher cu 2.0TDI.
     
  4. Hotzy 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4f, 3.0, 2010
    Salut,
    Am si eu un Audi A6 C6 4F2 3.0 Quattro din 2010. De aproape 1 an de zile ma confrunt cu o problema care consta in faptul ca, masina are o bataie mai intensa pe stanga si mai slaba pe dreapta fata. Dupa schimbarea a tot ce se poate pe fata, brate, caseta, perne, bucsi punte, bielete, efectiv tot, masina bate.
    Tot ce am reusit sa constat singur, a fost faptul ca, daca demontez etrierii, ii curat si ii remontez, masina nu mai bate. Deloc.
    De aici mi-am dat seama ca problema este undeva la etriere. Dupa efectuarea operatiei de curatare a etrierelor, problema revine dupa aproximativ 300-400 km.
    Probabil dupa tocirea placutelor de frana. Am schimbat si arcurile de la etriere (originale), dar degeaba. Problema persista.
    Am fost in zeci de sercice-uri si nimeni nu stie ce are. Chiar si la reprezentanta Audi, unde cei de acolo au zis ca bat planetarele
    Are cineva idee ce are ?
     
  5. DrLexic

    DrLexic 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    A6 4F, 2007, 2.0 BRE, S-line Facelift look
    Salut,

    Postez si eu in speranta ca gasesc raspunsul aici.

    Am vrut sa comand toate bucsele de la bascula spate, stanga si dreapta; sunt uzate, nu am zgomote. Ghinion, nu se pot cumpara separat. Se poate cumpara bascula cu totul si nu e o masina relativ noua cat sa merite.

    Sperante la dezmembrari nu-mi fac, fiind o masina veche.
    Stiti daca se pot comanda cumva de pe ebay sau alte site-uri de incredere? Nici macar coduri nu am gasit pentru ele (multumesc colegului care m-a ajutat cu scheme). Poate sunt producatori aftermarket de care n-a auzit toata lumea.

    Pe partea de brate spate, stiti cumva daca bucsele sunt la fel la ambele capete ? Cel putin la bratul superior, care nu se poate comanda, cel putin la autokarma. Pe site-ul care vinde brate mi-a gasit Monroe la 470 lei. Scump. Am gasit bucsa Febi brat superior, partea spre roata (orice e mai bun decat ce am acum, fiind bratele originale) si baiatul de la magazinul de pieseauto n-a gasit daca e aceeasi la celalat capat al bratului.

    Multumiri!
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Le masori cu un subler si cumperi bucse de polyurethane la dimensiune.
    Nu stiu daca pentru C6 exista deja kit-uri de la diverse companii.

    Cat despre bratul spate curbat, nu o sa gasesti decat niste brand-uri care iti ofera neincredere.
    Bucsele acelui brat sunt la fel la ambele capete, deci ai nevoie de 4 bucati 8E0 501 541 K (sau Lemforder 2931601, daca se mai fabrica sau mai gasesti pe undeva in stoc) pentru cele 2 brate stanga/dreapta.
    Daca bratul nu este stramb, ruginit excesiv, etc. nu are rost sa il schimbi, ii pui bucse noi la ambele capete si e ca si unul nou.
    Daca vrei sa fii perfectionist, dupa demontarea bucselor il sablezi si vopsesti anti-coroziv.

    EDIT : @DrLexic Vezi ca sunt pe stoc pe Autodoc, in rest nu prea le mai gasesti.
    Da-i search dupa P/N Lemforder, nu dupa cel VAG.

    Cat despre bucsele polyurethane, da o cautare pe eBay dupa Audi A6 C6 Strongflex
     
    Ultima editare: 10 Mai 2021
    DrLexic apreciază asta.
  7. DrLexic

    DrLexic 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    A6 4F, 2007, 2.0 BRE, S-line Facelift look
    Am revenit.

    Am comandat bucsele din poliuretan. A patra bucsa a basculei am gasit-o de la lemforder.(n am acum poza)

    Pentru bratul curbat am luat lemforder.
    Pentru bratul transversal de jos am gasit lemforder pt exterior si trw pentru interior.

    Am pus si poza cu bratul curbat, original...

    Mai am de luat suruburi pt brate si cam atat.

    Multumiri, @audi66!
     
  8. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Da.. recomand suruburi originale pentru reglaj geometrie spate (oricum doar pe original se gasesc) si pune acolo o pasta buna, cuprata.. sau vaselina siliconica. Daca vei avea nevoie mai tarziu sa refaci geometria, sa nu te trezesti ca se va gripa din nou surubul pe camasa interioara metalica din bucsa..
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @DrLexic Ma bucur ca ai rezolvat-o.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Momentul ala in care cumperi cei mai scumpi rulmenti AM (FAG) si in cutie sunt SKF.

    Din Romania 400-450 ron bucata, din Germania 99 €uro setul de 2 bucati.

    P.S Pe quattro, toti 4 rulmenti (fata/spate) sunt identici, chiar daca in ETKA au P/N diferit.

    upload_2021-12-19_13-24-0.jpeg
    upload_2021-12-19_13-24-36.jpeg
     
  11. valentinsen 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2020
    Locație:
    Germania
    Masina:
    A6 2.0 TDI 170 Multitronic 2010
    Salutare,
    Tocmai m am intors de la TUV, dar trebuie sa le mai fac o vizita, pentru ca nu am primit TUV-ul. Cred ca le place prea mult masina, de vor sa o revada.:):)

    Am niste probleme pe partea de brate mai precis bucsele bratelor superioare srpe spate, atat stanga cat si dreapta sunt usor rupte. Pivotii sunt in regula, s-au verificat temeinic.
    Mecanicul de la TUV a spus ca pot inlocui doar bucsele daca gasesc pe cineva priceput, bratele fiind din aluminiu, si sa nu duc masina la orice service, pentru ca exista riscul sa indoaie bratele daca nu stie sa lucreze finut cu ele.
    Cealalta varianta ar fi sa cumpar bratele cu totul.

    Am cautat si eu bratele pe site-urile de profil, dar nu sunt sigur pe ceea ce am gasit si nu as vrea sa le comand gresit.
    In Romania le-am gasit mai ieftin decat in Germania, de aceea o sa scriu si preturile in lei.
    TRW- in jur de 250 de lei bucata
    Lemforder - aproximativ 450 de lei bucata
    OE- 200 de Euro bucata. Pe astea le-as cam sari din schema. Nu pare rentabil.

    TRW am mai folosit in trecut pe Passat B5.5 si au rezistat cateva zeci de mii de kilometri pe strazile nemtesti, apoi masina s-a dat si nu stiu soarta lor.
    Lemforder am mai avut pe Audi A4 si pe BMW seria 3. Foarte multumit pe ambele masini.

    Avand in vedere diferenta de pret intre TRW si Lemforder, inclin spre TRW. Voi ce ati schimbat in locul meu, doar bucsele sau bratele cu totul ?
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bucsele bratelor superioare spre spate au cod 8D0 407 515 C si costa fix 23 lei bucata pe Lemforder (29318 01).
    P.S.: Sunt aceleasi bucse la toate bratele superioare.

    Nu indoi bratul decat daca incerci sa bagi bucsa inapoi cu barosul, daca atat il duce capul pe mecanicul respectiv.
    Ies foarte usor si se instaleaza la fel de usor, la presa.
    Daca nu esti atent si o pui stramb sub presa, ai sanse foarte mari sa strici buza noii bucse (fiind din aluminiu subtire), bratul nu o sa pateasca nimic.
     
    lowlife apreciază asta.
  13. valentinsen 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2020
    Locație:
    Germania
    Masina:
    A6 2.0 TDI 170 Multitronic 2010
    Multumesc frumos pentru informatii si pentru promptitudine. Nici nu stii cat de folositor imi este. M-am dus in garaj sa mai fac o verificare. Ori nu am fost eu atent la ce mi-a spus inginerul, ori nu a observat el, dar am vazut acum, ca bucsele ambelor brate superioare sunt rupte si pe o partea si pe cealalta.
    Pot sa folosesc acelasi cod pentru toate 4 bratele si asta e cea mai buna veste.

    Sigur au cedat peste iarna, fiindca in vara au fost schimbate amortizoarele si arcurile si atunci totul era in regula. Saptamana asta le schimb si revin cu informatii despre cum a mers treaba. Multumesc inca o data.

    248378749_553942322236020_7617625707835603899_n.jpg
     
    DrLexic și lowlife apreciază asta.
  14. AndreiBalint 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2022
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi a6 c6 2.0 tdi 2011
    Salutare tuturor,
    Dețin un Audi A6 C6 2.0 tdi 136 cp cutie automata, 163.000 km si de vreo săptămână am observat ca atunci când franez când rotile aproape se opresc se aude un sunet ca "o bătaie de ciocan pe un fier" undeva sub jumătatea masinii. Nu se aude la fiecare oprire doar uneori cu precădere când e motorul cald.
    Am verificat sistemul de direcție bucșe, brate și nu pare sa fie de aici. Mergând în probe cu mecanicul nu am reușit sa surprind acest zgomot. Ceva păreri, sfaturi ? Mulțumesc.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Verifica bucsele de la jugul motor si tampoanele motor/cutie.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Numai bine ce i-am zis colegului mai sus sa verifice bucsele de la cadrul motor pentru ca la o analiza mai amanuntita si ale mele erau praf.
    Si cum bucsele au corpul de aluminiu si corodeaza am dat cu vaselina pe baza de cupru atat pe corpul bucselor cat si pe cadru.

    Va recomand sa nu le neglijati deoarece niste bucse distruse influenteaza geometria.

    Cele 4 bucse costa 50-60 €uro, mai rau cu manopera, service-urile din Romania cer intre 500 si 700 lei pentru inlocuire.

    upload_2022-4-3_18-28-0.jpeg
    upload_2022-4-3_18-28-44.jpeg
    upload_2022-4-3_18-29-41.jpeg
    upload_2022-4-3_18-30-19.jpeg
    upload_2022-4-3_18-31-0.jpeg
    upload_2022-4-3_18-32-0.jpeg
    upload_2022-4-3_18-32-42.jpeg
    upload_2022-4-3_18-33-28.jpeg
     
    lowlife, DrLexic, TalosCosmin și alți 3 apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Dupa ce am inlocuit uleiul de servodirectie, cutia de viteze, diferential fata/spate si cutie de transfer, tot aveam acele vibratii la plecarea de pe loc cu volanul bracat aproape de maxim. La o intensitate diminuata, dar destul de puternice incat sa fie deranjante.
    Prin parcari, la viteze de pana in 20km/h, erau chiar insuportabile.

    Vibratii care au disparut complet odata cu inlocuirea bucselor de la cadrul motor, acum se simte ca un FWD.

    Acum, posibilitatile sunt urmatoarele :

    Eu am luat masina cu tampoanele motor inlocuite recent, cu piese noi, OE.

    Ori vibratiile erau date de bucsele coapte si rupte ale cadrului motor, ori tampoanele motor nu au fost montate corespunzator.

    La montajul tampoanelor exista mai multe feluri de a gresii, ori a fost strans surubul inferior cu motorul suspendat, ori nu a fost pozitionat ok suportul barii stabilizatoare (care este piesa de legatura dintre tampoanele motor si cadrul motor), ori la fel suruburile suportului au fost stranse cu motorul suspendat.

    Cu toate ca, la ralanti sau in mers nu aveam nici un fel de vibratie anormala.
     
    lowlife, Aurel G și CNAdrian apreciază asta.
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si pentru cine vrea sa ii iasa geometria perfect pe spate si sa scape de batai, aveti de inlocuit :
    - 4 bucse pentru bratele curbate (ori, 1100 ron buc. daca vreti sa inlocuiti bratul complet)
    - 2 brate drepte Lemforder
    - 2 bietele anti-ruliu Lemforder
    - 2 bucse bara stabilizatoare OE (nu se gasesc Lemfoder)
    - probabil ceva suruburi ce vor fi foarte ruginite sau se vor rupe.

    P.S O sa trebuiasca sa lasati toata puntea spate in jos deoarece inginerii de la Audi au lovit din nou, surubul interior al bratului curbat nu iese altfel.

    upload_2022-4-8_22-5-3.png
    upload_2022-4-8_22-5-44.jpeg
     
    MrFler, DrLexic și Aurel G apreciază asta.
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cine vrea sa inlocuiasca bucsele trapezului spate aflati cu stupoare ca in ETKA nu exista coduri separate pentru acestea, ci piesa intreaga la un pret de 880 €uro.

    In cele 2 bucse mari intra surubul excentric. Acolo este o adevarata problema deoarece acesta corodeaza si se sudeaza in bucse, extractia lui fiind aproape imposibila fara a deteriora bucsele.

    upload_2022-6-7_10-57-36.jpeg

    upload_2022-6-7_11-1-15.jpeg

    Dupa ceva investigatii, am aflat codurile OE.
    Lemforder nu le mai fabrica de ceva timp, in schimb se gasesc kit pe Meyle HD (kit-ul contine cele 4 bucse de pe trapez si bucsa de pe fuzeta).
    Pretul unui kit este de 30 €uro.

    upload_2022-6-7_10-52-15.jpeg
    upload_2022-6-7_10-53-3.jpeg
     
    turbo_diessel, seba18, Andi Man și alți 3 apreciază asta.
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Care demontati scutul de protectie (VAG o numeste protectie pentru pietre) al trapezului spate, nu va aruncati prea tare cu clichetul pe suruburi, se rup imediat.
    Jucati-va cu ele in timp ce dati cu WD40 pana ies.
    Daca se rup in trapez, e o distractie sa le extrageti (la unul din ele nu aveti pozitie sa folositi bormasina sau extractor perpendicular pe surub).

    Dupa, puneti suruburi cu saibe noi.
    Dimensiunea este M6x30 cu saibele aferente pentru M6.
    Va sfatuiesc sa puneti inox A2 sau A4, ce gasiti.

    upload_2022-6-9_16-23-14.jpeg
    upload_2022-6-9_16-23-30.jpeg
    upload_2022-6-9_16-24-11.jpeg
    upload_2022-6-9_16-24-53.jpeg
     

Distribuie pagina asta