1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tutorial modificare Climatronic de la 1DIN la 2DIN A4 B6 si B7

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de boboq_76, 20 Feb 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. boboq_76

    boboq_76 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2009
    Locație:
    Pitești, Argeș
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 131CP AVF 2004
    Acest tutorial a fost conceput atat pentru a putea curata comanda climatronic cat si pentru a o putea modifica (1DIN la 2DIN) in vederea montarii navigatiei.
    Scule necesare: torx T8, surubelnita dreapta subtire, cateva scobitori, un patent cu varf ascutit (spit), panza de bomfaier, pile, hartie abraziva de 150-200 si 2000 pentru finisaj.
    Pasul 1
    Se desfac cele 4 suruburi (negre) cu T8, apoi cu ajutorul surubelnitei subtiri se ridica fiecare clema in parte (7 buc.) introducandu-se cate o scobitoare sub ea care se impinge usor pana se declipseaza – se procedeaza la fel pentru celelalte cleme ramase:
    poza1.jpg
    Acum putem desface climatronicul in doua dar cu grija deoarece partea frontala este legata de cea din spate prin intermediul unui cablu tip panglica. Mufa panglicii se scoate usor tragand cu grija de ea cu miscari stanga-dreapta si se detaseaza partea frontala de care ne vom ocupa in continuare.
    poza2.jpg
    Pasul 2
    Acum trebuie scoasa placa electronica ce este prinsa in 8 suruburi (T8) si bolturile (de plastic negru) de la butoanele pentru comanda incalzirii scaunelor. Se procedeaza in felul urmator: se scot cele 8 suruburi dupa care cu ajutorul unui spit se trag usor cele doua bolturi de plastic (de la butoanele incalzire scaune) in asa fel incat sa se elibereze placa electronica si sa iasa. Bolturile nu trebuie scoase de tot ci doar din butoane nu si din potentiometrele de pe placa lucru observat din pozele de mai jos:
    poza3.jpg poza4.jpg
    poza5.jpg
    NOTA. Pentru aceia care nu au scaune incalzite placa se detaseaza doar prin scoaterea celor 8 suruburi.
    Pasul 3
    Acum vom modifica unitatea de clima de la 1DIN la 2DIN.
    Pentru asta mai avem de detasat ornamentul cromat din partea de jos a acesteia care este prins in doua suruburi si se scoate prin impingerea lui de la stanga la dreapta ca in pozele de mai jos:
    poza6.jpg poza7.jpg
    poza8.jpg
    Dupa detasarea ornamentului eu am procedat astfel. Pe o coala A4 am facut un mulaj de pe o unitate de clima 2DIN originala pe care ulterior l-am transformat intr-un sablon realizat din plexiglass cu grosimea de 1.5 mm. Sablonul l-am facut un pic mai mare (cam cu 1 mm) din motive de siguranta.
    poza9.jpg
    Acest sablon l-am suprapus peste climatronic (se masoara centrul sablonului si centrul modulului climatronic si se suprapun) si l-am fixat cu ajutorul unor bucatele mici de banda dubluadeziva.
    poza10.jpg
    Apoi cu panza de bomfaier am taiat pe langa sablon si am finisat cu hartie abraziva dar totul din aproape in aproape cu probe succesive pe masina. Pt a lucra mai usor, dupa ce am taiat surplusul de material am imbinat cele doua parti ala climatronicului fara insa a monta placa electronica si prin probe succesive am ajuns la rezultatul de mai jos:
    poza11.jpg
    Acum nu a mai ramas decat sa ajustam ornamentul cromat din partea inferioara. Pentrut asta l-am montat pe unitate si cu ajutorul a doua bucati de banda alba (care trebuie sa fie paralele cu marginea originala a ornamentului si sa tina linia climatronicului) am demarcat partile ce vor fi taiate. Cu ajutorul bomfaierului sau a unui pendular cu panza de metal se indeparteaza cele doua parti demarcate si se finiseaza cu pila si mai apoi cu hartie abraziva de granulatie mare (2000). Rezultatul este urmatorul:
    poza12.jpg
    Poze cu unitatea climatronic montata pe masina si cu Navigatia RNS-E dupa modificare:
    poza13.jpg poza14.jpg
    Ultimele doua poze sunt dupa modificarea piesei de la baza scrumierei, de sub climatronic.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Feb 2011
    d.clau, andronic gabriel, Dan09 și alți 5 apreciază asta.
  2. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Nota 10+ pentru acest topic...felicitari!
     
  3. john7

    john7 Bronze Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9TDI BKE
    bravo mihai! ;)
     
  4. BEBE_BEBE

    BEBE_BEBE 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2008
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi A3 1,9 TDI 2003
    munca migaloasa sunt curios cum de nu s-a cojit vopseaua aia cauciucata de pe climatronic
     
  5. gabriel87

    gabriel87 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2011
    Locație:
    Linz Austria
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130CP 2003 AVF S-line
    Foarte buna treaba. Poti sa desenezi sablonul de 2 DIN pe un coala A4 si sa postezi un PDF?
    Vreau sa fac transformarea si as vrea sa stiu exact cat sa tai din climatronic.
    PS: Observ ca intre scrumiera si climatronic ti-a ramas putin spatiu gol. Eu am vazut pe niste forumuri din Germania ca este nevoie de scrumiera 2DIN ca sa fie totul perfect. Este adevarata chestia asta?
     
    Ultima editare: 21 Feb 2011
  6. boboq_76

    boboq_76 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2009
    Locație:
    Pitești, Argeș
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 131CP AVF 2004
    Nu este nevoie de scrumiera 2DIN. Ca sa arate perfect mai trebuie facuta o modificare la "piesa" care venea inainte sub climatronic mai exact se taie aprox 6-7 mm din partea din spate a acesteia dupa care o sa arate perfect. O sa fac o poza si o sa rog un moderator sa o adauge la tutorial.

    Pt BEBE BEBE pe climatronic nu este nici un fel de vopsea cauciucata deci nu are cum sa se cojeasca.
     
    Mihai iliescu apreciază asta.
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  8. boboq_76

    boboq_76 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2009
    Locație:
    Pitești, Argeș
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 131CP AVF 2004
    O sa incerc sa desenez sablonul in coreldraw si sa atasez fisierul.
     
  9. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Inainte de a incepe operatiunea recomand aducerea butoanelor de incalzire in scaune la pozitia 0.Daca in timpul demontarii potentiometrele de reglaj sunt rotite accidental, se aduc in pozitia 0 prin rotirea lor in sus.
    Bucata de plastic taiata din tavita ce acopera spatiul intre clima si scrumiera.

    20022011757.jpg

    Scrumiera 2 din are o clapeta ce culiseaza la inchiderea scrumierei si acopera spatiul ramas.

    Topicul se inchide pentru ca informatia prezentata este completa si nu necesita imbunatatiri. Daca sunt informatii noi de adus astept un PM si se rezolva. Iau decizia asta, pentru ca stiu cat a muncit Bobocu la acest tutorial si nu vreau sa se trasforme in chat topicul.
     
    dcata apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta