1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 2.5 TDI la A8 D2 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D2 (1994 - 2002)' creată de aureliandcn, 11 Dec 2007.

  1. Alexandru.Razvan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2013
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi a8 2.5TDI 2001
    Salut! Azi masina mea a inceput sa-mi faca probleme din nou,si anume cand sta la relanti se accelereaza singura pana in 1000rpm(sau chiar mai mult) si apoi revine la 900rpm si tot asa.
     
  2. santosc

    santosc 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2014
    Locație:
    tarnaveni
    Masina:
    audi a8,2.5tdi,2002,180cp
    salut,cat ar costa un kit distributie si care kit ar fi mai bun?multumesc
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Curele Contitech si role INA. Asa vin pe original.
     
  4. fabrizio

    fabrizio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F,2.0 TDI 2005+A6 C5 ALLROAD,2.5 TDI 2001+A8 D2,2.5 TDI 1999
    Problema ciudata la A8,2.5 TDI neidentificată!

    Va salut.
    Am o problema cu masina și nimeni nu ii da de cap. O sa detaliez cat pot de mult, poate a mai trecut cineva prin asa ceva:
    Este vorba despre un A8,2.5 TDI, 307000 km din 1999. Totul a început cu alternatorul și anume, a început sa se stingă farurile, sa nu mai bage clima, sa se facă bordul ca pomul de Crăciun. Am placat într-o dimineața la munca cu gândul ca atunci când termin programul sa dau o fuga la service pentru a remedia problema alternatorului. Bineînțeles ca nu am mai ajuns la munca și mașină sa oprit în mers. Am încercat sa o împing împreună cu doi colegi, poate pornește, însă fără rezultat. Am lăsat-o într-o parcare pana am terminat programul și am împins-o pana la service (200 m). S-a constatat ca trebuie schimbați cărbunii de la alternator. După ce i-am făcut alternatorul am dat s-o pornesc, dar fără rezultat. Și acum începe show-ul :
    Se apuca "mecanicul" sa ii găsească buba și începe cu alimentarea. Face el ce face și vede ca nu ii vine motorina în filtru. Se apuca sa desfacă în portbagaj și sa scoată sorbul și pompa de motorina. După aproape 1 ora de munca prosteasca reușește sa scoata pompa. Face el niște teste cu fire pe baterie și ajunge la concluzia ca este defecta pompa. Dar parca nu este sigur pe el, pentru ca pompa bâzâie și baga motorina, dar ce-i drept, foarte încet.Umbland el acolo îmi spune ca nu are cum sa porneasca mașină fără motorina, ca vezi Doamne n-am combustibil în rezervor. Ma apuca rasul, având în vedere ca cu o seara în urma ii băgasem 20l.Ma chinui sa ii explic ca este motorina destulă, peste 30 l, dar el o tine pe a lui. Ma duc și cumpăr alți 5l de motorina cu gândul ca știe el ce știe. Ii pune motorina și mașină tot nu vrea sa porneasca. Acum își îndreaptă privirea tot către pompa. Începe să-mi zică ca a mai umblat cineva acolo, ca pompa este lipita etc etc... Nu stau mult la discuții și ii comand pompa noua.Vine pompa, o montează și....surpriza,masina tot nu pornește. Se scarpina ca prostu-n cap și pe urma zice ca filtru de motorina nu-i bun. Nu este problema, îl comand și pe ala împreună cu supapa, (senzorul) de deasupra. Îl montează, ii pune motorina și mașină tot nu o ia... Îmi spune ca este clar pentru el(după ce cheltuisem aproape 500 ron), e sarita de la punct distribuția. Ca atunci când am împins-o eu, a sărit de la punct și logic ca nu are cum sa porneasca. Ma apuca dracii, nervii și încep sa fac urat, reproșându-i ca și-a bătut joc de banii și timpul meu. Pana la urma vine un alt deștept și zice ca sa încercăm sa o pornim cu spray. Ii dam cu spray și surpriza, mașină pornește!!!!!!!! Eram în extaz, eram prin de adrenalina. Ii oprește motorul, îl repornește fără probleme. Zic gata, am rezolvat-o. Ii dau banii ce i se cuveneau pentru montaj pompa și filtru și plec. Dar nu au g departe, aproximativ 1km și mașină se oprește I-l sun pe "meseriaș" sa vina sa rezolve treaba. Vine, ii da cu spray și o ia... Îmi zice ca nu fusese bine amorsata și ca mai mult ca sigur este pompa de Îl cred și plec acasă.Ajung acasă, o opresc, o pornesc,masina mergea exact ca înainte doar ca parca se tura un pic singura la relantii, nu mult dar cat sa se audă. A doua zi dimineata plec la muncă și după ce parcurg aproximativ 1km mașină cedează din nou. O parchez, ma duc la munca, ies de la munca, îl sun din nou pe "mecanic" sa vina sa îmi porneasca mașină. Vine, o pornește din nou cu spray, o duce la service și în ultimul ceas ii baga testerul pe ea. Ii da aproximativ 5 erori, dar nici una legata de de problema mea. O pornesc, dau o tura mica cu ea, ma întorc înapoi, ii baga din nou testerul și acum nu ii mai da nici o eroare. Opresc motorul, mai stau cu ei de vorba, ii mai pune încă odată testerul și acum ii da o eroare ceva de genul : fuel injection senzor??? Zice, aaaaa e clar, pompa de injecție este de vina. Zic bine, dar cum mana ma-sii pornește? Eu știu ca dacă e pompa, mașină nu pornește, nu sta la relantii, nu se treacă etc... Mașină mea pornește la fiecare cheie și chiar pot circula cu ea, însă numai 1km ca după aia se oprește (nu trosneste, nu da șuturi, pur și simplu ii moare motorul) II dau cu spray și pornește din nou, o țin cate 30 de minute pornita și nu are nimic, o opresc, o las o ora, o pornesc la fel fără probleme,daca merg cu ea 1km,moare....
    În fine, plec de la smecherii ăștia și ma duc la alt service. Ii explic situația la mecanic, cheamă încă doi și se uita unul la altul, dând din umeri și spunându-mi ca sigur este pompa de injecție. Dar stau ei mai bine și se gândesc și ajung la concluzia ca nu e pompa de injecție, ca dacă era ea de vina mașină nu mai pornea. O baga și ei pe tester și le da defect un senzor din rezervor plus plutitorul. Văzându-i cat de "meseriași" sunt nu-i las sa umble la ea. O iau ușor spre casa și din nou mașină se oprește. Ii dau din nou cu spray, pornește și pana acasă nu mai s-a oprit.
    Sun, dau 54274688 de mii de telefoane, mail-uri nimeni nu a mai întâlnit problema. La început toți zic ca e pompa de injecție, dar când le detaliez, încep sa se bâlbâie. Multi îmi spun ca este regulatorul de la pompa de injecție, dar cum facem ca pompa asta nu are regulator. Sau cel puțin nu în felul în care știe lumea de el. Alții îmi spun ce e calculatorul pompei, dar cum de pornește? Alții ca e cilindrul ala din pompa și ca nu face cursa nu știu cum, dar cum de pot circula cu masina aproximativ 1km sau mai mult.
    Am mai fost la un service și pana sa ajung la el s-a oprit motorul, noroc ca era și tata cu mine cu alta mașină și ma tractat pana la individ. Ajung acolo,ii baga testerul (de la Bosch), dar nu ii zice nimic de pompa de injecție, decât ceva legat de rezervor, senzorul de temperatura și debitmetru (aveam tubulatura de la admisie desfăcut, pregătită sa ii dau cu spray). Sterge erorile,ii dau la automat, nu o ia bineînțeles, ii mai pune testerul și nu mai ii apare nici o eroare.Ii dau cu spray, o pornesc, o opresc ii pune testerul și ii da eroare tot la rezervor cu plutitorul și încă un senzor, toate din rezervor. Zice, aha de aici e buba. Mai pornesc odată mașină,o opresc din nou, baga iar testerul și acum pe lângă problema de la rezervor ii apare și problema cu pompa de injecție!!!!! Se lasă și băiatul asta păgubaș... nici el nu știe ce are, dar bănuiește și el pompa de injecție..
    În fine, am plecat de la el și pana acasă mașină mi-a mers fără probleme (circa 4 km).
    Acum o țin în garaj, mai o pornesc din când în când și nu știu ce sa fac, unde s-o duc... S-o duc la Audi și sa dau bani pe platforma și plus 250 RON Vag Com-ul nu suna bine, mai ales ca reprezentanta nu ma încântă deloc. S-o duc la pompangiu și sa dau 100 e doar sa dea pompa de injecție jos și sa îmi spună ca merge în parametrii normali și ca problema este în alta parte, iar nu-mi suna prea bine.....
    Spuneți-mi ce sa fac, dați-mi un sfat, bun sau prost... Mi-a mâncat sufletul masina asta, de o săptămână de mi-a ieșit peri albi în cap.
    Sper sa nu va fii plictisit cu atâtea detalii si imi cer scuze pentru greșelile gramaticale, dar tremur de nervi când scriu... am post-at și de pe telefon.
    Va mulțumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Ian 2015
  5. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Citesc si nu-mi vine sa cred ca un user vechi pe forum nu a inteles sa mai faca o diagnoza(25-30 de lei) si sa expuna totusi un cod de eroare daca vrea ajutor.In fine explicatiile sunt si ele evazive(am schimbat pompa din rezervor ca nu avea site si cea noua are doua!)Dar ce avea cea veche?Intreb pt ca daca era blocata mecanic e posibil sa fi ars siguranta de alimentare a ei poate chiar si releul,si atunci cea noua nu este alimentata si e la numar in rezervor(Se scoate mufa mare de la rezervor se pune un aparat de masura pe cele mai groase fire,maro si galben-verde si vezi daca e 12V cand dai la automat).Sau cand s-a chinuit mecanicul sa o bage la loc i-a sarit un fir de alimentare la pompa,pentru ca la A8 e o anume pozitie.Alta problema ar mai fi un filtru de motorina ieftineala(a nu se folosi decat MAN,Knecht,Bosch) si o supapa de pe filtru noua tot ceva bun.Lucrurile aste sunt foarte importante pentru ca ti-o trag de nu te vezi.Deocamdata pana revii cu diagnoza verifica astea.Salut.
     
  6. fabrizio

    fabrizio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F,2.0 TDI 2005+A6 C5 ALLROAD,2.5 TDI 2001+A8 D2,2.5 TDI 1999
    Știu și recunosc ca este exclusiv vina mea ca nu am luat codurile cu erori. Dar pe care coduri sa le iau: pe alea când nu îmi da eroare pompa de injecție sau alea când îmi da eroare pe ele. Dacă bag de 3 ori testerul pe ea, de fiecare data îmi da altceva. Dar încă odată, e vina mea ca nu am apucat sa copiez codurile.
    Treaba cu sita de la pompa din rezervor : mecanicul mi-a schimbat fiindcă zicea el ca nu face presiune cum trebuie. Și când a desfăcut-o a observat ca nu are sita, iar cea noua are doua site... A ciupit un pic firele de la pompa de motorina și a verificat curentul, dar ori nu citea aparatul bine, ori nu știa el sa citească pentru ca nu ii arata 12v, ci 14v.
    Ok, sa presupunem ca ar fi o problema la pompa din rezervor, este posibil ca mergând aproximativ 1km sa ii taie alimentarea și sa porneasca apoi numai la spray?Sa zicem ca da, însă după ce o pornesc lucru spray, de ce i pot oprii și repornit de 20 de ori fără sa am vreo problema? Ma gândesc ca dacă-i o problema electrica/electronica nu mai pornește nici la spray și nici respirație gura la gura.
    Și acum, unde sa mai ma duc, la service sa vad erorile și sa le postez aici sau la pompangiu sa vad dacă e pompa de injecție?
    Având în vedere ca nu ma pricep deloc, întreb: dacă ar avea ceva pompa de injecție, mașină ar mai pornii? Adică, ce defect ar avea pompa de injecție încât eu sa o "păcălesc" sa porneasca cu spray? Și după aia s-o mai "păcălesc" de cate ori vreau ei sa ii dau la automat?
     
  7. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    1. Pentru diagnoza nu trebuie mers la service, poti cauta pe cineva cu VCDS in zona ta.

    2. Erorile sunt foarte importante pentru localizarea defectului.

    3. Faci poze pe anumite canale si le expui aici,sau codul de eroare macar.

    4. Pompa din rezervor nu trebuie sa faca presiune ci debit.

    5. Daca pompa din rezervor nu este buna ,acolo avem un senzor care informeaza ECU ca nu are motorina si ECU taie alimentarea. In final porneste ca un om nauc care nu stie ce se intampla cand unul spune una si altul (faptul ca vine motorina) alta, sorbul fiind alimentat permanent de acea pompa.

    6. Daca ar fi de la pompa de injectie si s-ar opri in mers nu mai porneste nici cu mama spray-ului.

    7. Deci fa diagnoza.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Ian 2015
  8. fabrizio

    fabrizio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F,2.0 TDI 2005+A6 C5 ALLROAD,2.5 TDI 2001+A8 D2,2.5 TDI 1999
    Am rezolvat-o... sau mai bine spus am depistat problema, pentru ca de rezolvat trebuie sa aștept și sa caut mult.
    Problema este de la sorbul din rezervor. În prima faza nu a fost centrat, mai exact fundul sorbului (unde se afla și pompa) trebuie amplasat într-un suport, dacă pot să-i zic asa... Dacă pompa nu este acolo și rezervorul nu este minim pe jumatate plin, pompa nu ajunge sa tragă. Plus de asta aveam o tija, care sa infileta în acel suport și care are și o conducta subțire în capul ei pe unde trece motorina(habar n-am la ce folosește) și care nu era la locul ei, plus încă o mufa mica care nu făcea atingere.
    În fine, am centrat pompa, am băgat acea conductă, am prins bine și mufa dar problema cea mai mare este ca tâmpitul care mi-a schimbat pompa(eu nu eram acolo) mi-a spart sorbul. Practic eu mai am decât partea de jos cu pompa care este prinsa de partea de sus prin doua furtunuri și doua fire. Partea din mijloc nu o mai am... În plus, lângă pompa de motorina am mai văzut un "stuț" care logic trebuia sa aibă vreun furtun, dar care nu are :)
    Bineînțeles ca nici după ce am centrat pompa și am mai meșterit eu pe acolo, mașină nu a rezist mult pornita și ca și ultima soluție (sa fiu cat se poate de sigur ca din rezervor este problema) i-am băgat vreo 20l motorina, peste cei aproximativ 15l care ii mai aveam și acum acul este la jumate. Magie, am parcurs 6km cu masina fără sa se oprească și plus de asta mi-a dispărut și martorul de la bujii, din bord.
    Dar acum problema e alta, câteodată mașină pornește mai greu (3 secunde) și parca nu mai trage ca înainte. Este al 3-lea 2.5 tdi pe care l-am avut, dar trăgea cel mai bine, acum însă e cam puturoasa.
    Ideea e ca trebuie sa ii găsesc sorb și în București nu se găsește A8 2.5 la dezmembrări (nou este 5600 ron) și nici în apropiere Cu mici modificări, s-o potrivit cel de A6 sau A4?
    Mulțumesc.
     
    Ultima editare: 3 Feb 2015
  9. patrula a8 2.5 akn 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2015
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A8 2.5 akn 2001
    Salut,
    Datele masinii: audi A8 D2 motor 2.5 cod AKN 2001 cutie automata tiptronic. Am probleme, masina porneste doar dupa ce astept 8-9 secunde pana se stinge martorul cheita + masina. Daca nu astept porneste si moare (toate astea dupa ce am ramas fara motorina, i-am dat foarte mult la automat si a luat aceasta eroare).
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Oct 2015
  10. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    fabrizio dupa ce am citit toata povestea ta eu totusi am impresia ca e si o problema electrica la mijloc. Dupa ce rezolvi partea cu sorbul, da cu un spray de contacte pe mufele de pe sorb, de pe pompa de injectie si de la injectorul cu fir. S-ar putea sa te ajute.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Oct 2015
  11. Jeoy with A2

    Jeoy with A2 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a8 2.5 tdi akn
    salutare
    La un A8 TDI cod motor AKN as dori sa inlocuiesc chiuloasele poate le gasesc ieftin. Care ar fi codul de motor de pe care sa iau chiulasa (BAU sau ... ) sau ?
    Si ce piese mi-ar mai trebui ? Multumesc
     

Distribuie pagina asta