1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujii motor diesel la A6 C5 - Bujii intepenite la desfacere - Eroare bujie aprinsa in bord - etc

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de nykul, 11 Ian 2008.

  1. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    Cum se verifica bujiile ? - discutii diverse - probleme si rezolvari

    slutare sunt kam nou pe aici si am vazut topicu de pornirea grea am si eu un a 6 din 2001 2.5tdi 180cp si am probleme cu pornirea dimineata eu suspectez a fi bujiile nu stie cineva sa imi spuna cum sa le verific? raman rekunoskator
     
  2. Merlin

    Merlin 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2007
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 3.0 tdi quattro , 4f bmk
    cel mai bine trage o fuga la un doctor , din cate stiu eu mai este un injector cu fir parca asa se cheama care mai da pornire grea si etc , am avut si eu problem si 350 euro din germania,
     
  3. jacobson

    jacobson 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 3.0 quatro
    nykul Bujiile se verifica foarte usor cu un bec sau cel mai smplu cu cablu, un fir dezizolat la ambele capete, un capat il pui pe borna plus si cu celallat dupa ce ai dat jos legaturiile de pe buji atingi pe rand fiecare bujie si care nu face scnateie inseamna ca e arsa..
    ...dar mai exista o vairnata nu stiu cum e la audi exact dar la unele masini au un suport comun care le leaga pe toate si daca o bujie e buna iti da scanteie la toate si atuncea trebuie sa scoti si suprotul ala si dupaceea sa faci ce ti-am zis
    ...varinata cu becul...undeva la mijlocul firului legi becul in serie, si trebuie sa se aprinda daca bujia e buna

    PS. ...personal nu am incercat dar am vazut la un prieten care lucreaza la un service si de la el am invatat......sper sa nu fii gresit ceva in ceea ce am zis...
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  4. Ruben

    Ruben 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 allroad 3.0 tdi
    bujiile se verifica cu un fir de pe borna plus si nu minus pe tijea bujiei dupa ce scoti fisele de pe ele,dupa ce le verifici sa apesi tare fisele pina fac un klic caci altfel nu fac contact,bujia care nu face scanteie e arsa,preturi la bujii de la 35-150 lei
     
  5. sad 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2007
    Locație:
    IS
    Masina:
    A6 2.7 TDI QUATTRO
    nykul Cel mai usor este sa scoti bujia , pui contactul si apoi astepti sa se inroseasca sau nu .... , asta pana se stinge martorul de bujii cu incadescenta de pe bord . Ce inseamna pornire grea? Poti lua in calcul si filtru de motorina imbacsit sau cu ceva apa in el ... Da mi mai multe detalii ...Zgomote , cum invarte bateria motorul ....etc ...
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  6. jacobson

    jacobson 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 3.0 quatro
    hmm si ce faci daca bujia intepenita si risti sa o rupi inauntru...
    de ce sa te mai complici cu scosul bujiei cand poti daor sa verifici sa vezi daca face scanteie sau nu
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  7. sad 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2007
    Locație:
    IS
    Masina:
    A6 2.7 TDI QUATTRO
    Confunzi bujiile , cele pe benzina au rolul de a furniza scanteie atunci cand pistomul este la PMI ( de a aprinde incarcatura aer+benzina) iar la cele diesel au rolul doar de incalzi camera de ardere pentu ca atunci cand pulverizeaza injectorul motorina sa poata sa se auto aprinda ( functioneaza doar o singura data la punerea contactului). Bujia cu incadescenta se demonteaza f usor , si atentie la strangere pentru a nu rupe filetul .
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  8. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    sad porneste greu dimineatza cand e rece motoru. invarte muult motoru si dupa pornire iese un fum innecacios ca de motoroina ne arsa. \
    dupa ce sa facut o pornire totu e ok

    o sa incerc sa verific bujiile cu un fir asa cum ati zis si mai vb dupa ce aflu ;)si daca ar fi vreuna sau doua arse cum le desfac (daca isintepenite in chiuloasa?:idea::idea:)
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  9. X Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    -
    Sa ma tii si pe mine la curent, te rog, legat de acest aspect - si eu ma confrunt cu aceeasi problema, dar nu mi s-a parut nimic suspect avand in vedere ca au fost -10 grade si ca nu am pornit-o o saptamana. In general porneste minunat, dar la o perioada mai lunga, am aceeasi dilema.Nu cred sa fie nimic grav, poate e din cauza motorinei, cu toate ca bag numai OMV
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  10. Ruben

    Ruben 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 allroad 3.0 tdi
    bujia incandescenta cand e verificata trebuie sa faca scanteie pe tija ei respectiv unde vine fisa si nici decum in camera de ardere,acolo e un electrod care se incalzeste si nu face scinteie,eu le -am schimbat toate 6 bujiile de curand si nu am avut probleme cu desfacutul lor
     
  11. sad 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2007
    Locație:
    IS
    Masina:
    A6 2.7 TDI QUATTRO
    nykul Problema sta ca, asa :
    1. Imprumuta 6 bujii de la un amic care stii ca le are in regula si poti elimina probabilitatea cu bujiile
    2. Daca totusi porneste la fel de greu , ar trebui sa iei in calcul si eventual o verificare a injectoarelor. E posibil ca acestea sa nu mai poata pulveriza combustibilul sub forma de "ceata" ci s ar putea sa "pishe" combustibil si de aici sa porneasca mai greu . Daca fumul este dens inseamna ca incarcatura (er-combustibil)este prea bogat in combustibil .....
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  12. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    o sa incerc in primu rand cu bujiile si dupa daca este nevoe o sa verific si injectoarele.
    ms muult baieti pt ajutoru pe care mil acordati, o sa va tin la curent cu prblema mea:P
     
  13. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Exeleron Daca este foarte frig sau n-am mai pornit de mult masina, eu fac in felul urmator: pun contactul, astept sa se stinga becul de la bujii, apoi iau contactul. Dupa 1-2 secunde pun din nou contactul si dupa ce se stinge becul pornesc motorul. Asa se incalzeste camera de ardere mai bine si pornirea se face mai usor. Puteti sa incercati sa vedeti ce rezultate aveti.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  14. Ruben

    Ruben 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 allroad 3.0 tdi
    eu nu o prea vad buna chestia cu pusu contactului de doua ori pentru a se incalzi camera de ardere,exista posibilitatea (si sa intamplat la multe motoare diesel) sa se rupa electrodul bujiei si sa cada in camera de ardere respectiv in capul pistonului.Daca voi stiti altceva spunetimi si mie
     
  15. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Pai de ce sa se rupa?:think:
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  16. Ruben

    Ruben 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 allroad 3.0 tdi
    nici eu nu stiu exact spun ce am auzit de la mecanici, ca datorita temperaturii la care ajunge bujia,numai ca aici intervine temperatura din camera de ardere dupa pornirea motorului care e mai mare decat temperatura bujiei la pornire,nu stiu in ce masura are influenta asupra bujiilor
     
  17. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Nu are ce sa se rupa, stai linistit. Si cum zici chiar tu, temperatura in camera de ardere e mult mai mare decat temperatura bujiei la pornire.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  18. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    am verificat bijiile si sunt arse toate 6 um e posibil asa sa se arda oate o data
    ati mai patit si voi treaba asta? \
     
  19. X Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    -
    V8TDI Merci pt sfat! Cred ca ar da rezultate, dar......totusi......ce poate fi mai frumos decat sa pui Direct contactul, sa astepti sa se stinga alea si apoi sa pornesti. Nu stiu, eu sunt mai "mandru" la faza asta si imi place sa dau din prima, chiar daca recomandat ar fi sa faci cum ai zis. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  20. lutzy 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A 6 1.9 TDI 96 KW
    :icon_thumright:de obicei masinele din marca "AUDI" de generatie mai noua pornesc si cu bujiile arse (diesel desigur) de aceea pornea mai greu cu toate bujiile arse
     

Distribuie pagina asta