1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tren rulare (suspensie - brate - rulmenti - etc. ..) A6 C6 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de mariusel86, 4 Dec 2010.

  1. DrLexic

    DrLexic 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    A6 4F, 2007, 2.0 BRE, S-line Facelift look
    Salut,
    Eu inca nu m-am ocupat de puntea spate, desi am bieletele si toate bucsile cumparate, mai putin cele 4 ale puntii.
    Poti pune aici, te rog, codurile tuturor suruburilor care s-ar putea rupe ? O sa vreau sa le cumpar din timp, sa nu platesc in plus pentru ca mecanicul imi tine masina pe elevator. Plus ca nu cred ca le gasesc pe stoc. E bine si pentru altii sa fie codurile aici.
    Din ce am vazut, ca sa demontez puntea, trebuie demontata intai evacuarea. E vreo sansa sa evit asta si sa demontez puntea spate in doua etape ?
    As vrea, totusi, sa o si reconditionez. Asta ar insemna ca puntea sa fie clar demontata/scoasa de tot de pe masina.
     
  2. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    A6 C6 FaceLift si NonFaceLift (sunt identice, am verificat exact dupa VIN fabricatie 2005 NFL si VIN fabricatie 2010 FL)

    Suruburile predispuse (la taiere, nu rupere):

    nr 2, surub excentric WHT 001 682

    nr 3, saiba excentrica 4F0 501 389 C

    nr 11, surub excentric WHT 000 153

    nr 12, saiba excentrica WHT 000 154

    nr 16, 4F0 505 433 H (2 buc)

    nr 5, 4F0 501 529 E (2 buc)

    nr 8, 8E0 501 541 K (4 buc)

    nr 7, 4F0 505 323 K

    De cele mai multe ori, (aici vorbesc de grupul VAG), surubul se "sudeaza" pe miezul bucsei, cand se incearca miscarea lui la geometrie, se invarte mijlocul bucsei cu tot cu surub.

    Bineinteles si bucsele aferente, noi. La bratul "H" (spre punte), postez toate trei codurile

    Producator "Cautex"

    - 759423

    - 759509

    - 759596

    Pai, daca vrei sa reconditionezi puntea, comanda dinainte absolut tot ce e necesar / ce vrei tu sa schimbi.. ai pregatite piesele (bucse, suruburi, brate - dupa caz), duci masina la mecanic iar el isi face treaba.

    Daca nu esti dispus sa tii masina ore in sir in service pe elevator, mai ai o varianta (mai costisitoare):

    - cumperi o punte buna (de pe o masina care, teoretic nu a fost lovita)

    - duci la mecanic piesele si il rogi sa o echipeze pe aceea

    - cand e echipata, bagi masina pe elevator, se muta anexele pe a ta (etrieri, butuci, ce mai ai nevoie) si montezi puntea nou facuta

    Dar aceasta varianta nu o va adopta (aproape) nimeni, de ce te-ai supune la un cost suplimentar (inutil) ?
     
    DrLexic apreciază asta.
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru ambele brate exista bucse TRW/Lemforder/Meyle.
    Bratul drept iti convine sa il cumperi complet, e vreo 25-30€.
    Bratul curbat e foarte scump, acolo ii inlocuiesti bucsele din capete si e ca nou.

    Pentru trapez, nu exista nimic de bagat in seama (ca si Cautex-ul mentionat), se cumpara kit-ul Meyle de mai sus.
    Nu o sa gasesti Lemforder sau TRW pentru acesta.

    Fuzeta, are o singura bucsa, se gaseste pe Lemforder/TRW/Meyle.

    Pentru a nu ramane cu masina blocata am facut in felul urmator :
    - am cumparat 2 kit-uri Meyle HD pentru trapez (cca. 60€)
    - 2 trapezi (10€ bucata)
    - 2 brate drepte Lemforder si 4 bucse Meyle HD pentru cele 2 brate curbate (cca. 80€)

    Am scos toate bucsele de pe trapezi, i-am curatat, vopsit si am montat bucse noi.
    Pentru suruburile de la scutul de plastic pana la urma am ales sa maresc filetul de 6 la filet de 8 si am pus suruburi de inox.

    Practic, am ales sa dau 20€ pe trapezi pentru simplul fapt de a nu sta masina 1 zi blocata pentru demontat, scos bucse, curatat si pus bucse noi.
    Sunt 4 bucse per trapez, care nu ies foarte usor.

    Pe fiecare parte ai 2 suruburi pentru geometrie.
    Unul pe fuzeta, care nu o sa iti creeze probleme.
    Unul care prinde trapezul de puntea spate, ala cumpara-l nou ca ai sanse 10% sa il scoti afara intreg.

    Evident, la toate astea mai adaugi si 2 bucse pentru bara stabilizatoarea si 2 bielete antiruliu.

    Eu n-am scos puntea (e si mai complicat, a mea fiind quattro), dar a fost nevoie sa slabesc evacuarea pentru a lasa puntea in jos cca. 20cm.

    Cam asa o sa iasa bucsele de pe trapez.

    upload_2022-6-22_17-22-4.jpeg
    upload_2022-6-22_17-22-35.jpeg
    upload_2022-6-22_17-34-11.jpeg
     
    Ultima editare: 22 Iun 2022
    AlexPTB, Marin Luculescu și DrLexic apreciază asta.
  4. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Intocmai, ies cu chin si munca multa.

    Am uitat sa mentionez, verificati si talerele arcurilor, posibil sa fie uzate/calcate:

    - taler inferior (nr 4): 4F0 512 297 B

    - taleri superior (nr 3): 8E0 512 149 P

    - taler superior (nr 2) - PR 1BR (pachet drumuri grele): 8E0 512 145
     
    DrLexic apreciază asta.
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Dupa nici 25.000 km un rulment FAG din cei mentionati pe pagina anterioara si-a dat duhul (impropriu spus FAG, in cutie erau SKF).
    Am comandat alt rulment, de data asta NTN SNR, surpriza, in cutie tot SKF.
    Am comandat din alte 2 surse diferite un alt FAG si un alt SNR, tot SKF era in cutie.
    Am facut retur la toate si acum … meditez.

    Voi ce alte brand-uri ati folosit pe termen lung ?
     
  6. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Ai jenti cu ET dus tare in minus, ca am inteles ca daca de duci tare in minus fata de ce pune producatorul, este foarte suprasolicitat rulmentul,
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu, atat jantele de vara cat si cele de iarna au ET47.
    Deci nici vorba de ET-uri exagerate.

    Probabil, asta e calitatea din ziua de azi.
     
    Aurel G apreciază asta.
  8. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Eu am montat SNR acum 3 ani, are vreo 40.000 km, toate bune momentan.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pe C6 se monteaza SNR 154.57, cand deschizi cutia o sa gasesti SKF VKBA6546. Tot asta am montat initial.

    In cutiile SKF / NTN SNR / FAG se pare ca sunt doar rulmenti SKF si nimic altceva.

    Asadar, am comandat alt SKF sa il montez maine-poimaine.

    upload_2023-5-1_10-24-1.jpeg
    upload_2023-5-1_10-24-29.jpeg
     
    Ultima editare: 1 Mai 2023
  10. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Poate ai avut ghinion de un lot mai slab, dacă și la ăsta pățești tot așa înseamnă că asta e calitatea din ziua de azi.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Asa m-am gandit si eu initial.
    Dar, daca va incepe si asta sa scoata zgomote, data viitoare voi schimba rulmentul cu tot cu hub si cu fuzeta ca sa elimin orice posibila cauza.

    Pe C6 ai varianta SKF VKBA 6546 (rulment simplu cu accesorii) sau VKBA 6546F (rulment cu hub si accesorii).
     
    Aurel G apreciază asta.
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    L-am inlocuit pe cel de pe fata si cum i-am prins la pret bun, au fost inlocuiti si cei de pe spate. Pe Quattro toti rulmentii sunt identici, fata/spate.
    Si cum in cutiile oricarui producator mai cunoscut sunt SKF, am luat direct SKF.

    upload_2023-5-21_18-6-56.jpeg
     
    Aurel G apreciază asta.
  13. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Ti-au iesit usor din fuzeta.?
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Initial, cei de pe fata au fost un cosmar.
    Unul a iesit relativ usor, celalalt mi-a luat vreo 2-3 ore sa il scot.

    Pe spate, ambii au cazut singuri din fuzeta odata ce am scos suruburile.

    Toti rulmentii dati jos de pe masina au fost originali, SKF Made in Italy cu sigla OOOO.
     
    Aurel G apreciază asta.
  15. Hirla 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mar 2020
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A6C6 2.0TFSI 2007 dauna totala
    Salutare,
    Am nevoie de ajutor pt schimbarea fuzetei la un A6C6. Mi-au ramas coxate bucsele din fuzeta pe bratele inferioare. Cum pot sa le scot ? Vreau sa le incalzesc dar sa vedem. Nu sunt mecanic si masina a stat foarte mult fara a fi rulata. O parere mi-ar prinde bine. Multumesc.

    20230807_212212.jpg
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ies incalzite.
     

Distribuie pagina asta