1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Zgomote tren rulare - brate-rulmenti-planetare-capete de bara-bare stabilizatoare-diverse !

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de bigarel, 10 Aug 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    SKF mi-au recomandat mie colegii de pe forum.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    wolfenstein cumpara SKF, FAG sau INA. In ordinea care am mentionat-o. Nu sunt ieftini dar sunt cei mai buni. Da, ar fi recomandat sa-i schimbi pe ambele parti ca sa elimini din start alte complicatii ulterioare.
     
  3. turbocip

    turbocip Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2009
    Locație:
    București / Voluntari
    Masina:
    Audi A4/8E 1.9TDI 185 CP
    Si eu recomand SKF .Am montat pe masina mea asa ceva si nu au fost probleme .
     
  4. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    recomand skf. Eu am dat 350 lei. Se schimba doar pe partea unde face zgomot. Nu are rost sa-l schimbi si pe partea unde nu sunt probleme. Succes
     
  5. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Welcome to the club...

    Nu aveam nimic inainte de sarbatori,...mergea totul bine.
    Eu de obicei am masina goala,..doar pe mine ma cara.
    Am plecat la munte, familie, trolere,...in fine,...HURUIT,...deodata, de la plecare.
    Incepea de pe la 50km/h si ...intre 80 si 100,..era avion.
    Peste la 130,..se mai domolea.
    Am crezut ca e de la cauciucuri, cam cramponate,...si ajungand pe la jumatate cu uzura,..am crezut ca gata,..isi fac de cap de acum.
    Am mers fara probleme. Cred ca am facut aproape 2000 de km.
    Huruitul, cum spun multi,..era mai mult ca un "vajait" (mor cand trebuie sa explic sunete), cu tente "lamelate", care iti intarea convingerea ca e de la cauciucuri. Nu e o frecare fier pe fier, cum se auzea pe la Dacii.
    Am observat in schimb, ca la virajele pe stanga dadea sa scada in intensitate, iar la cele pe dreapta, daca nu crestea cu mult, oricum se auzea bine de tot.
    Am zis gata,...rulment stanga,....fata sau spate.
    Am nadajduit ca totusi e de la cauciucuri. Refuzam sa am ... probleme. Am pus roata de rezerva (de vara) pe fiecare parte,...nimic,..la fel facea.
    Inainte am schimbat presiuni, am pus azot,...nimic.
    Am urcat-o pe elevator,...am decuplat ESP-ul ca sa nu ameteasca, bagat "D", turat pe la vreo 50km/h....si da,..rulment stanga fata.
    La invartit rotile manual, nu se auzea nimic. Joc ? Deloc.
    (apropo, daca aveti zapada, gheata pe roti, tapetati totul prin atelier :) )
    Am vrut sa spun ca desi am vrut sa ma pacalesc, sa nu cred ca totusi rulmentul e cazut,...desi am dat vina pe orice prostie,...daca aveti simptomele astea,...ridicati-o cat mai repede pe un elevator si apucati-va de treaba.

    (Si eu ma gandeam la SKF sau FAG,...dar auzind multe, de la distribuitori care aduceau toate brand-urile, ca se fac ori prin Polonia, sau India, sau alte meleaguri,...unde intra si China ;), am decis sa dau 460 lei pe OEM. Nu vreau sa-mi para rau mai tarziu, ca m-am zgarcit la 150 de lei. Da, stiu, orinde ar fi facuti, in afara de falsuri, daca se pun fara a fi batuti cu ciocanul, sunt sanse mari sa nu apara probleme)
     
    Ultima editare: 9 Feb 2012
  6. amantia 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2009
    Locație:
    Sfântu Gheorghe
    Masina:
    A4 B7 2005 2.0 TFSIQ, WV eGolf 2019
    Simptomele descrise sunt specifice rulmentului. :) 460 lei totusi mi se pare destul de mult pentru un rulment. Fii preparat ca si perechea va ceda in timp scurt, din citite si experienta (pe un A4 si un Volvo), asa a fost. Cate km ai pe masina? La mine pe A4 (B5) problema a aparut la 200.000km+. La Volvo-ul respectiv in jur de 120.000 mii.
     
  7. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Depinde, sa stii. Am mai schimbat la o masina...si...merge si acum, la noul proprietar. Cred ca a facut 100 de mii. Repet, depinde.
    Am mai schimbat la o Dacie, prin '96, dupa o saptamana de la cumparare si merge si acum, fara probleme la rulmenti. Le-a mai bagat vaselina din cate stiu.
    Cat despre pret, da, e mai mult,..dar macar stiu ca e OEM. Daca incepi sa cauti pe Net, inclusiv site-uri din Germania, cum ca sunt infestati de chinezarii, iti cam piere pofta. Pana si nemtii sunt disperati, iar falsurile ARATA identic. Sunt aranjate exemplar.
    Oricum sunt mai ieftini. FAG-ul si SKF-ul era la 300 lei. Deci ?
    Pe site-urile de profil, alea mari si tari, a firmelor cunoscute de piese auto, ajung pe la 650, iar la reprezentanta, am auzit si un pret de 800 de lei (nu stiu detalii), asa ca...e bine. Puteam sa iau SKF, dar culmea, importatorul insusi se fereste sa mai aduca. Nu-i place pana si faptul ca unii sunt facuti prin Polonia, dar de, fiecare cu hachitele lui. Nu ma bag.
    Imi vine in WE asta.
     
  8. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    care e problema ca sunt facuti in Polonia? Atata timp cat sunt SKF si sunt originali nu cred ca sunt probleme. Eu am dat 325 lei, probabil gasesti si mai ieftin. Chiar nici nu m-am uitat unde sunt facuti, dar l-am aschimbat in 2009 pe partea dreapta. Nici o problema de atunci. Si doar cel cu problema, nu ambii cum ziceau unii ca se schimba. Si asta cu unde sunt facuti e ca la electronice. Nu cumpar SONY ca nu e made in Japan ci made in China. Asa si cu rulmentii, nu o sa gasesti niciodata made in Germany, eventual daca o sa pui un rulment no name, ai sanse sa fie made in germany dar de 10 ori mai slab ca SKF made in Polonia. Iti pot da zeci de exemple in sensul asta.
     
    Ultima editare: 9 Feb 2012
  9. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    1. Explica-i lui asta, desi nu cred ca ai avea sanse sa-l intorci. El cu asta se ocupa, vede cum e piata,...in fine, nu se joaca, are o clientelea de buna calitate.
    2. Sincer, da, nu as obiecta nimic la ceva facut in Polonia, mai ales ca si noi faceam rulmenti buni candva,....dar nu stiu, parca as avea o retinere la un rulment FAG sau SKF facut in India. Oricum, sa stii ca falsurile cu cele doua brand-uri sunt foarte bine infiltrate in piata europeana. De fapt asta e buba cea mare, nu neparat ca e facut colo sau dincolo.
    3. Am ales OEM, asa ca nu ma intereseaza de FAG sau SKF, chiar daca tot ei s-ar ascunde sub eticheta. Mai mult decat atat, nici nu ma gandesc sa ridic in slavi vreo marca.

    Ideea a fost de depistare a unui rulment, desi zgomotul nu parea a fi de la ceva metalic. Un zumzet, un vuiet, fara nimic metalic in el, ba mai mult, avea ceva ca si cum lamelele de pe profilul cauciucului erau direct raspunzatoare. La o anumita turatie, se simtea foarte putin o vibratie in pedala de acceleratie si in volan. Ce alegere face fiecare in alegerea rulmentului, e mai putin important, pentru mine.

    (Ca veni vorba de electronice, am avut o camera foto Sony a500. Made in Japan. Am dat-o si am luat a550, made in Thailand. Dupa ce scot un model o perioada, il muta pe linia din Thailanda. Scuza-ma, dar sicer, erau diferente in ceea ce priveste executia, la cum se miscau vreo 2 butonase pe acolo, imbinarile, aspectul general mult mai "ieftin". Acum am un a580, facuta in Japonia si da,...din nou, e ireprosabila. De data asta a ras o cunostinta de mine ca mi-am luat o camera iradiata. Am luat-o dupa accidentul de la ei. Ce sa zic ? Depinde de multe, in multe domenii... Fac si eu ca multi,...in final dau PASS si-mi bag picioarele in ele detalii. Macar dau comanda de ceva cat de cat "de la mama lui". Sa nu-mi spun apoi ca mi-am facut-o cu mana mea. Daca e totusi s-o "fur",...asta e.)
     
    Ultima editare: 10 Feb 2012
  10. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    L-am schimbat...
    Rulment OEM,...facut in Italia, garnitura aia metalica e facuta in Elvetia.
    Rulmentul e facut de ... SKF si are peste tot cerculetele...
    Cel care era pe masina,...era la fel...
    Am rulat cu ea putin ieri, totul a revenit la normal...
    Astazi am iesit vreo 30 de km in afara orasului...
    Daca stii ce sa cauti,...un anumit zgomot,...da, inca se mai aude.
    Foarte putin, incomparabil de cum era, dar inca se mai aude.
    Repet, daca nu ai sti,...ai spune ca totul este OK.
    Am observat ca atunci cand miscam volanul spre dreapta, se intensifica...
    La naiba,..oare rulmentul ce tocmai l-am pus (pe stanga fata) o fi de vina, sau o fi si cel de pe stanga spate ?
    Nici inainte nu stiam cu exactitate daca era pe fata sau pe spate,...dar tindeam sa spun ca pe fata,...din ce pareri aveam.
    Acum, ca abia se aude, tind sa spun ca se aude pe spate...

    Bai fratie, cati rulmenti ati schimbat voi pana sa fie totul OK ?
    Deja incepe sa ma enerveze problema...
    Am pus rulmentul cu presa, frumos, cum scrie la carte...
    Daca e sa fie, iau SKF normal cu 300 lei, ca degeaba iau cu "cerculete".
     
    Ultima editare: 23 Feb 2012
  11. amantia 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2009
    Locație:
    Sfântu Gheorghe
    Masina:
    A4 B7 2005 2.0 TFSIQ, WV eGolf 2019
    Cum am scris, am schimbat doi rulmenti in timp scurt... Poti lasa asa, si daca zgomotul se intensifica, schimbi si celalalt. Daca e rulmentul (si probabil e), vei auzi in decurs de o luna-doua.
     
  12. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Da, asa mi-am zis si eu, sa mai astept un pic desi sa dispara acel zgomot de sine nu cred ca e posibil. (Sau e posibil ?)
    Nu stiu la cat timp a reaparut la tine zgomotul, dar la mine l-am despistat imediat. Chiar daca iau pe cineva in masina si imi spune ca nu se aude nimic, eu, care l-am auzit si aplificat,...il aud, e acolo. Ba mai mult, asa cum am spus, persista faza cu amplificarea cand fac din volan spre dreapta.
    E frustranta treaba. Daca tot o sa trebuiasca sa iau un rulment, as prefera sa fie pentru spate de data asta. Macar sa stiu ca repar ceva si nu ca repar ceva abia schimbat.
     
  13. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Am urcat masina iar pe elevator...
    Am decuplat ESP-ul, am accelerat, am dat-o si pe Neutral oprind motorul ca sa se auda mai bine unde e problema.
    Avand in vedere ca se aude foarte putin, a trebuit sa fim foarte atenti.
    Concluzia ?
    (Si) Rulmentul de pe dreapta fata e la "inceput de sfarsit". Frumos, nu ?
    Cand l-am schimbat pe cel de pe stanga, stiu ca l-am invartit in mana si unul din ele parca avea nisip in el, asa se auzea. Nu mai stiu care din ele, cel de pe exterior sau cel de pe interior. O sa vad zilele astea, o sa ma duc sa-l caut in gramada de fier vechi. :)
    De ce ? Pai acum, daca tot se aude pe dreapta,...sa rulmentul de pe interiorul masinii ? De ce zic ? Pai asa cum am spus, o mica amplificare se simte cand fac in mers din volan scurt spre dreapta.
    Initial ai spune ca e rulmentul de pe stanga afata, asa cum a si fost, dar daca acum e pe dreapta, inseamna ca e cel de pe interior, nu ?
    Cand stateam in masina si invartea mecanicul de roata, se auzea un "harsait" ca si cum placutele ar fi fost uzate. Deci ala e.
    O iau iar de la capat, asta e.
    Mecanicul a spus ca motorul fiind greu si puntea motoare, sunt mai solicitati.
    Curios totusi cum de au cazut amandoi aproape in acelasi timp...

    (Un sfat pentru cei care schimba pentru prima data rulmentul. Sa va luati, sau sa aveti la indemana si prezonul, surubul ce vine la cei doi pivoti superiori. La mine era gripat, am incercat degeaba cu spray si alte incantatii. In final l-am rupt, l-am tras pe partea cealalata cu ajutorul piulitei si niste saibe, pentru ca nu e filetat tot. Am pus altul de la Febi, 15 lei.)
     
  14. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Mecanicul tau a zis ca e motorul greu si se uzeaza mai repede, dar daca avea motor de 4.2 inseamna ca se uza si mai repede?(rulmentii sunt pusi in functie de incarcare, deci mai mari decat cei de pe masini cu motoare mai mici). Explicatia logica este faptul ca la noi drumurile sunt pline de hopuri,iar socurile provenite de la acestea se duc la pivoti si capete de bara, dar trec prin rulmenti, de aici si consecintele neplacute. Numai bine!
     
  15. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    A, normal,... Crezi ca noi nu stim asta ? Ca doar traim in Romanica...
    A spus si el asa, ca poate fi si factorul asta...
    Oricum,..destul de rar sa le ai pe ambele roti duse deodata.
    Ma gandeam ca l-a pus pe ala nou aiurea, dar am fost placut impresionat cand am auzit ca pana acum nu a avut probleme cu rulmentii pusi de el.
    Asta nu a spus-o numai el...
    Si asta e ciudat, nu ? :)
    Nu, baiatul lucreaza ca la carte, are toate utilajele ce trebuiesc si are si...scoala. Ba a mai fost si la specializare in Coreea la Daewoo.
    Motoarele sunt partea lui forte.

    (Deci sa inteleg ca la A6 2.0 rulmentii sunt mai mici, implicit poate mai ieftini ? Am un prieten cu un 2.0 TDI si se gandeste si el daca chiar nu huruie nimic...asa ca-mi propune sa facem amandoi o tura, ca poate el e surd,..zice el :) )
     
    Ultima editare: 25 Feb 2012
  16. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Curios ca e o masina relativ noua...Cati km are si unde? Asa de statistica
     
  17. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Nu ma indoiesc insa ar trebui sa fie o problema la toate masinile ca a ta.Da,rulmentii sunt relativ mai mici pentru ca motorul e mai usor,deci o incarcare mai mica si in plus puterea transmisa la roata este mai mica. Mai este si faptul ca nimeni nu vrea sa mai faca masini care sa te tina o viata, asa cum sunt cele mai vechi. Totul e gandit in favoarea producatorului si daca scoate un model de masina mai ieftin te va costa mai mult la reparatii si tot asa. Cine stie, in cazul in care nu ai avut masina de noua nu poti sti ce a facut primul proprietar cu ea.Sunt mai multi factori, insa cert este ca trebuie inlouit acel rulment. O sa te lamuresti daca iti pica tot asa devreme si astia pe care-i schimbi. Numai bine!
     
    Ultima editare: 25 Feb 2012
  18. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    O masina din 2005 nu mai poate fi considerata noua cu toata relativitatea din lume. Are 7 ani si e normal sa cada rulmentii, mai ales ca avem drumurile astea "superbe".
     
  19. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    :) Trebuie privita si un pic altfel problema.
    Pentru cineva care are masina din '98,..asta pare noua,...asa cum le vad eu pe astea de prin 2010. Sunt convins ca un proprietar de masina din 2010, deja o priveste altfel...
    Am una de genul asta asa ca spun din experienta. :)
    (Apropo, cand am luat-o in 2010,...avea 5 ani,...dadea bine pe hartie,....acum,..cu cei 7 ani,...e un pic altfel,...dar nu conteaza :) )
    Are 205.000 km (20.000 in Romania) dar cu toate astea e foarte "stransa". Ba parerea multora ca e prea rigida. Am mers cu vreo doi tipi ahtiati dupa masini si tuning....si mi-au spus sa nu ma gandesc sa pun jante noi mai mari de 17" ca raman fara plombe in gura. Acum am pe 16" ... si...nu mai spun. Desi cauciucurile sunt mai moi decat ar trebui,..tot cu caruta merg cand e drumul naspa.
    Cica deocamdata sa am in vedere o inloculire a bieletelor anti-rului,..dar in schimb...nimic.
    La problema cu rulmentii, nu s-a gasit nici un fel de joc la roti.
    In fine, iau partea plina a paharului in vizor si spun ... bine ca nu e asta nou stricat, sa fi fost pus defectuos, cu ciocanul, etc.
    Daca tot e sa repar ceva, sa fie ceva vechi...
     
    Ultima editare: 27 Feb 2012
  20. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Corect, mai bine schimbi o piesa veche.
    Eu la cea din '98 nu cred ca am apucat sa fac 10.000 km in Romania dupa ce am adus-o din Germania si a trebuie sa schimb rulmentii spate. Apoi dupa circa 30.000km am schimbat si pe fata.
    Dar directia nu am schimbat-o pentru ca nu a fost nevoie, desi are 80.000 km pe drumurile patriei. E adevarat, nu mai e asa "rigida" cum a fost cand am adus masina. Si e o masina cu vechime, oricum ai lua-o.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta