1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turatia la Relanti si in mers la A3 8L Benzina -diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de nick4you, 19 Sep 2009.

  1. Ionutz87yo 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2017
    Locație:
    Afumati
    Masina:
    Auzi A 3 8l 2002 1.6
    Salut.am un audi din 2002 1.6 8l si ma confrunt cu o problema la Relanti turatia motorului oscilează la 600-700 si in mers cand vreau sa schimb viteza apas pe acceleratie dau treapta 2 turometru fiind la 2000-2500 se accelerează singura peste??Am schimbat clapeta am curățat injectoarele..am duso la mecanic nu ii da de cap..ma ajutati si pe mn cu un sfat o solutie ceva
     
  2. Deckool 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2019
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8L 2001
    Salut, am si eu un 1.6 AVU si relantiul e sub 500 stabil. Nu am probleme cu ea in mers, motorul nu moare nici la opriri.
    Cateodata, la stopuri etc scade sub 500 insa isi revine imediat (la aproximativ 500).

    Am schimbat bujii, ulei, filtru ulei, schimbat si releul alternator pentru ca avea probleme. Filtru aer curat. Consum 6 in afara. Temperatura aproape 90, fix sub 90.

    Am observat ca un furtunas ce pleaca din furtunul aer admisie, imediat inainte de clapeta de acceleratie era afara. L-am pus, a inceput sa baraie si sa fasaie.
    Nu stiu daca este original si nici nu-mi pot da seama daca a avut vreun colier la vreun capat - nu are nici un semn ca ar fi avut.
    L-am inlocuit cu un furtun oarecare si nu mai fasaie. Ma gandesc sa iau unul "original" cat de curand insa asta nu a remediat cu nimic relantiul scazut.

    Mentionez ca nu am nici o eroare in bord.

    Ceva ganduri? Sa fie din cauza ca e motor SR cum am mai citit prin forum?

    Multumesc!
     
  3. sosolyno 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2015
    Locație:
    campia turzii
    Masina:
    audi a3 1.6 2000
    Salutare,
    Am un A3 8L din 1999 1.6i aveam probleme cu gazele, nu ieseau niciodata la ITP si m-am gandit sa investesc putin in ea fiind prima masina imi e draga. Asa ca am cumparat si schimbat sonda lambda, clapeta de acceleratie si de aici problema. Dupa ce am schimbat clapeta am fost la service sa puna diagnoza sa o adapteze, baietii de acolo au facut acel lucru dar masina sta turata la relanti la 1200-1400 de ture asta dupa ce se incalzeste. Am verificat admisia sa nu intre aer fals si nu am gasit nimic. Pe diagnoza imi da o eroare "reglare relanti " si nu stiu ce sa ii fac. Mentionez ca in mers nu are nici o problema, merge bine. Daca stiti ceva va rog ajutati-ma.
     
  4. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Esti sigur ca "au invatat-o" bine ? (sa zic asa). Cand motorul este rece, intra "socul", dar nicidecum sa stea la 1400, eventual la 1.200 maxim.
    Clapeta are pozitiile ei, daca este invatata OK, pentru ca sunt mai multe procese (sa zic asa, adica are mai multe pozitii in functie de necesitati), pentru ca comunica cu ECU si ala ii zice unde si cand sa stea clapeta si aici sunt mai multi factori: antigelul trece prin clapeta sa o incalzeasca mai repede sa incalzeasca si aerul ce intra in motor, ai EGR care recircula gaze si pe acolo intra "aer" mai cald si mai aer si la furtunul de carter este o ramificatie de la epurator si pe acolo vine aer cald din motor sa intre iarasi in motor, ideea este ca si aerul sa aiba o anumita temperatura pentru o ardere optima si un consum mai mic.
    Daca aerul este mai rece, sta intr-o pozitie, cand se incalzeste sta in alta pozitie ,la accelerari intense se deschide mai tare. Ai debimetru care masoara debitul de aer ce intra, ai pompa de benzina ce pompeaza benzina si se face amestecul in motor, cand amestecul este prea bogat sau prea sarac in aer sau benzina, ECU da comenzi in functie de necesitate.
    Amestecul este stabilit de sonda Lambda (eu am 2), in functie de gazele emise, sonda stie ce lipseste sau ce este prea mult.
    Presupunand ca nu trage aer fals, cum ai zis. Daca demontezi furtunul de aer ce intra in clapeta si pornesti motorul si dupa ce il pornesti, pui toata palma pe clapeta, la intrare si inca iti mai merge motorul, atunci clar ca trage aer fals si trebuie sa vezi pe unde, daca moare subit, atunci e ok.
    Nici mie nu imi ieseau gazele si am schimbat amandoua sondele Lambda, dar am pus Bosch, altii au zis sa fi pus pe original si la vremea aia era 1.200 lei una...!!!
    Totusi ai eroare iar reglarea ralanti nu se face manual. Ori distributia nu sta la locul ei, ori amestecul de aer-benzina nu este in parametrii. Sper ca ai luat clapeta dupa codul de pe clapeta veche, adica pentru masina ta.

    P.S.:

    Oricum benzina este de PROASTA calitate in Romania si nu cred ca ai vrea sa sti ce se afla pe fundul rezervorului. Eu, cand schimbul filtru de combustibil, NEGREALA iese cand il golesc dupa ce il demontez. Multi lucratori, la ITP, nu stau pana ajunge motorul la temperatura optima si astea sunt cauze ce fac ca sa nu iasa noxele in parametrii. Motoarele noastre, functioneaza optim, cand in motor sunt 104-106 grade, acul sta la 90 grade si cand ai 86 grade in motor. Plus de asta, noi romanii, nu facem intretineri periodice la masini, sa mai curatam una alta, etc.
    Doar pentru ca nu treci la ITP ... ai investit cam mult.
     
  5. sosolyno 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2015
    Locație:
    campia turzii
    Masina:
    audi a3 1.6 2000
    Nu am schimbat piesele neaparat doar pt ca nu treceam la ITP. Ma streseaza sa stiu ca ceva nu e ok. Sunt sigur ca au invatat bine clapeta, e cel mai bun service din zona, pompa de benzină e noua filtru de benzină este nou, sonda Lambda si clapeta sunt noi si sunt Pierburg, rezervorul este curățat, masina nu are EGR si culmea la rece sta bine relantiul dar cand se incalzeste e problema. Sincer momentan nu imi permit sa o schimb si sa iau alta la fel nu are rost.
    Am bagat fum pe admisie sa vad pe unde si daca scapa pe undeva (insemnand ca pe acolo ar putea trage aer fals) si singurul loc pe unde a iesit a fost pe sub aerisitorul gazelor de carter. Sa fie aia problema ? sa fie senzorul de impulsuri de pe axul cu came ?
    Am demontat si furtunul de aer care merge la clapeta si am astupat cu palma cum ai zis si a murit motorul. Astazi schimb aerisitorul gazelor de carter si daca rezolv ceva (sper sa rezolv) va scriu.
     
  6. sosolyno 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2015
    Locație:
    campia turzii
    Masina:
    audi a3 1.6 2000
    Revin cu problema ralantiului. Am schimbat si aerisitorul de carter etanseaza perfect acum dar tot sta turata. Am comandat si senzorul de la axul cu came il schimb si ala ...o sa fie noua ... Euro 6. :)
     
  7. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Schimba intai mecanicul. Vad ca schimbi piese dupa cum isi aminteste mecanicul.
     
  8. sosolyno 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2015
    Locație:
    campia turzii
    Masina:
    audi a3 1.6 2000
    Nu am ce mecanic sa schimb fratioare am fost la 3 si niciunul nu stie. Am fost la un service "smecher" si au zis ca nu se baga peste ce au lucrat altii.
     
  9. machiphone 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2020
    Locație:
    ALBA
    Masina:
    A3
    Problema mea este ca au fost 2 coduri: acuator pozitie clapeta si ventil magnetic filtru carbune activ iesire deschisa itermitent cod eroare 00282 01247. Problema e de la filtru
     

Distribuie pagina asta