Salutare tuturor. Acum cateva zile am avut probleme cu electomotorul adica mai exact bendixul a crapat si nu mai pornea masina. Asa ca m-am hotarat sa il schimb si daca tot am facut aceasta operatiune am facut si un tutorial. Sper sa va fie de folos daca aveti aceiasi problema desi nu va doresc. Scuze pentru limbajul meu atehnic Scule necesare: cheie fixa 19 normala, cheie fixa 19 inelara, cheie 10, cheie 11, o surubelnita drepta si un patent.(eu am folosit o gramada de scule asta pentru ca nu stiam ce trebuie sa fac) Pasi urmati de mine: Am deconectat de la baterie borna de pe + pentru a evita un scurt dupa care am ridicat masina pe cric pentru a avea acces la electromotor, pentru demontare. Trebuie desfacute cablurile de curent celc care vine de la baterie si cel de la contact. Apoi se desfac cele doua suruburi care fixeaza electromotorul pe blocul motor, unul se desface pe dedesupt cu doua chei cu una se tine contra iar cu cealalta se desface piulita care se vede in poza de mai jos. Celalalt surub nu are piulita, se infileteaza in direct in electromotor si trebuie desfacut pe deasupra cu cheia inelara acesta se desface primul. Acestea sunt suruburile cel cu piulita este cel care tine electromotorul in partea de jos iar cel fara piulita cel de sus. Aici se vede exact unde este prins pentru orientare, nu am avut cum sa fac poza la rurubul din partea de sus. Acum urmeaza partea mai importanta electromotorul trebuie desfacut pentru a scote bendixul stricat. Am folosit o cheie de 11 pentru a desface cele doua suruburi de pe margini care se vad in poza si una de 10 pentru cel din mijloc(cand se desface cel din mijloc trebuie tinut contra cu o cheie in capatul electromotorului la bendix eu asa am facut). Dupa ce am scos cele trei suruburi se scote capacul din spate cu grija sa nu rupeti vreun fir de la carbuni. Acum trebuie scoasa carcasa metalica pe care este bobina stator Acum trebuie scoasa tija care tine furca de la starter pentru a putea scoate rotorul
Tutorial schimbare bendix electromotor audi 100 cd 82 Partea a II a furca trebuie trasa inafara pentru ca altfel nu iese bendixul de pe ea(eu m-am chinuit ceva pana mi-am dat sema cum trebuie facut :D ) aici se vede ca a iesit, apoi scoatem rotorul cu totul. acum trebuie scoasa saiba care nu lasa bendixul sa iasa de pe axul rotorului. aceasta trebuie inpinsa inspre bedix, apoi se scoate cu o surubelnita mai mica siguranta care nu o lasa sa iasa dupa care se scoate si saiba Acum scoatem bendixul acesta iese pron rotire la mine a irsit mai greu a trebuit sa bat su o cheie in el ca sa iasa era dus de tot. se curata canalele in spirala care se vad pe ax si se pune vaselina la mine era mizerie multa din cauza asta a iesit greu, dupa care se baga bendixul nou si se reia operatiunea in sens invers ce mi-a mai fost greu a fost la sfarsit cand a trebuit sa pun capacul si trebuiau indepartati carbunii pentru ca nu stiam cum sa fac sa ii indepartez pe toti 4 sa pot baga rotorul eu am tras de arcurile care ii fixeaza pe rotor si i-am scos in afara, dupa care i-am bagat la loc si am pus arcurile in pozitiile in care erau asta dupa vreo jumatate de ora de incercat diverse metode. Cam asa am procedat eu cu siguranta nu a fost solutia cea mai buna dar sper sa fie de ajutor celor care vor sa schimbe singuri un bendix. o sa mai pun cateva poze.
Super tare tutorialul. Ne apropiem cu pasi repezi de francezi...care raman cei mai buni in materie de asa ceva. Bine realizat. Amuzant e ca si pe mine ma lasa electromotorul. Cand e rece si dau la automat nu cupleaza intotdeauna si se aude in gol pinionul ala. Dupa prima pornire nu mai am probleme dar dimineata cand e rece si vascos totul atunci mai are rateuri. Deci nu caraie urat ci doar se aude in gol. Eu stiam ca atunci cand carie urat e bendixul. Ce poate fi la mine? Nu este impins pinionul ala inainte? Sper sa ma dumeresc ce este ca vreau sa ma apuc sa-l schimb si eu cat de curand. Am sa pun si eu poze aici ca sa fie mai interesant. Felicitari inca odata! AI facut o treaba minunata. Nota 10.
AM UITAT SA MULTUMESC PENTRU SPRIJINUL ACORDAT SI SUPORTUL TEHNIC LUI NEMILOS FARA EL NU CRED CA REUSEAM Merci Am stat aseara pana pe la 3 sa pun pozele cap la cap si sa scriu explicatiile asa pe limba mea :D La mine simptomele au fost cam asa: prima oara pornea dar dupa ce pornea se mai auze un carait adica nu revenea bendixul la loc el trebuie sa se invarta decat intr-un sens dupa ce porneste revine la loc. Apoi dupa cateva zile ba invartea ba dadea in gol iar intr-un final nu mai invartea motorul datea in gol atunci a fost pa. Nu e mare filozofie sa schimbi bendixul dar multa lume nu se baga pt ca e ceva de munca si maini murdare rau de tot ca sa nu mai zic de camera foto cum arata dupa ce am facut pozele nu am reusit sa nu o murdaresc. Asta e partea cea mai grea daca esti singur cand repari ceva sa faci poze. O sa mai fac tutoriale ca mai am de facut cate ceva pe la masina. Urmatorul o sa fie despre desfacut usile si curatat macarale geamuri electrice si ce mai e prin usi.
Cu placere. Trebuia sa incluzi la materiale si scule necesare si una bucata covor din sufragerie. la partea cu extrasu bendixului din si de pe langa furca : se trage din bucsa din fata si dupa ce a iesit se inclina in sens opus furcii si iese no time. la carbuni intradevar asha se procedeaza. keep up the good work.
Pe mine m-a amuzat bidonul ala de ulei de 5 litri de floarea soarelui care apare in fotografia nr. 9 in ordinea in care au fost inserate. Urmeaza si eu sa fac aceeasi operatiune la electromotorul meu ca nu cred ca mai apuc toamna cu el.
=)) da nu aveam cu ce sa dau pe suruburi sa se desfaca ca erau ruginite dupa aia am coborat si am luat ulei de motor ca aveam in masina :D chiar am vrut sa sterg in photosop dar am lasat asa sa fie exact cum am facut
am si eu o intrebare :D tutorialu e bun si pentru audi 80 1,6 d ? k sa stiu dak incerc si yo sa il fac ca la un mecanic imi cere 100 lei manopera !
NU stiu exact cum e la audi 80 dar nu cred ca e mare diferenta eu zic sa te bagi pt ca o sa iti dai seama cum trebuie facut nu e mare greutate eu am mai schimbat si la un bmw 325 si singura diferenta e felul in care e prins electromotorul si electromotorul e un pic mai altfel dar principiul e acelasi nu ai cum sa nu iti dai seama ce trebuie facut. Bafta mare. Fa niste poze pe la electromotor si asa te pot ajuta mai mult.
dark000moon, multumesc mult, am schimbat si eu bendixul, materialul postat m-a ajutat sa nu mai bajbai, multa bafta.