1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Incalzire Stationara independenta = Webasto - Eberspacher - Sirocou la Audi Q7

Discuție în 'Audi Q7' creată de claudiu88, 20 Noi 2009.

  1. victor_s

    victor_s 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    80 B4 ABT + Allroad C5 AKE + TT 8N BAM + A4 B7 BRE
    Sunetul pe care il descrii pare a fi de la Webasto (unitatea se afla localizata chiar unde spui tu). Cum tu nu ai nici telecomanda, si nici nu ti-ai activat timer-ele din bord (vezi aici cum: http://www.clubaudi.ro/threads/weba...erse-probleme-si-rezolvari.30104/#post-568969), Webasto functioneaza exclusiv ca incalzitor aditional. Asta inseamna ca rolul lui este doar sa ajute motorul sa incalzeasca mai repede antigelul/lichidul de racire. Pornirea lui este comandata automat de ECU atunci cand sunt intrunite niste conditii: turatia motorului mai mare de 600 rpm, temperatura exterioara < 5 grade C, aerul conditionat nu este pe "Econ", temperatura lichidului de racire mai mica de 70 grade C. Deci in setup-ul asta, nu pleaca atunci cand masina e parcata.

    Revenind la problema ta, sunt 2 posibilitati: ori a luat-o Webasto razna si porneste cand vrea el (putin probabil), ori pierderea de curent nu e de la el. In oricare dintre situatii, este obligatoriu sa mergi la un electrician bun. Ca sa excluzi unitatea Webasto drept cauza, poti face un test mai "sovietic": o decuplezi ori din panoul de sigurante (nu stiu exact care e siguranta, dar poate te ajuta vreun coleg), ori ii scoti una din mufele de alimentare (pt acces dai roata jos si desfaci aparatoarea de plastic), iar apoi vezi daca ti se mai consuma bateria.


    In alta ordine de idei, la tine merge un kit de upgrade cu telecomanda, sau chiar cu pornire de pe smartphone ().
     
  2. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Va salut. Teoretic pe masina mea nu este montat Webasto, dar acum ca a venit frigul (0 grade), am observat ca din fata masinii se simte un puternic miros de motorina. Daca ma uit sub ea, se vede sub pedale circa, o tevuca tesita, cu un diametru de 4 pe 2 cm pe care iese fum.
    Mirosul de motorina este ca acela de la sobele pe motoria. Ce este acel obiect ?
     
  3. victor_s

    victor_s 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    80 B4 ABT + Allroad C5 AKE + TT 8N BAM + A4 B7 BRE
    Este Webasto. Vezi postul anterior.
     
  4. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Treaba este ca din Vin-ul masinii nu rezulta ca as avea Webasto, din climatronic am activata pe "auto" incalzirea auxiliara. Trebuie sa investighez mai mult despre acest accesoriu, cum functionaeza mai exact.
    Este drept ca acum la 3 grade, apa se urca la 90 de grade in mai putin de 10 minute.
    Multumesc mult pentru informatie.

    Pun o poza cu obiectul in cauza.
     
    Ultima editare: 18 Ian 2016
  5. victor_s

    victor_s 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    80 B4 ABT + Allroad C5 AKE + TT 8N BAM + A4 B7 BRE
    Citeste postul #21 din thread-ul asta, am scris acolo cum functioneaza. Daca ai optiunea "9M5 auxiliary heater", inseamna ca ai Webasto, dar functioneaza doar ca incalzitor auxiliar. Poti sa faci un upgrade la incalzitor aditional si sa porneasca din telecomanda, vezi documentul atasat.
     
  6. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Am optiunea 9M5,deci am Webasto. Pana mai stau in Italia, o las asa, nu are rost sa ma mai complic cu telecomenzi sau altele.
    Banuiesc ca isi face treaba si asa. Multumesc mult pentru informatii.
     
  7. mihaitd

    mihaitd 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi Q7 3.0 TDI 2007
    Ok. Dupa ce am efectuat toate masuratorile de curent de pe acumulator( curent de descarcare, incarcare) si schimbat din nou acumulatorul( pe garantie) am ajuns si la testul "sovietic". Am identificat siguranta incalzirii auxiliare (Standheizung) si am indepartat-o. De o saptamana incoace masina porneste impecabil si la -19 grade, incarcarea bateriei este la 100% in fiecare dimineata, iar sunetul ciudat de ventilator a disparut. Concluzia mea: webasto "a luat-o pe ulei" si imi descarca bateria intr-un mod barbar.
    O saptamana frumoasa
     
  8. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Poti sa ne spui si noua unde se afla acea siguranta? Poate fi util si la altii.
     
  9. mihaitd

    mihaitd 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi Q7 3.0 TDI 2007
    Sigur. Panoul de pe partea soferului, randul de sus, a cincea siguranta de la drapta la stanga. Siguranta are 20 A. Sper sa fie util
     
    CatalinPatrick și cornel1970 apreciază asta.
  10. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Ok, multumesc. :)
     
  11. Dabuleni 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2015
    Locație:
    Dabuleni
    Masina:
    Q7, BUG, 2007
    Salut, detin un Q7 din 2007 (un BUG de 3000 diesel), achizitionat relativ recent. Se poate afla daca masina mea a avut telecomanda pt sirocol? Mentionez ca pornesc sirocolul din MMI (Aux. Heating) cu/fara timer, avand de asemenea si modul auto. Multumesc!
     
  12. victor_s

    victor_s 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    80 B4 ABT + Allroad C5 AKE + TT 8N BAM + A4 B7 BRE
    Da. Intri pe topicul asta http://www.clubaudi.ro/threads/vin-decoder-audi.14660/ si il rogi pe colegu' sa iti decodeze VIN-ul. Apoi verifici daca ai optiunea "9M9 parking heater with radio remote control". Daca o ai, masina a avut telecomanda, daca nu o ai, nu a avut. Daca nu a avut telecomanda, poti sa ii pui, citeste acest thread in intregime.

    In ultima vreme am sapat foarte mult despre Webasto, asa ca nu pot sa ma abtin de la urmatorul comentariu: in jargon automobilistic se intelege ce vrei sa spui prin "sirocol". Dar denumirile de "sirocol" sau "sirocou" sunt gresite. Mai apropiate ar fi "siroco" sau "sirocco", care tot nu sunt corecte. Cel mai aproape de adevar e "webasto" (cu litera mica), cu toate ca e folosit similar cu xerox. Denumirea corecta este incalzire stationara, sau parking heater in engleza, sau Standheizung in germana. Cateva firme care produc sisteme de incalzire stationara: Eberspacher, Truma si Webasto. Strict on-topic - pe Q7 avem Webasto.

    Si acum putin off-topic - de unde vine sirocol / sirocou? A fost odata ca niciodata in Germania de Est o firma care se numea VEB Sirokko (VEB = Volkseigener Betrieb = intreprindere de stat, iar Sirokko venind de la Sirocco, un vant uscat si fierbinte care bate in tarile mediteraneene). Aceasta firma producea initial sisteme de incalzire stationara pentru Trabant si Wartburg!!! In 1992, compania Webasto (fondata in 1901) cumpara fabrica VEB Sirokko si o adapteaza la propriile linii de produse. Cam asta e ce am descoperit eu, daca cineva stie mai multe, sa ma completeze. De exemplu, nu stiu cum a ajuns in jargonul romanesc acest termen.

    VEB sirokko typ 211.JPG VEB sirokko typ 221.JPG
     
    radu20 apreciază asta.
  13. gu_5473 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi Q 7 3000 d BUG 2007
    Salut... detin un audi Q7 BUG 2007 dotat cu webasto care este blocat (asta da pe tester). Ma puteti indruma si pe mine spre vreun service pentru remedierea defectului? Eu sunt din Braila dar m_as putea deplasa catre serviceul indicat . Multumesc anticipat.
     
  14. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Astazi, desfacand carenajul de la roata de pe partea stanga, am descoperit aceasta piesa draguta. :)

    Din ce am citit aici si ce am inteles eu, este, ca acesta teoretic se activeaza cand temperatura este sub 5°C. Astazi erau 12°C, am pornit motorul pentru 2-3 minute, doar cat sa virez rotile sa desfac suruburile, iar cand am atins cutia, ardea. Este logic ? Prin el trece antigelul, si apoi intra in caloriferul din masina ?
     
  15. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Este normal sa porneasca, daca diferenta de temperatura dintre ce ai setat pentru interior si temperatura exterioara este destul de mare.
     
    MarianMaxx apreciază asta.
  16. gu_5473 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi Q 7 3000 d BUG 2007
    Am schimbat motorasul de la ventilator pentru ca-l dadea blocat, acum porneste dupa ce se sterge defectul din tester, merge o perioada dupa care apare ca defect scurt pe masa tot la motoras. De la service mi s-a spus ca ar fi acum placa de baza defecta. Aveti vreo alta idee?
     
  17. gu_5473 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi Q 7 3000 d BUG 2007
    Ma poate ajuta cineva cu un cod de deblocare webasto pentru VCDS?
     
  18. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
  19. gu_5473 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi Q 7 3000 d BUG 2007
    cata181 Multumesc...
     
  20. designer 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Q7, 3000cc, 2007
    Salut,
    Am si eu aceasi problema. Ventilatorul de la incalzirea suplimentara consuma bateria. Am scos siguranta si bateria nu se mai consuma. Totusi cum ai rezolvat problema?
    Am inteles ca trebuie schimbata partea electronica de la webasto. Se potriveste oricare sau trebuie sa tin cont de terminatie. La mine este cu J la sfarsit. Dar cu J nu se prea gaseste. Pot lua cu alta terminatie ? Cele mai multe webasto, am vazut ca se gasesc cu terminatie B.
     

Distribuie pagina asta