1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tuning motor 1Z

Discuție în 'Motor' creată de TTs, 4 Noi 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    N-zime data viitoare te rog foloseste functia Cauta a forumului si scrie mesajele in topicurile potrivite si deja existente, fara sa mai deschizi topicuri noi. Citeste tot acest topic de la inceput unde am mutat mesajul tau initial. Bafta
     
  2. Farfetnugins

    Farfetnugins 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4,1.9TDI,1995
    Ultima editare: 1 Iul 2012
  3. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Te-ai uitat in ce hal facea motorul cand a umblat la potentiometru crescandu-i debitul de motorina?
    Nu ai observat ca la prima masurare de acceleratie a schimbat devreme treptele de viteza,pe cand la a 2-a masurare a schimbat "sus"?

    Eu nu-ti recomand sa umbli cu astfel de prostii:marind debitul de motorina fara aer suplimentar,va rezulta in motor care nu merge la ralanti rotund,consum crescut,motorina nearsa si fum mult,cresterea temp gazelor de evacuare putand rezulta in turbo,pistoane "prajite",etc.

    Ori faci o treaba desteapta si umbli atat la debitul de aer concumitent cu cel de motorina,ori gaseste-ti alt "sport".

    Succes ;)
     
  4. Farfetnugins

    Farfetnugins 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4,1.9TDI,1995
    Postul de mai sus este mai mult de amuzament, e destul de clar ca nu as face asa ceva la masina si e clar ca nu este in regula tocmai din cauzele specificate de tine;).insa adevarata mea problema este chip-tuning vs powerbox, ambele metode au avantaje si dezavantaje iar despre powerbox nu stiu prea multe si mai ales nu stiu daca este capabil sa schimbe cu ceva parametrii sau chiar este frectie la picior de lemn.Powerbox-ul este cea mai simpla si ieftina metoda , nu am nevoie decat de cineva care sa spuna ca este in regula sa folosesc sau sa nu folosesc una din metode , daca este cineva care si-a montat asa ceva pe masina si avand in vedere ca am vazut foarte multe firme producatoare cat si handmade ce mi-ati recomanda sa aleg.Pe langa asta e clar ca powerbox-ul da randament in functie si de uzura componentelor interne ale motorului
    E totusi prima generatie de TDI si alte modificari ce as putea sa le fac pnetru sporirea performantelor, in orice caz nu am de gand sa modific componentele interne , poate sa-i pun niste injectoare mai performante sau un intercooler mai mare.
    Multumesc!
     
  5. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Un power box bun,nu este mai ieftin,ci mai scump ca un chip tuning;nu stiu de unde ai scos-o ca un power box da randament in functie de uzura motorului?!?De unde sa stie saracu` ce uzura e? :)
    Du-te si fa un chip tuning,va fi mai greu,pt ca nu prea mai sunt tuneri sa se bage la dezlipit/lipit epromuri si uita de box-uri.
     
  6. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Majoritatea powerbox-urilor nu sunt altceva decat o rezistenta. Atat! Aceasta rezistenta modifica valoarea temperaturii motorinei fapt ce cauzeaza ca ECU sa modifice injectia conform unui preset bazat pe acel senzor. Sau mai simplu spus: frectie la picior de plastic (lemnul e deja prea calitativ).
     
  7. Farfetnugins

    Farfetnugins 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4,1.9TDI,1995
    asta e buna "De unde sa stie saracu` ce uzura e?":p . Presupun ca intelegi ce am vrut sa zic.nu interogheaza nimeni o cutie cu circuite daca are habar cat de uzat este motorul.insa pe un motor care are componentele interne uzate , respectiv turbina cu grad ridicat de uzura nu face mare lucru powerbox-ul respectiv si toata chestia este direct proportionala.cu cat motorul sta mai bine din punct de vedere tehnic cu atat poti sa scoti mai multi caluti.asta afirma majoritatea comerciantilor de asa ceva , nu este inventat de mine.
    "pt ca nu prea mai sunt tuneri sa se bage la dezlipit/lipit epromuri" asta din cauza ca nu le mai place banul sau doar pentru faptul ca nu mai au habar de asa ceva(s-au emancipat)?nu este o munca pe care o poti numi murdara pana la urma.ideea este ca de partea asta cu deslipitul si programatul chip-ului sunt in stare sa ma ocup chiar eu , e mai greu cu partea de resoftare care este cea mai importanta pana la urma.
     
    Ultima editare: 1 Iul 2012
  8. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Eu zic sa lasi exprimarile ambigue,ca nu-s pe forum sa ghicesc ce vrea sa zica fiecare.

    Acelasi lucru se aplica,in functie de uzura,in ambele cazuri,si la power box,cat si la chip tuning;daca motorul e uzat,lasa-l asa cum e,vrei sa pui un "mos" sa faca maraton sau sprinturi?,in loc sa-i prelungesti viata?

    Cat despre tuneri,e mai comod pt ei sa se cupleze direct la ECU prin interfata si sa-ti rescrie mapele,decat sa-ti dezlipeasca/lipeasca epromurile(sunt 2),plus ca se poate intampla "accidente" in urma acestei operatii si sa nu-ti mai porneasca masina.
    @ovidiutm este patit,tunerul fiind nevoit sa-i cumpere alt ECU.

    Ai stand pt rescrierea epromurilor?.de zici ca o faci tu?
     
  9. Farfetnugins

    Farfetnugins 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4,1.9TDI,1995
    Tocmai , motorul nu este uzat absolut deloc , are sub 100k km , consider ca in cazul asta merita un tratament de genul.
    Nu-ti trebuie platforma pentru rescriere eprom , montajul in sine este foarte usor de construit si am gasit destule modele pe internet.Treaba asta cu rescrierea este pe cat se poate de simpla si realizabila daca cunosti ceva electronica."Epromurile" de fapt la motorul asta sunt doar 1 chip DIP cu 28 de pini iar la mine este bagat intr-un socket.Am de gand sa iau o unitate ECU de la dezmembrari si sa vad ce iese , am gasit ceva pe la 100 de lei.E cineva pe aici capabil sa ma initieze in maparea epromului?
    PS:vreau sa se inteleaga , nu am de gand sa ma duc cu masina la un tuner , am mai auzit indemnuri de genul asta si e clar ca nu ma tenteaza sa dau 250-300 de euro pentru ceva ce pot sa fac aproape gratis cu putina bataie de cap.Pentru moment am un electrician bun care sa se ocupe de reader/writer-ul pentru eprom, restul tine doar de soft si programare.
    PS2:Am gasit aici un tutorial foarte bun http://www.youtube.com/watch?v=yJGQhpl5e1w
    http://www.youtube.com/watch?v=06a9WPnc5jY&feature=relmfu
     
    Ultima editare: 1 Iul 2012
  10. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Bun,am inteles,ai un electrician care te va ajuta sa rescrii epromurile;intrebarea e,de unde vei lua hartile de mapare?Pt ca astea costa bani,si nu cred ca ti le va da cineva gratis.

    Oricum,sa ne tii la curent cu ce reusesti sa faci,aici pe forum insa nu vei gasi astfel de informatii.

    Succes ;)
     
  11. Farfetnugins

    Farfetnugins 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4,1.9TDI,1995
    da.este foarte adevarat , este greu sa faci rost de o harta ecu chiar si de una stock .aveam impresia ca totusi exista o modalitate de back-up direct de pe chip insa m-am inselat , chip-urile sunt read-only , desi mi-e greu sa cred ca nu s-a gasit nici o metoda de piratare pana acum . :( totusi continui cercetarile , daca chiar nu exista nici o modalitate nu am decat sa cumpar un chip gata preparat.Multumesc:yes:
     
  12. Farfetnugins

    Farfetnugins 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4,1.9TDI,1995
    I-am anulat EGR-ul si se pare ca a aparut o mica problema care imi da batai de cap.In momentul in care pornesc masina , se tureaza singura pana in 2000rpm (isi da ca un impuls scurt) moment in care iese o mica cantitate de fum negru pe esapament , dupa care revine la normal , stie cineva care este problema?:confused:
     
  13. lucas 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    wv sharan motor 1z,1996
    in final,pt. 10-20 de caluti in plus care ar fi cea mai rapida si mai accesibila varianta?Recunosc -nu le am cu mecanica.Singura mea problema este aceea ca atunci cand pleaca aerul conditionat nu mai am parca putere in cei 90 de caluti.Sper ca nu deranjez prea tare cu problema mea.
     
  14. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Resoftare. Vrei mai sus putin, pui intai cu 100euro injectoare de AFN si resoftare.
     
  15. lucas 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    wv sharan motor 1z,1996
    Multumesc pentru informatie.
    Cu cat creste consumul de motorina la suta de kilometrii ?
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Oct 2012
  16. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ar trebui sa discuti cu un tuner. El stie cum iti face softul. In general la un simplu soft nu prea iti creste consumul. O sa creasca pentru ca ii dai tu talpa pana te obisnuiesti. Oricum...nu poti sa vrei si putere mai mare si sa consume si putin. E cam relativa treaba.
     
  17. lucas 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    wv sharan motor 1z,1996
    Nici nu ma gandeam ca-mi va scadea consumul sau nici macar sa ramana la valoarea actuala. E logic.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Oct 2012
  18. lucas 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    wv sharan motor 1z,1996
    Am dus-o la un amic care se ocupa cu asa ceva si o sa va tin la curent .
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Oct 2012
  19. alehandro69

    alehandro69 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2009
    Locație:
    Comandău
    Masina:
    B4,Tdi,1Z,1993
    Curiozitate...

    Te rog sa ne spui si noua ce modificari ti-a facut si cum porneste..
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Oct 2012
  20. lucas 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    wv sharan motor 1z,1996
    Din ce am vorbit cu el pana acum a dezlipit epromul si astepta maparea injectiei plus niste cip -uri. Se pare ca marti, in16 octombrie o va porni. Asa cum v-am promis o sa dau detalii mai multe dupa.

    De asemenea multumesc lui alehandro 69 pentru sfaturile acordate, insa reamintesc faptul ca nu vreau decat 10-20 de cai in plus si nu voi schimba injectoare de pe AFN si tot ce deriva din aceasta.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Oct 2012

Distribuie pagina asta