1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.9 TDI la A6 C5 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de RealPusky, 3 Aug 2008.

  1. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    Salut. Sunt nou pe aici. Sunt din Mangalia si am un A6 din 2001 -116 CP si am si eu DOUA mari probleme.
    Masina o luasem de la cineva de incredere. Avea 40.000 de km. acum are vreo 105.000 km. De ceva timp tot am o problema. Imi pierde foarte multa apa de racire si imi creste temperatura. Practic daca merg cu ea mai repede de 140 km/h cam trebuie sa am niste apa pusa deoparte pt ca mai mult ca sigur imi ajunge temperatura pe la 100-110. M-am interesat. Toata lumea zicea de chiuloasa ca e fisurata. Altii mi-au zis de termocuple...termostat si tot asa. Si aici pe forumul audi am vazut ceva asemanator si m-am resemnat cu gandul ca imi trebuie alta chiuloasa.

    Toate bune si frumoase, strangeam bani, dar intr-o zi am simtit ca incepe sa piarda putere masina. Am zis ca o fi de la motorina pentru ca alimentasem nu de mult timp. Dintr-o data am simtit ca merg cu o dacie. Chiar mai rau. Iesea foarte mult fum si nu mai tragea. Mi-a cazut turbina...alta fericire. In momentul asta am zis ca ceva nu e in regula si am duso la cta sa imi verifice kilometrajul doar ca sa aflu cu stupoare ca am in jur de 205.000 km in loc de 105.000 km. In fine. Am luat o turbina..am montat-o...nu mai scotea fum si nu se mai auzeau zgomote ciudate dar tot nu tragea. Unii mi-au zis ca am catalizatoru infundat si trebuie putin forjata pana isi da drumu. Am facut si asta. Vreo 200 de km am mers cu ea pe la 3 mii te ture. Acum mi s-a spus ca ar fi defapt vreun furtun sau vreo supapa.

    P.S.: Am uitat sa mentionez ca de gand mi-am schimbat turbina nu am mai pierdut niciun pic de apa..DELOC. Dar toti pe care i-am intrebat mi-au spus ca nu are legatura...

    Puteti sa ma ajutati si pe mine? Deja nu stiu ce sa mai zic..ce sa mai cred...ce sa mai cumpar, ca daca ar fi sa ma iau dupa toti mecanicii pana ascum schimbam tot motoru.:anbet:
     
  2. bebel 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2008
    Locație:
    GL
    Masina:
    A
    Salut. Eu nu cred sa fie vorba de vreo supapa sau vreun furtun. La modelul tau stiu ca au fost ceva probleme cu injectoarele(mai ales la 205.000 km), cel putin asa zicea un prieten care are exact motorul tau, cumparata in 2000. Ti-as recomanda, la urmatorul plin, sa cumperi si niste aditivi si sa dai o tura mica pe autostrada cu masina(la peste 3000 de ture). Au un efect benefic pentru motor. In primul rand, modifica cifra cetanica cu una, doua unitati astfel incat motorul porneste mai usor si are un mers mai linistit. In al doilea rand, au efect de curatare a sistemului de injectie si modifica vascozitatea motorinei pentru un jet de injectie mai bun.

    E bine totusi sa folosesti numai aditivi de firma:

    http://www.stp.com/products.html
    http://www.wynns.be/

    O alta problema ar putea fi si din cauza uleiului. Eu folosesc Castrol VW 505 si merge "ca uns". In link-urile de mai sus poti gasi si aditivi pentru ulei, dar eu unul, nu am auzit pe nimeni sa incerce.

    Mult succes ! :icon_thumright:
     
  3. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    Uleiu nu cred sa fie. Folosesc ulei bun, tot castrol. Ar putea fi injectoarele. Marti sunt programat la o verificare completa in service, dar eu banuiesc ca ar fi debitmetrul. Un mecanic mi-a zis ca ar putea fi si un catalizator infundat. Deja iti dai seama ca nu stiu de unde sa mai incep. O sa incerc si ce miai spus cu aditivii, chiar daca nu rezolv problema tot ar fi benefic pentru masina.

    Mersi mult si sper sa rezolv problema, pt ca e pacat de ea. E masina buna si cu o ingrijire corespunzatoare poate tine mult mult timp.
     
  4. bebel 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2008
    Locație:
    GL
    Masina:
    A
    Da, este pacat de ea. Este o masina frumoasa care m-a facut sa ma indragostesc de ea cand eram mai mic, numai ca nu aveam niciun fel de posibilitate sa-mi achizitionez una :) E bine ca te duci marti in service cu ea. O sa-ti puna aia pe hartie tot ce o sa ai de schimbat la ea. Mai asteapta pana marti/miercuri cand ai un raspuns final si apoi incearca ce ti-am zis eu, ca totusi nu sunt asa ieftini aditivii astia si nu are rost sa il pui de acum si sa nu aiba niciun efect in caz ca masina are ceva mai serios. :yes:
     
  5. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    Mersi mult de sfaturi. O sa tin cont de ele. Alte probleme nu prea ar mai fi ...doar chestii minore. Un telescop pe fata, un burduf pe spate si cam atat. Caut si pe cineva sa schimb casetofonu meu cu unu original audi. Am un sony xplod. Legat de aditiv, cred ca o sa fac asta...indiferent de rezultatele de marti. Rau nu are cum sa-i faca daca iau un aditiv bun, si la kilometri ei, i-ar prinde bine.
     
  6. mastercard 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2008
    Locație:
    SM
    Masina:
    Audi A6
    si eu am avut aproximativ aceeasi problema.era de vina un injector care nu
    mai functiona corespunzator.am adaugat ceva aditivi si s-a rezolvat problema.

    fii atent la ce motorina pui in masina pt ca eu, dupa o zgarcenie a trebuit sa schumb filtrul pt ca nu mai tragea masina dupa 70 km/h.
    bafta.
     
  7. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    tot ce se poate. trebuie sa verific si varianta cu injectoarele. la mine merge...greu..pana la 120 dar acolo moare. n-am reusit sa trec de 130 de cand am problema asta. filtrul nu e mare cheltuiala si daca maine la 9 trebuie sa fiu cu ea la service poate ma ocup si de ala ca asa nu se mai poate si sunt dispus sa incerc orice.

    mersi mult. si sper sa fie asa simplu incat sa rezolv cu un aditiv doar ca la mine nu imi porneste turbina. se simte ca nu intra. pot sa o turez pana la 4000 si tot degeaba e doar..diesel..fara turbo si turbina facea toata diferenta.
     
  8. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    Mai are cineva vreo sugestie? sau mai are cineva probleme asemanatoare? maine la 9 dimineata o sa am masina in service. Sper sa revin cu vesti bune.
     
  9. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Eu as zice de debitmetru si injectoare,exista si varianta cu catalizatorul insa de cele mai multe ori debitmetrul este cel care se duce,sau injectoarele mai fac figuri...acum ai sa vezi la service,cat despre varianta cu turbina si apa pierduta n-am mai auzit asa ceva sunt de parere cu cei ce au zis ca nu au nici o legatura una cu alta.chiulasa fisurata la 205000km nici poveste parerea mea...sunt convins ca ai sa rezolvi problema...oricum dupa ce o rezolvi ,du-te la un drum si dai peste 3000 de ture sa ii cureti injectoarele si sa ii desfunzi turbina...multa bafta
     
  10. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    Bun. Deci faza cu apa si turbina e doar o coincidenta. Cam ciudat dar fie. In ceea ce priveste chiuloasa, sper din suflet sa ai dreptate. Parerea mea e totusi ca am probleme cu debitmetru sau poate un furtun spart pe undeva. Maine o sa aflu sigur...sper..

    Turbina e nou-noutza, asa ca nu e nimic de desfundat. In ceea ce priveste injectoarele, nu cred ca leam curatat vreodata si ar cam fi cazul.

    P.S. Ma bucur ca am gasit si eu in sfarsit o comunitate care ma poate ajuta si oameni cu care pot discuta. Urmaresc forumul de ceva timp dar contul l-am facut recent si nu regret.


    PROUD MEMBER OF CLUBAUDI.RO
     
  11. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    Am fost si la service...am rezolvat problema cu puterea..a uitat mecanicul sa bage un furtun atunci cand mi-am schimbat turbina. Asa ca am revenit la vechea probleme...pierd apa...multa..dupa ce am scos-o din service am vrut sa testez si eu noua turbina. Pana la 180km\h a fost racheta. Apoi am vazut apa....110 grade.

    Concluzia? fara turbina nu mi-a consumat deloc apa in 3 zile; cu turbina mi-a golit toata apa in ....10 km. Cativa mecanici mi-au recomandat sa schimb termostatu ( ca cica s-ar fi blocat pe undeva ) iar altii mi-au zis direct ca imi trebuie o chiuloasa noua. Pana la varianta cu chiuloasa as prefera sa mai incerc alte solutii, mai putin scumpe.

    Din cate imi aduc aminte a avut tatal meu o problema cu masina: a mers vreo 600 de km cu pompa de apa stricata. Are vreo legatura? Se poate sa imi fi afectat atunci chiuloasa? Ceva sfaturi?
     
  12. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Daca e chiulasa fisurata, atunci apa se poate pierde:
    1-in cilindru
    2-in ulei
    3-in galeria de admisie
    4-in galeria de evacuare
    5-"in" afara

    1-desi am auzit si pe altii, imi vine tare greu sa cred ca nu apare presiune in vasul de expansiune, data de presiunea gazelor din cilindru, mai mare decit presiunea apei. de verificat
    2-de verificat nivel si aspect ulei(joja, capac umplere), de asemeni culoare fum
    3-destul de greu de crezut, dar m-as astepta la fum alb si ulei gri. Oricum, la turatii/sarcini mari presiunea aerului ar putea fi mai mare decit a apei, deci presiune in vasul de expansiune
    4-pai,...pe evacuare, nu?si biata turbinuta...
    5-tre sa-l vezi, pe d-l lichid

    ulei gri si fum alb ar putea fi si de la garnitura de chiulasa, cea mai susceptibila sa se arda cind merge prost racirea,
    ATENTIE! DACA VERIFICI VASUL DE EXPANSIUNE CIND MOTORUL E CALD, E PERICOL DE ARSURI CU ABURI!!!
     
    Ultima editare: 5 Aug 2008
  13. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    uleiu e curat. fum...inexistent(cel putin vizibil nu). nici nu stiu ce sa mai cred. sunt destule variante pentru o astfel de defectiune, bineinteles cea mai nasoala fiind o chiuloasa fisurata. Alte simptome in acest sens mai sunt? macar sa stiu si eu daca incerc chestii gen termocuple, termostat, furtun, radiator infundat, dop pe furtun.

    Ce semne mai evidente sunt in cazul unei chiuloase fisurate?
     
  14. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    eu as zice ca e garnitura de chiuloasa. cu asta as incepe. daca r fi termocuple, furtune, etc, cred ca ar fi vizibil sub masina
     
  15. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    astazi am programata o alta vizita la service. am pus numai antigel asa ca daca se pierde pe langa motor ar trebui sa se vada, ori pe motor, ori pe scut. tot azi o sa schimb termostatu, termocupla si o sa curat sistemu de racire. radiatorul e curat. Sper din suflet sa rezolv asa. Daca nu, mai raman cu garnitura de chiuloasa si daca nici asta nu e...singura varianta ramane chiuloasa :( .

    Sper sa se rezolve azi.
     
  16. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    defapt vizita mea la service a fost amanata pentru maine. Luni la ora 4. Poate se rezolva. Ce parere aveti despre reconditionarea chiuloaselor? :(
     
  17. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    baieti..va multumesc din suflet pentru ajutor...dar cred ca "grava" mea problema a avut defapt o cauza complet idioata. Un ventilator de la radiator ars...

    Din 10 mecanici niciunu nu a vazut si se intreceau in verdicte care mai de care mai sumbre, ajungand chiar la chiuloasa.

    Maine la 11-12 imi voi monta noul ventilator si am certitudinea ca astfel imi voi rezolva problema cu apa. Dupa ce am aflat de ventilator am pus cap la cap toate chestiile si am ajuns la concluzia ca se cam leaga si ar fi o solutie schimbarea ventilatorului. (avea rotorul ars) -> ventilator nou = 4-5 milioane..
    chiuloasa noua = prefer sa nu aflu.

    Urati-mi noroc baieti. O sa va tin la curent. Tin sa multumesc inca o data tuturor celor care au incercat sa ma ajute.
     
  18. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    bafta
    speram sa scapi numai cu atat:icon_thumright:
     
  19. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    buuun..am schimbat ventilatoru. o oarecare imbunatatire se vede. nu se mai incalzeste asa repede motoru, merge si clima mai bine, dar apa tot o pierde.

    Eu cred ca am cam epuizat toata solutiile ... deci ... singura varianta mai ramane...chiuloasa :(( :(

    O sa incep cautarile. Ori una noua, ori , in functie de starea chiuloasei mele poate sa o reconditionez ( desi nu prea cred ).

    Ceva sfaturi?
     
  20. blajinu' 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI
    Sal'tare,

    Verifica furtunasele ( in special cele din plastic ) dela sistemul de vacuum.

    Sa ai bafta
     

Distribuie pagina asta