1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina defecta - cauze - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de dannypapuc, 5 Oct 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ktany23

    ktany23 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2011
    Locație:
    focsani
    Masina:
    a4, 2.5, 2004
    Salut, am si eu o nedumerire in legtura cu turbina.Am un audi a4 fabricatie 2004, 2.5 tdi de 163 cp si in urma cu doi ani mi-a picat turbina.Am rectificat-o undeva in bucuresti iar de vreo cateva luni mi se pare ca aceasta fluiera prea tare iar la decelerare se aude un zgomot ca un clocot in suportul filtrului de aer.Sa ma astept la ce-i mai rau?Multumesc anticipat
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    csabi ,fumul negru apare de obicei din cauza amestecului prea bogat in motorina, aceasta nu are arderea completa si rezulta acel fum negru.
    ktany23, verifica poate ai pierdere de aer/presiune pe circuitul intercooler. Asta ca sa epuizezi cauzele care nu sint prea costisitoare...apoi indreapta-te spre turbina, ax, componentele acesteia.
     
  3. csabi

    csabi 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2010
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2006 2.0 Tdi cod BRE Resoftat
    daca reglez iq ul oare pot rezolva problema fumului?in momentul de fata am 3mg la 903 rpm
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poti sa te "joci" putin cu valorile daca vrei, dar sa fii 100% sigur ca stii ce faci !!
     
  5. ktany23

    ktany23 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2011
    Locație:
    focsani
    Masina:
    a4, 2.5, 2004
    am fost la un service, am pus-o pe tester si mi-a zis ca ar fi turbina.nucugheri stii cumva de unde as putea cumpara o turbina noua la un pret acceptabil?
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca mecanicii tai au hotarat asta dupa ce au pus-o pe tester, ce sa zic, asa o fi, (numai ca nu prea au ce sa vada la ea doar daca pun testerul), turbine gasesti si aici pe forum in aria de Vinzari/cumparari (daca vrei sh, posibil sa gasesti si noi) sau noi, cu garantie cauta pe "goagal", e plin de anunturi.
     
  7. nicu_cornean 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2010
    Locație:
    caransebes
    Masina:
    seat toledo 2.0L TDI BKD
    Buna. Am si eu o problema la masina seat toledo 2.0L, TDI, BKD. la care nu am gasit raspuns. Mi se aude un uuit de la turbina cand accelerez si cand ridic piciorul de pe acceleratie undeva de la 1200-2200rt/min mentionez ca turbina originala de pe masina am schimbato din cauza ca sa rupt axul si care la fel avea si ea uuitul acesta, cu cea noua am cam 200km. Nu mai stiu ce sa ma fac. Uitasem sa mentionez ca softul original a fost schimbat de la 140cp la 175cp din cauza ca aveam pornire greoaie la cald si cu care am cam 500km.
     
  8. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Am patit ieri urmatorul lucru: rulam pe centura Sibiului si la un moment dat fiind liber, am accelerat de la 140 la ~180 mai mult sa vad cum sunt echilibrate rotile cu noile anvelope. Am vazut ca pierd putere si mi s-a parut ca simt o vibratie usoara - m-am gandit ca e vreun dezechilibru pe o roata, l-am lasat in frana de motor si odata cu scaderea vitezei-turatiei vibratia a crescut.
    Am dat sa accelerez, am vazut ca nu vrea si in acel moment am privit in oglinda si am vazut un nor de fum alb. Am lasat-o in frana de motor fumul s-a mai vazut dar putin si in momentul cand am dat sa schimb in treapta inferioara am vazut ca se tureaza (a trecut pe ulei).
    Am lasat ambreiajul, am redus, am debreiat din nou a dat sa se tureze iar dupa ce am franat si turatia a ajuns sub 1400, la debreiere nu s-a mai turat si am iesit de pe autostrada pana la primul loc liber de unde am urcat-o pe platforma pana la Sebes.
    Dupa oprire am mai incercat o cheie, a pornit dar mergea dereglat si am incercat o accelerare usoara insa nu l-am fortat si l-am oprit definitiv. Am vazut sub el pete de ulei, am verificat joja, atinge cu varful uleiul (in bord nu s-a aprins nimic).
    Azi din cateva incercari de cautare pe net care m-au trimis catre turbo am vrut sa ma apuc de desfacut insa am gasit urmatoarele: la capatul dinspre bord al capacului culbutorilor din partea cu filtrul de aer (stanga) - un capac sarit (40 mm diametru) iar pe acolo mi-a aruncat uleiul de pe scut. De asemenea pe la busonul de umplere cu ulei, stropi de ulei au sarit pe vasul de expansiune,pe langa turbo doar umezit de ulei (cred ca asa era).
    Acum ca sa demontez o turbina sau epurator, galerii, ma incumet, insa mersul ala neregulat ma duce cu gandul la altele prin motor si chiar pana acolo nu m-as incumeta.
    Colegul lxl la care am facut distributia si multe altele acum un an (excelent meserias) mi-a recomandat sa desfac epuratorul(nu am apucat sa-i explic amanuntit ca aici cum s-a intamplat). Daca epuratorul s-a infundat, ajunge ulei in admisie ?
    Daca nu, de unde a ajuns ? (turbo) si care sunt riscurile sa fi spart ceva si prin motor. Vreo proba se poate face pentru o evaluare mai clara ?
    Cele bune
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Mai 2013
  9. cipri29

    cipri29 Bronze Member

    Înscris:
    12 Noi 2007
    Locație:
    Florești - Cluj
    Masina:
    A4 B8 2.0 tdi CAHA 2009, A2 1.4TDI ATL2004
    buna

    Un prieten de al meu cu un bmw 320 d a patit ca si tine, doar ca lui i s-a turat la maxim motorul si nu a putu sa o mai opreasca decat foarte greu intra 5-a omorand motorul. Verdictul in cazul lui a fost sa schimbe turbina, doar atat fara alte costuri, nu cred ca s-a intamplat nimic in rest daca zici ca motorul porneste. Bafta si sa ne tii la curent.
     
  10. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    @laz
    Daca ti-a crapat turbina, uleiul de aici a ajuns in admisie. Desfa si vezi.
     
  11. vaaly

    vaaly 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2012
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A6 Allroad BiTdi
    Salut colegu'. Cea ce descri am patit eu la peugeot acum 1 an si ceva. Verdictul: a puscat turbo. Si vreau sa va spuc ca, la propriu, paletele le-am recuperat de prin motor. Ideea e sa nu il mai pornesti in nici un caz. Daca nu vrei sa o duci la servici si te incumeti tu, apuca-te si desca turbina, prima oara doar scoate-i furtunul si baga degetul la palete sa vezi daca mai gasesti ceva.
    Daca vrei ajutor da un semn, pe vremea cand am patit-o m-am documentat despre chestia asta. Condoleante. In cel mai fericit/ieftin caz scapi cu vreo 1000 lei reconditionarea turbunei+ ceva pe schimbat ulei si curatat traseul de admisie si intercooler ( obligatoriu) . Dar sa nu il mai pornesti ca daca ai resturi de metal ajunse in motor e bai mare.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Mai 2013
  12. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Am dat jos turbina,joc mare la ax (palele ating carcasa),nu lipsesc bucati,am desfacut si intercolerele si a curs destul ulei.Cu ce sa le fac spalarea?
    Ce am mai observat ,nivelul la antigel a scazut 1 cm sub minim(era la minim acu 3 zile) care ar fi legatura? Ce sa fie cu presiunea care mi-a aruncat dopul de la capacul culbutorilor?
    Apropo, cei de aici din zona trimit turbinele la BV unde am gasit 2 firme -stie cineva ceva de ele sau aveti alte recomandari?
    Cele bune.
     
  13. KLAU

    KLAU 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 8E 2004 AVF quattro
    Am atasat si eu niste loguri si daca ma puteti ajuta cu ceva pareri despre ele.
    Auto este un Audi A4, AVF, quattro, remapat TCM

    Multumesc.
     
    Ultima editare: 15 Mai 2013
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Eu nu vad nici o problema pe logurile tale, toate sint in regula. Doar o foarte mica fluctuatie a presiunii facuta de turbina, dar e normala. Se vede ca nu e stock :)
     
  15. ddpaudi

    ddpaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    audi
    Electronica Turbina

    Salut all,
    Dupa multe cautari si mers la diferiti mecanici care au spus ca singura solutie este sa schimb turbina azi am reusit sa repar turbosuflanta la A6, 2,7TDI, 2005.
    Problema a fost de la partea electronica care comanda un motoras in functie de acceleratie sa inchida si sa deschida paletii respectivi. Am cautat doua luni sa cumpar acest motoras insa mi sa explicat vine doar cu turbina deoarece sunt calibrate impreuna.
    Pentru cei care au aceasta problema exista un om care va poate ajuta (reparand electronica acestui motor) si o sa va scuteasca de costul unei turbinei.

    Am sa scriu mai jos datele de contact (nu pentru publicitate ci pt. a ajuta si pe alti posesori de masini care au intampinat aceasta problema):
    0733.515.807 sau 0752.481.019 Cristi iti multumesc mult ! ;)
     
  16. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Injura cineva la 2.5-urile astea si cred ca avea dreptate.Am avut o presimtire si azi nu am mai comandat turbo si epuratorul -am vazut si o lipsa de 1cm la lichidul de racire ,verificat cu 3 zile inainte si am zis :hai sa fac un test de compresie si s-a adeverit vorba aia "fereste-ma doamne de rau ca de bine mai tot ferit" pe 5 cilindri 26-27 bari iar pe 1- 0,0000000 adica ioc.Cel putin l-am masurat primul si nu mi-am mai facut nervi la urmatoarele....L-am sunat pe" lxl" si mi-a zis sa desfac capacul culbutorilor si sa verific tacheti,culbutori,etc.Am dat la automat si de miscat se misca toate supapele,sau ma rog arcurile ca supapele nu le poti vedea asa ca -ce sa fie -probabil pistonul....M-am cam blocat si nu stiu ce sa-i mai fac -e vorba ca daca trebuie data jos chiuloasa trebuie umblat pe la distributie si aici devine sensibila treaba.Cu alte cuvinte plec de pe threadul asta si ma mut deocamdata pe cel cu distributii daca voi putea sa dau eu jos chiuloasa si poate pistonul.Pana una alta cu lehamitele de azi am pornit VW broscuta din 60 ,maine fac itp ,asigurare,si daca trec ploile(e cabrio) imi fac necazul cu el(am facut 45 000) de cand il am si nu ma costat mai mult de 500 E ce am bagat in el in 10 ani.
    Cele bune
     
  17. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    ai rezolvat problema cum am rezolvat-o si eu , cei interesati gasesc codul motorasului (actuator) in postul 1782 care este cu cateva pagini mai in urma
     
  18. ralucanicoleta 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2013
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a 4 1.9TDI
    turbo defect?

    Buna,
    Am o problema sunt confuza: zilele trecute am observat ca am destul de mult ulei proaspat in zona turbo, ieri un mecanic mi-a confirmat ca ar fi stricat. In afara de faptul ca am ulei acolo in bord/turometru atunci cand merg de la o viteza mai mica spre mare turometrul mai urca odata singur cateva turatii apoi revine. Ce credeti ca e de facut ? am auzit variante ca asa ceva nu se mai poate repara.
    Risc cumva sa se acelereze masina fara ca sa nu o mai pot oprii pana se strica tot motorul ? Se va gasi si alt turbo de inlocuit ? Ma rog, sunt femeie nu ma prea pricep.
    Am vazut discutii despre turbina iar asta am observat ca scoate si fum, a mea nu. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Mai 2013
  19. Ursy

    Ursy 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2012
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, model B6, 1.9 TDI AWX, 2001
    Nicoleta daca mecanicul spune adevarul si chiar este ulei pe evacuare inseamna ca e de rau. Tu trebuie sa verifici nivelul uleiului din motor sa vezi daca in timp se diminueaza. Turbosuflanta nu trebuie inlocuita se poate reconditiona, cauta pe internet si o sa gasesti suficiente centre de reconditionare.

    PS: Daca se accelereaza si nu o poti opri, incearca cu treapta a V-a sau a VI-a si ridici brusc piciorul de pe ambreiaj ca sa o sugrumi.
     
  20. andrei_f 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2010
    Locație:
    Petrosani
    Masina:
    Audi A6, 1,9TDI, AFN, 1998
    Salut, am inversat N75 cu N18 si trage mai bine asa. Credeti ca ar fi o problema daca le-as lasa asa?
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta