1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Valva solenoid (supapa de la canistra de carbon)- motor 1.8 ADR - 1.8T AEB - 1.6 ADP

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de equililbrum, 6 Apr 2009.

  1. zaky 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a 4 1,8t '98
    Poate cineva sa-mi spuna cine da comanda acestei valve cand sa functioneze ?
    Intreb deoarece am ceva probleme cu masina si am observat ca nu mai tacane aceasta valva la relantiu. In schimb am observant ca aceasta functioneaza in momentul in care accelerez si las sa revina la relantiu, in momentul ala functioneaza 2-3 secunde si gata, iar daca scot mufa de la sonda Lambda incepe sa functioneze.
    Ma poate sfatui cineva ce-i de facut pentru ca e clar ca e o problema aici cu mersul prost al masini. Pe tester am o eroare cu cod 00561
    Mersi anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Noi 2013
    valik apreciază asta.
  2. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Valva solenoid e comandata direct de ECU.
    Verifica furtunele de vacum care pornesc de la clapeta de acceleratie (sunt crapate / rupte si trage aer fals.
     
  3. zaky 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a 4 1,8t '98
    am verificat toate furtunele si par ok ,ma gindesc ca valve asta are mare legatura cu sonda lambda ,cum am mai zis daca scot mufa de la sonda lambda valve incepe sa functioneze iar daca o mufez la loc iar se opreste
    La 1,8t stie cineva cite sonde lambda sunt? am gasitr doar una care vine imediat dupa turbine,o mai fi si una dupa catalizator ,si daca da care ar fi pozitia exacta?
    O sa caut sa fac o noua diagnoza la cineva care se pricepe bine,ca am fost la un mecanic cu care nu prea stia sa interpreteze ce spunea laptopul acolo
     
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    00561 - Mixture Adaptation
    00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded
    Possible Symptoms

    Engine Jolting
    Increased Fuel Consumption
    Poor Idling/Jolting
    Reduced Boost Pressure

    Possible Causes

    Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
    Fuel Pressure too Low
    Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System
    Injector(s) faulty (i.e. coked)

    Possible Solutions

    Refuel Vehicle
    Check Fuel System Pressure
    Check Mass Air Flow Sensor (G70)
    Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks
    Check Injection Quantity -
    Check Injector(s) -

    1.8T are o groaza de furtune de vacuum ce trebuiesc verificate ,pe langa senzorii pe care tii i-am spus + senzorul de presiune atmosferica.
    Ultimele 2 le-as scoate din cauze posibile.
     
  5. zaky 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a 4 1,8t '98
    Am verificat furtunele sunt ok, o sa verific si debimetru sa vad daca e ok
    Imi poate spune cineva cum se verifica pompa de benzina si unde e pozitionat senzorul de presiune atmosferica ?
    Ce nu inteleg eu e ca desi valva de la canistra functioneaza (e probata si merge ok) ECU decide sa o opreasca din functiune. Daca scot mufa de la sonda Lambda incepe sa functioneze.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Noi 2013
  6. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Verifica siguranta nr.29 (engine management), din panoul de sigurante. E posibil sa ai surpriza sa o gasesti arsa. Pe siguranta respectiva sunt: sonda Lambda, cansitra carbon activ, mai exact valva solenoid, debitmetru de aer, senzorii de detonatie.
     
    Ultima editare: 24 Feb 2015
  7. zaky 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a 4 1,8t '98
    am verificat siguranta si e ok la fel si sig 32 si 34
     
  8. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Descrie problema,nu stim nici macar ce problema ai ? :)

    Totusi sa nu pierzi timpul incepe cu:
    -valva solenoid trebuie sa aiba inte 22-30 ohmi resistenta.
    -captor presiune absoluta (Boch 0280101001) se afla in cutia calculatorului,o sa gasesti codul respectiv.Livreaza tensiune in functie de presiunea atmosferica.
    -electrovana de supralimentare(o gasesti in derivatie cu circuitul de surpaalimentare in fata motorului,alturi de bobina de aprindere)
    Trebuie sa aiba rezistenta intre 25-35 ohmi.
    -sonda de temp.admisie este o sonda CTN (o gasesti in tubulatura de admisie)Rezistenta 1600-2800 ohmi pentru o temp.intre 20-40 de grade C.
    Rezistenta ei scade cu cat temp. aerului creste.
    Din poze pare undeva sub bidonul de lichid de racire.
    -Sonda lambda (la intrarea in catalizator)
    tensiune iesire :amestec bogat 0,7-1,1 volt;
    mestec sarac 0-0-0,3 volti.
    rezistenta de reincalzire 1-5 ohmi
    tensiune intre borna 3 si 4 de la fisa sondei lambda 0,45 +/-0,05 mvolti.
    -Debitmetrul se verifica cu vagcom facil.
    -Odata verificat astea mai ramane sa verifici presiunea pompei si a releului ei;apoi regulatorul de presiune cu un manometru,la pornire la ralantiu si la oprire.

    Valabil doar pentru 1.8T AEB,este de lucru pana gasesti baiul.
    Succes.
     
    Ultima editare: 14 Noi 2013
  9. zaky 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a 4 1,8t '98
    masina se manifesta in felul urmator;
    la pornire nu face figure nici la cald nici la rece,la plecarea de pe loc trebuie accelerate ceva mai mult si dabea pleaca zici ca am frina de mina trasa sau ca si cum as incerca sa plec doar din ambreiaj fara acceleratie
    In mers la viteze mici mai imi da in nas citeodatasi se accelereaza greoi nu trage cum ar trebui ,odata cu cresterea turatilor te baga in scaun cind intra turbine dar totusi nu trage cum ar trebui
    Alta problema e ca atunci cind o las pe liber la apropiere de un semafor turatia ramine pe la 1300-1400 ture si revine la 950 ture dupa 2-3 secunde dupa ce ma opresc pe loc.
    Consuma destul de mult de cind cu problemele astea si la evacuare e un miros destul de intepator dar fara fum
    Am scos azi mufa de la debimetru si masina merge la fel si cu mufa scoasa si cu ea pusa nici macar nu simte cind o scot sau o mufez merge rotund la relanti
    Multumesc pt sfaturile date, dar nu ma pricep deloc la mecanica si e destul de greu pt mine sa verific piese dupa sfaturile primate dar invat din mers
     
  10. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Incepe cu debitmetrul poti face o diagnoza sunt destui in Bucuresti care te pot ajuta.
    Pentru celelalte este nevoie de un multimetru,apoi la final intr-un service ce are in dotare un manometru .
     
  11. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    aceasi problema am avut-o si eu la un b4,rezolvarea a fost:schimbarea sondei lambda
     
  12. zaky 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a 4 1,8t '98
    gabi_74 sti cumva daca am doar o sonda Lambda sau sunt doua ?
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Dec 2013
  13. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Ai o singura sonda,pe galeria de evacuare,cel putin asa zice in AUTODATA
     
  14. zaky 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a 4 1,8t '98
    am facut o diagnoza si cel care a facuto mi a spus ca trebuiesc schimbate debitmetru ,sonda landa si electrovalva n75
    atasez si log-ul in speranta ca mai primesc si alte sfaturi si nu arunc bani aiurea pe piese
     
  15. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Verifica siguranta 29 din panoul de sigurante(engine management)sigur este arsa,este o siguranta de 20A.Pe siguranta respectiva se afla exact cele cinci functii ale masini care ti-au iesit tie la diagnoza,adica;sonda lambda,valva solenoid de la canistra de carbon activ,debitmetrul de aer,si ce ti-a mai iesit tie la diagnoza.Uite o poza mai jos cu amplasarea sigurantei respective
     
    Ultima editare: 24 Feb 2015
  16. zaky 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a 4 1,8t '98
    Am verificat toate sigurantele si sunt ok
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Ian 2014
  17. catalyno 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2010
    Locație:
    vrancea
    Masina:
    audi a4 1.8 t
    aceeasi problema am avut si eu
    masina pornea bine dar cand acceleram sughita , inn rezervor se facea vacum (motorul tragea gaze din rezervor ) am duso la ceva mecanci care imi schimbau bujiile si im curatau acceleratia .. rezolvarea a fost deconectarea furtunului si scoaterea mufei
     
  18. zaky 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a 4 1,8t '98
    pai si acum mergi asa? cu valva anulata? daca da asta nu inseamna ca ai rezolvat problema
     
  19. ARDELEAN 1.8T 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2014
    Locație:
    BAIA MARE
    Masina:
    audi , 1.8 t , 1998
    poate sa ma ajute cineva si sa imi spuna cum au remediat problema cu valva solenoida sau cat costa minunatia , nu am gasit pe nici un site piesa
    multumesc anticipat
     
  20. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Ardelean,uita-te in screen-ul din etka,ai acolo codul piesei de care ai nevoie.Mergi cu codul respectiv la un magazin de piese si sigur vei rezolva.Atasez si o poza sa vezi cum arata.
     
    Ultima editare: 24 Feb 2015

Distribuie pagina asta