1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina si Vacuum motor Diesel la A4 B5 - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de cornel1111111, 3 Iun 2013.

  1. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    Salut. Am nevoie de cateva informatii daca se poate.
    Am curatat turbina prin octombrie 2017 la un service. Masina a mers bine o perioada scurta , dupa care a reaparut problema cu limp-mode dupa o luna maxim doua. Am fost inapoi la service, mi-au rezolvat-o pe ''garantie'', spunandu-mi ca a fost din nou imbacsita - ( e posibil ??? imi e foarte greu sa cred ca dupa maxim 2 luni de la curatare s-a imbacsit din nou )
    Deci in ianuarie 2018 mi-au rezolvat problema, iar acum martie 2019 am din nou probleme .
    Nu se manifesta cu limp-mode ( doar o data am patit sa iau limp-mode , motorul rece ), dar in schimb , cand plec cu ea ( motorul rece ) trage greu ca si cum nu ar functiona turbina , si daca o las sa urce in ture , isi da drumul dupa 2500-2800 ture, daca nu o las sa urce prea mult in ture isi revine la un moment dat cand ajung in treapta a 3a sau a 4a. Ma intereseaza sa aflu daca ati patit asa ceva sa se manifeste in felul asta. Odata ce isi revine, masina merge bine.
    Daca e de curatat geometria, cum pot eu sa le zic ca trebuie sa i faca planeitate ? Nu ar trebui sa faca tot ce trebuie ? Se poate inlocui geometria cu una noua ?
    Nu detin echipament necesar pt log in mers sau diagnoza. Masina e un B5 AJM

    Va multumesc !
     
  2. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Faptul ca se imbacseste repede geometria turbo cu calamina este semn al unei uzuri avansate a mecanismului motor si ( sau ) al echipamentului de injectie. Este doar un efect, nu o cauza. Problema este in alta parte cred eu si anume consumul de ulei cumulat cu gazele de ardere si reziduuri in urma unei arderi incomplete le depune in geometria turbinei. Poti sa desfaci geometria mereu, pina nu rezolvi cauza nu scapi de faptul ca se imbicseste acolo.

    Trimis de pe al meu HTC One_M8 folosind Tapatalk
     
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Sau actuatorul nu lucreaza pe toata cursa lui.
     
  4. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    Am aceasta banuiala legata de actuator turbo sau egr intrucat la maxim 2 luni de la curatare am avut simptome mai puternice decat in mom asta. Si daca statea 2 minute la relanti, cand plecam abia tragea apoi isi revenea cand ajungeam in treapta a3a. De cand am pus turbina asta ( in2017) , consumul de ulei a scazut de la 2.5L la 7-800 grame maxim 1L dde la schimb la schimb.
    Am pus astazi cu cineva un vag-com pe ea. Cateva poze: 1.jpg 2.jpg
     
  5. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Verifica vacuumul la n75 si la actuactor , pune un n75 de proba , daca face la fel , verifica cursa actuactorului , curata din nou turbina. Daca faceai log in mers inainte sa cureti turbina si dupa curatare nu mai aveai suspiciuni acum.
     
  6. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    mersi frumos de raspuns. Treaba e ca nu oricine face log in mers si in service eu am cerut asa ceva dar m-au refuzat. Va trebui sa imi cumpar si eu un vag-com si in felul asta voi putea face la un moment dat.
    Multumesc
     
  7. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Eu as verifica și N75, eventual cumpărat unul nou. A trecut totuși ceva vreme de când e fabricata mașina. Ia-ți vcds nou și fa singur ce trebuie, informații sunt tone pe forum,cel puțin la B5-B6...

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pas am rugamintea sa citesti forumul, asa cum ti-a spus si Razvan pentru ca pe forum ai toate informatiile necesare pentru problema ta si nu este nevoie sa intrebi nimic, doar sa citesti.
     
  9. S4audi 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2017
    Locație:
    Deva
    Masina:
    Audi A4 B5 BREAK, 1.9TDI, COD MOTOR AJM, AN FABRICATIE 2001
    Salutare tuturor, știe cineva de ce cand pornesc motorul la un Audi A4 B5 1.9 TDI AJM nu face masina vacuum suficient sau face prea mult, nu stiu exact, adică nu intra turbina? Masina are o valvă 4A0819809 și ramane închisă cand pornesc motorul, dar daca o deschid manual, masina merge foarte bine. De la ce ramane inchisă oare?
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Schimb-o, e cea din partea stanga (partea soferului). Cred ca e rupta membrana inauntru.
     
  11. adryan

    adryan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 (B5) 66kw 90cp TDI
    Prima data aseaza sculele in ordine ca sa sti de unde sa le iei,iti mai trebuie un sprai degripant si lavete curate. Acum poti sa te apuci de treaba, bafta.
     
  12. Spaiki 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Dec 2017
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9Tdi 1996
    Stiti ce dimensiune au furtunasele ca din cate am observat nu sunt toate de aceiasi dimensiune.
     
  13. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Se demonteaza pe rand, notezi pozitia sa nu le pui altfel, dupa care calculezi cati cm iti trebuie pentru fiecare furtun de dimensiuni diferite. Calculezi la metru pentru ca asa se vand furtunele, pe urma cumperi cat ai nevoie si ce ai nevoie in functie de grosimea furtunului. La vacuum sunt mai multe tipodimensiuni (grosimi = diametru) adica: Ø 3, Ø 4.2, Ø 5 si asa mai departe
     
    Spaiki apreciază asta.
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Cumperi 4m de furtun de retur injectoare. Daca mergeai sa cumperi il aveai deja si poate era si schimbat. E de 3,2 diametrul - nu ca ar conta pentru tine dimensiunea. Daca ii spui la ala de la magazin ca vrei furtun de retur injectoare, ala stie.
    Nu schimbi alta dimensiune de furtune.
     
    Ultima editare: 22 Iul 2019
    gutza25 și Spaiki apreciază asta.
  15. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Stie cineva daca merge turbina de pe golf 4 ajm pe a4 b5 ajm? Codul difera putin..

    Prima poza este turbina de pe masina mea ( reconditonata ) in Germania.
     
  16. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Nu merge, AJM-ul pe G4 este transversal.
    Dacă insiști se poate, dar trebuie să schimbi la carcase.
     
  17. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Poti sa dezvolti putin ce necesita schimbat ? Nu de alta da am gasit-o la niste bani de mi-e rusine sa spun si mai e si reconditionata. Cat despre marime e aceeasi? Din ce informatii am gasit pe google gt1749v(audi) vs gta1749v ar fi un upgrade sau am citit gresit?
     
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Mai bine fa un cross check după codul turbinelor (ăla de Garret) la cei care vând miez (ebay mellet). Daca miezul se potrivește la ambele, atunci poți folosi miezul la tine.
     
    TalosCosmin apreciază asta.
  19. Tony_Montana

    Tony_Montana 4th Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2018
    Locație:
    Valu Lui Traian
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 Tdi Ajm An Fabricatie 2000
    Salutare tuturor colegilor de forum
    Acum 2 doua zile am fost la mecanic si cu ocazia asta am discutat si cu mecanicul despre faptul ca masina dupa ce ajunge la 120 km pe ora nu mai trage .
    Adresa 01: Motor Eticheta: ROJ\038-906-019-AJM.clb
    Numar VAG: 038 906 019 BR
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064
    Codare: 00002
    Atelier: WSC 06335
    VCID: 68DF0DA70873D20F31-4B18

    17965 - Control de supra-încãrcare
    P1557 - 35-10 - deviaþie pozitivã - intermitent
    Gata de functie: 0 0 X X X

    La diagnoza am gasit urmatoarea eroare de mai sus si cica ar fi presiune prea mare in turbina. Mecanicul mi-a recomandat sa demonteza turbina si sa o duc la curatat .
    Ieri am fost cu masina la o firma specializata in reconditionari de turbine, unde am facut o verificare . Angajatul firmei respective a facut o masurare cu cred ca (multimetru se numeste unealta respectiva) si a zis ca nu trebuie demontata turbina. A zis ca problema este la (stutul de la supapa de vacuum) sau ceva asemanator. Acum nu stiu exact la ce se refera la N75 sau la altceva ?
    Si cred ca trebuie sa schimb si acel furtun de vacuum mai gros, care este curbat la un capat.
    Valva aceia N75 daca trebuie schimbata de la ce producator de piese auto trebuie sa o cumpar ?
    Am o rugaminte la colegi care au Etka: am nevoie de codurile de piese pentru vacuum inclusiv acel furtun gros curbat la capat pentru Audi A4 B5 1,9 Tdi cod motor Ajm. Va multumesc.
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Stutul la pompa de vacuum se afla pe pompa de vacuum adica pe pompa tandem si acea pompa se inlocuieste, nu se lipeste acel stut cum o sa te sfatuieasca toti "priceputii". Se cumpara obligatoriu pompa tandem model nou care are stut filetat asta dupa ce verifici temeinic tot ce trebuie verificat adica verifici complet liniile = traseele de vacuum la masina ta, furtunuri, N18, N75 si asa mai departe. Tot ce vrei sa stii si s averifici este scris pe forum.
    Valva/Supapa N75 se cumpara obligatoriu originala sau in cel mai rau caz Pierburg.
    Furtunul care intra sau iese din turbina sau orice alt furtun legat de admisie sau evacuare se cumpara doar original indiferent cat costa, daca ai probleme cu el, pentru ca orice alt furtun AfterMarket este o mizerie ieftina care se crapa / sparge in cel mai scurt timp.

    Despre eroarea legata de turbina nu ai citit nimic, scris de zeci de ori aici pe forum (inclusiv in topicuri inchise dar vizibile din alte arii nu doar din aria asta) si iti mai spun si tie si altora pentru ca sa invatati si sa va intre bine in cap si memorie:

    Positive deviation = turbina murdara / geometria blocata-intepenita.

    Inseamna ca presiunea masurata este mai mare decat cea pe care urmareste ECU sa o primeasca. Adica vanele turbinei sunt deplasate spre pozitia "boost mare" fata de cat ar fi cazul.

    Cauze:

    - Excess de vacuum inspre membrana actuatorului. (decupleaza furtunul de vacuum si astupa-l apoi vezi daca mai reapare eroarea)
    - Membrana actuatorului ruginita/murdara/gripata intr-o pozitie diferita de cea de repaos
    - Depuneri in mecanismul vanelor iar acestea sunt agatate intr-o pozitie de "boost crescut"
    - Senzorul de presiune defect (compara presiunea indicata cu motorul oprit fata de presiunea atmosferica), deci DA poti lua Limp Mode.


    Negative deviation sau control deviation = pierderi de vacuum = furtun de presiune fisurat / spart / crapat, intercooler fisurat / spart / crapat

    1 Fault Found:

    000665 - Boost Pressure Regulation
    P0299 - 000 - Control Range Not Reached - MIL ON

    In traducere Actuator Turbo cu membrana sparta sau lipsa vacuum

    sau

    1. Ori membrana actuatorului este sparta, dar sistemul de vacuum este bun si comanda actuatorul degeaba, caci avand membrana sparta acesta nu va actiona geometria turbinei, deci va trebui inlocuit actuatorul.

    2. Ori actuatorul este bun, nu este spart, dar din lipsa de vacuum, acesta nu va actiona geometria turbinei, deci va trebui sa verifici eventuale neetanseitati ale sistemului de vacuum, sau poate nu mai produce vacuum pompa tandem. Mai sigur ai neetanseitati, caci daca nu aveai vacuum deloc observai ca si pedala de frana era mai rigida.


    In alta ordine de idei nu citesti nimic si pui intrebari aiurea si inutile pe forum de parca descoperi apa calda. Invata omule faptul ca o masina trebuie reparata fara sa intrebi pe forum despre lucruri care s-au discutat de peste 10 ani aici pe forum si de peste 20 ani pe internetul asta infinit, de cand este fabricata masina ta.
     
    ovidiutm apreciază asta.

Distribuie pagina asta