1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujii motor diesel la A6 C5 - Bujii intepenite la desfacere - Eroare bujie aprinsa in bord - etc

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de nykul, 11 Ian 2008.

  1. pcmarius

    pcmarius 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2008
    Locație:
    Canada
    Masina:
    Audi, Allroad, 2.7 BiTurbo, 250cp
    schimb

    Saptamana trecuta cand ningea tare, am pornit motorul frumos din prima si curatam masina. AM observat ca nu ramanea cuplat butonul pt dezaburire. Am oprit motorul, scos cheia si am pornit din nou dar........canci. Nu se intampla nimic, nici macar alternatorul nu actiona era liniste totala :) .......si daca incercam din nou se bloca cheia in contact cand voiam sa pornesc iara. Am incercat de vre-o 3 4 ori si degeaba invarteram cheia aiurea. Dupa vre-o 10 min am incercat din nou si a luat-o din prima ( si a pornit si dezaburirea) nu mi sa mai intamplat niciodata. E posibil sa fii fost bateria? (Precizez ca am tinut faza scurta cam 1h aprinsa cu motorul oprit cu 1 zi inainte).


    1. Este adevarat ca dupa 100.000km trebuiesc schimbate bujiile ? chiar daca sunt bune? ; precum dupa 100K nu ar mai avea proprietatile initiale.

    2. Daca e arsa o bujie un sofer obisnuit sesizeaza chestia asta? Trepideaza mai tare motorul? Trage mai greu? Eventual daca pun vag-com i-mi detecteaza o eventuala bujie arsa?

    3. BAteria de unde stiu cand trebuie schimbata? De ex cand pun contactu si pornesc luminile sau mp3 cu motorul oprit i-mi apare in bord martorul de baterie, daca pornesc motorul dispare. E normal fenomenul?
     
    Ultima editare: 26 Feb 2009
  2. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    Bujie incandescenta arsa

    Dupa o noapte geroasa la Cluj, dimineata am pornit agregatu' si mi-a ramas aprins martorul engine.
    Verificat cu testerul la Audi Cluj si mi-au spus ca bujia nr 3 arsa. Am inlocuit bujia (tot OEM) si verificat celelalte.
    Nu mai vrea sa se stinga martorul engine! Nu trebuia sa se stinga dupa ce am schimbat bujia defecta? :(
     
  3. ovidiuch

    ovidiuch 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 2004 1.9 130CP
    a fost stearsa eroarea dupa inlocuirea bujiei?
     
  4. tdanielv

    tdanielv Bronze Member

    Înscris:
    21 Apr 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 Avant B6 116CP
    1. dupa inlocuirea bujiei trebuie stearsa eroarea.
    2. din proprie experienta - daca a fost arsa bujia 3 , schimba si bujia 2

    si eu am aceeasi masina A4 Avant 1.9 TDI BKE

    PS:

    cat a costat , ce producator si ce cod are bujia montata?
     
  5. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    bujie....

    OEM este Beru - GE 100
    82 lei la Cardinal Mot.
    Am schimbat bujia dupa ce am ajuns acasa (CT).
    Am crezut ca se stinge martorul odata ce a fost inlocuita bujia arsa.
    Am verificat prin demontare si lucreaza toate. Se vede clar bujia care nu lucreaza, este plina de funingine, comparativ cu aia functionala. Nu mai este nevoie sa pui tensiune pe ea.
     
  6. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    mai este ceva acolo... fa o scanare si vezi ce zice.chiar daca nu se sterge eroarea dar bujia a fost schimbata trebuia sa se stinga martorul.
     
  7. tdanielv

    tdanielv Bronze Member

    Înscris:
    21 Apr 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 Avant B6 116CP
    cum ti-am mai zis din proprie experienta:

    am avut bujia 1 arsa - am schimbat-o, am sters eroarea dupa 2 zile o reaparut eroarea - am inlocuit bujia 4 s-a rezolvat problema

    la fel cu bujia 3 (cum ai tu) - schimbat bujie, sters eroare. dupa 2-3 zile din nou eroare in bord. la verificare cu vag-com ul dadea tot bujia 3 (cea schimbata) cu probleme. rezolvarea - inlocuit bujia 2. :)

    asta a fost la mine, la tine s-ar putea sa mai fie si altceva dar 95% cred ca daca schimbi bujia 2, stergi eroarea nu o sa se mai aprinda martorul engine.
     
  8. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    tdanielv posibil la tine sa fie inversate fisele intre 2 si 3,asta este singura explicatie. ECU verifica pe fiecare ramura curentul absorbit,deci da eroarea pe ramura cu problema.fisele la 2 si 3 sint usor de schimbat intre ele ca sint cit de cit la fel ca lungime.asta era sa o patesc si eu.ca sa verifici scoti una din fise si vezi la care iti da eroare de bujie.;)
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  9. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    bujie....

    Astazi dimineata +5 grade. A pornit fara nicio problema. Martorul engine este stins.
    Foarte interesant, ieri am reverificat bujiile, modul de fixare al fiselor si martorul engine tot a stat aprins. In dimineata asta "no problem"! :)
    Banuiesc ca ieri fiind mai cald, bujiile nu au primit tensiune si ca atare nu a fost facut testul la pornire. Astazi fiind un pic mai rece "s-a apelat" la ele si problema rezolvata.
     
  10. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Eu la a mea aveam 3 bujii arse :p si nu s-a aprins nimic in bord (doar ca aveam porniri foarte grele la rece). Le-am schimbat si problema s-a rezolvat... Stergeti erorile cu VAG-COM iar daca nu se stinge martorul in continuare inseamna ca e din alta parte problema.
     
  11. simon sez 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    .
    Masina:
    .
    Si eu cred ca ar putea sa mai fie ceva pe acolo, cum spune cata. Mie imi erau arse TOATE 6 bujiile, nu se aprindea nici un martor in bord, si pe VAG nu aveam nici o eroare legata de ele.
    Motorul pornea la cheie, chiar si la -20 de grade (eram la munte, super motoarele Audi :) ), doar ca trepida puternic si scotea fum alb cateva minute pana se incalzea putin, am schimbat toate bujiile evident.
    Eu zic sa faci o scanare completa si vezi ce se intampla. Sper sa nu fie nimic totusi...
     
  12. bta007

    bta007 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2008
    Locație:
    RO
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI Quattro
    Ma alatur si eu cu ceva date....am avut la temperaturi f joase ( -8gr - -18gr) pornire ff dificila, aproape inexistenta. Am fost la un service la care merg de obicei, in 2 min mi-au constatat problema. Incredibil. Toate 4 bujii nefunctionale, nu imi venea sa cred. Toata perioda asta mi-a pornit masina fara bujii. Cum mi-a demonstrat ca nu sint bune ? Simplu. A scos cite o bujie , le-a conectat la 12 V la baterie si urmind sa asteptam sa se inroseasca "capul". NIMIC, am pus chiar si mina pe le cu riscul de a ma arde. Erau usor calde de la motor. Am pus alte 4 noi BOSCH si mi-a facut din nou testul ca sa inteleg cum functioneaza. La cca 3-4 sec de la cuplare la curentul bateriei capetele erau rosii. M-a costat cu tot cu manopera 270 ron (52 ron bujia).
     
  13. tl85dni 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2010
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    1998
    salut

    la un audi a6 2.5 tdi 150 cp,cam cat trebuie sa stea aprins martorul de la bujii in bord? la mine sta cam mult cred.14-15 secunde?stiti de ce ar sta atat?e normal?la mine la fel.la prima pornire acum iarna porneste cam greu
    multumesc!
     
  14. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Normal ar trebui sa stea cam 6/7 secunde.
    Cind una sau mai multe bujii sunt arse masina porneste tremurat, greu, da cu fum de motorina nearsa si merge tremurat cam 30/40 secunde.
    La mine erau arse aproape patru bujii, pornea in 2/3 cilindri.
    Foarte important, cind se schimba bujiile trebuiesc schimbate toate odata, altfel se ard cele neschimbate.
    O bujie costa cam 65 lei, eu am luat Beru, de prim montaj la Audi.
     
  15. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Eu am schimbat una saptamana asta si o sa vad daca toate celelalte or sa se arda desi, ma indoiesc. Toate ? Deodata ? De la ce ? ... ma rog, o sa vad.
    La mine se stinge martorul de la bujii aproape instantaneu. Ce sa vorbesc aiurea... Se stinge odata cu celelalte, ca vara.
    Porneste OK.
    La -5, la -12 grade, parca invarte un picut mai mult,...dar porneste fara gaze nearse si martorul,...tot ca vara se stinge.
    Eu de mult fac faza cu aprinderea repetata a bujiilor, cand e sub -5 grade afara si daca nu e pornita cu zilele. Fac, in schimb, o pauza mai mare intre aprinderi, ca sa se degaje bine caldura din ele, sa apuce camera sa-si "schimbe" aerul. Asa nici nu se suprainrosesc bujiile in caz ca le poate dauna. Fac o pauza de 5 - 10 secunde...
     
  16. flavyus

    flavyus 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6 Quattro, 3.0, 2008 & Bmw 525D, 2005
    Si eu am schimbat bujia nr.5 ,dar aveti mare grija cu cine o schimba exista riscul de a se rupe in chiuloasa , de recomandat ca si bujie ar fi BERU costa pe original 90Ron.
     
  17. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    G@briel, tu ai motor CR pe a ta, este altceva din toate punctele de vedere.
     
  18. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    CR....
    Te referi la common rail, nu ?
    Or fi diferente..., dar pe Mondeo, 2004, am avut pompa de injectie si surpriza,...vreau sa-ti spun ca invartea mai putin pana pornea, fata de namila asta de motor V6. Indiferent de timp sau situatie.
    Ma crezi ca nu a facut O DATA o pornire iarna incat sa spun ca e diferita fata de vara ? Nu stiu ce avea... Cred ca era stricata... :)
    Serios vorbesc... Stiu ca pare aiurea, dar am demonstrat asta unor prieteni (dupa ce le-am spus ca si tie), pornind-o in garaj, dupa cateva zile de stat. Era destul de racoare afara. Stiu ca baltile aveau "ace" de gheata.
    Cert e ca au alta tehnologie, fiecare cu treaba ei... Cred ca depinde si cat ai motorul de ingrijit....pe interior, iar daca e SH,...chiar nu ai nicio vina.
    Numai bine...

    @flavyus :
    La reprezentanta a costat 80 Ron bujia si 50 Ron manopera. Dar iti mai ia vreo 30 pentru diagnoza si stergerea eroarii, plus vreo 2-3 lei daca foloseste spray degripant. S-a chinut vreo 30 de min, "stanga - dreapta" pana sa se desfaca. Cred ca am avut noroc ca a inceput din prima sa se miste. Daca era intepenita din prima,...se putea rupe oricand, pentru ca trebuia sa folosesti o forta din ce in ce mai mare, sa se miste cat de cat.
     
    Ultima editare: 17 Dec 2010
  19. LAU 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2008
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI quattro 180 cp
    Am un A6 2,5 TDI si i am gasit o bujie arsa, dar problema e ca toate bujiile sunt intepenite, si daca le as forta s ar rupe in chiuluasa cu siguranta.
    Ce ma sfatuiti sa fac ? Sa ma duc la reprezentanta ? Este ceva spray ?
    Astept parerile voastre...
     
  20. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Da-i cu spray si lasa sa patrunda bine, dupa care incerci din nou.
    Este posibil sa se rupa vreuna, dar exista un kit de reparatie helicoil parca, care reface filetul prin adaugarea unui arc, fara sa mai fie nevoie sa dai chiuloasa jos.
    Un meserias stie ce are de facut.
     

Distribuie pagina asta