1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Posteaza erorile exacte care apar cu VCDS nu cu alte interfete pentru diagnoza.
     
  2. naj 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2013
    Locație:
    IASI
    Masina:
    AUDI,A6,2000
    Salut! Am un Audi a6 2,5 akn și am o problema, nu mai vrea sa pornească decât la spray sta la relanti dar nu se accelerează mai mult de 1000, calc pedala și nici un semn, rămâne la fel de turata, iar motorul merge puțin întrerup. Pe tester a dat ca ar fi presiune scăzută la combustibil.Daca ma poate ajuta cineva cu o părere sau dacă a mai pățit cineva la fel? Menționez ca pompa din rezervor funcționează.
     
  3. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Pregatesti alta pompa de injectie sau o repari pe a ta
     
  4. Andreistefan24

    Andreistefan24 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2018
    Locație:
    Bucuresti/ Giurgiu
    Masina:
    A6 c5 2001 AKN- 2.5 TDI 6V
    Salutare,
    Am masina din semnatura A6 C5 2001 cod motor AKN 150 Cp. Am avut urmatoarea situatie: astazi dimineata masina a pornit normal dar in 2 secunde turatia a scazut si a murit. Suspectez pompa de injectie (va rog sa ma contraziceti). Motorul nu a mai vrut sa porneasca, nu da nici un semn ca ar fi alimentat cu motorina, doar se invarte. Cam cum determin daca e pompa de injectie vinovata ? Nu imi este clar despre un anumit releu unde este si ce anume face dar din cate inteleg, rar e vorba despre el.
    Am facut o scanare cu VCDS si atasez erorile. Ce sa fac, ce ultime teste sa sa fac inainte de a cauta un mecanic pentru partea electric, sper, a pompei ?
    O seara buna.
     
  5. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Nu ai nicio eroare pe motor.
    Verifică dacă ai combustibil, eventual slăbești o conductă la injector și dai la automat.
    Verifică și imobilizatorul (cheia) dacă zici că s-a oprit după 2 sec.
     
  6. Andreistefan24

    Andreistefan24 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2018
    Locație:
    Bucuresti/ Giurgiu
    Masina:
    A6 c5 2001 AKN- 2.5 TDI 6V
    Acum masina e la bucurești în fața caminului. Eu am venit la Giurgiu. De luni ma voi duce iar. Dar nu inteleg cum se poate asa fără nici un semn in prealabil?
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Stefan dupa cum pui intrebarile este clar ca nu "le ai" cu mecanica si te depasesc problemele. Pune masina pe platforma si mergi cu ea la un bun mecanic pentru ca o sa tot intrebi pe forum pana te plictisesti. Masina ta este cu / si are un motor complicat pentru un necunoscator. Ai mare grija unde mergi adica la ce "mecanic" ajungi.
     
  8. Andreistefan24

    Andreistefan24 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2018
    Locație:
    Bucuresti/ Giurgiu
    Masina:
    A6 c5 2001 AKN- 2.5 TDI 6V
    ma pricep cat de cat dar ma voi supune statutului de nestiutor.,in sensul ca am mai desfcaut multe lucruri la masina dar nu la motor . E usor sa merg la mecanic mai greu ar fi dac imi cere mult pe lucruri pe care le pot face si eu. (Verificat sorb sau sa verific daca se este amorsat conducta stiu )..la motor nu m-as baga pentru ca nu stiu (dar asta se invata dar nu am unde in Bucuresti si nici acasa nu am un spatiu prea mecanic friendly) .
    Stiu ca reparatiile nu se fac pe forum , incerc doar sa elimin anumite situatii si dupa sa vad daca e de la pompa de injectie.
    Am gasit deja un site tot recomnadat aici pe forum pentru reparat pompe injectie...doar ca inca sper sa nu fie de la pompa . de Aceea intreb nu ar trebuii sa fi avut o simptoma ininte ?
    multumesc mult!
     
  9. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Nu,nu are nici o simtoma inainte.Si pot fi mai multe cauze care duc la oprirea motorului.

    Enviado desde mi SM-G965F mediante Tapatalk
     
  10. Catalin007 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2017
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi a6, 2.5 TDI, 2001
    Salut colegi, am un a6 c5 2.5 AKN 110kw. Nu imi trece de 3000 rpm, am fost la un service cu tester si mi-a spus sa schimb debitmetrul de aer si senzorul MAP, le-am schimbat si tot asa facea. Am fost la un prieten care avea un VCDS si el mi-a zis sa schimb n75 si n239, le am schimbat si tot asa face. Nu stiu ce sa fac, mentionez ca atunci cand o pornesc functioneaza turbo 1-2 minute si dupa pica dintr-o data si o accelerez la maxim (adică 3000 rpm) si dupa isi revine 1-2 minute, si iar trebuie sa fac asta. Am observat ca la relantiu cand o accelerez functioneaza perfect, cand intru in sarcina pica. Am mai observat ceva la vaccumul care duce catre actuatorul de la turbina, are vaccum la inceput si ramane tija trasa dupa cand pica nu mai are vaccum si tija e jos si schimba si sunetul motorului. Multumesc anticipat
     
  11. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Pai daca ai observat unde e defectul sti ce ai de facut. Schimbi actuatorul si problema rezolvata. Acelasi lucru l-am patit si eu si sa dovedit a fi membrana actuatorului fisurata. Daca vrei sa te asiguri daca e asa sau nu inainte de a mai cheltui bani,poti sa ceri imprumut un actuator de la un parc de dezmembrari sau cum se cheama in Romania si sa probezi. Asa te asiguri daca ceea ce iti spun sa faci e bine sau nu.
     
  12. Alex.Leo 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, 2,5 Tdi, 2001
    Salutare !
    Am un Audi 6 AKN 2,5 TDI 132 kw/ 181 cp an 2001.
    Poate gasesc pe cineva aici sa imi de a o idee si dornic sa ma ajute.
    Problema este urmatoarea :
    - de 2 luni masina nu se mai accelereaza mai mult de 2900 turatii...am tot umblat din mecanic in mecanic fiecare avand o idee...am schimbat electrovalve, debitmetru, fel si fel de senzori, dar masina tot nu se accelereaza..tin sa precizez ca pot merge cu ea, dar mai mult de 90- 100 km / nu i pot depasi, si astia in mers, in timp...Ce se poate face ? Care are o idee de la ce ar putea ? La ce se mai poate umbla ?
    Multumesc frumos !
     
  13. Andreistefan24

    Andreistefan24 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2018
    Locație:
    Bucuresti/ Giurgiu
    Masina:
    A6 c5 2001 AKN- 2.5 TDI 6V
    salut ce simptome a avut masina ininte? fum alb cumva? suna a "limp mode".
    pune testerul si vezi fara tester e hilar sa incepi sa schimbi piese aiurea din simplu motiv ca pot fi prea multe cauze si costul pieselior vor depsii 50 lei cat e testerul.
    asa ca punct de plecarea verifica tot ce tine de vacuum. inclisiv supapa de sens vacuum.
     
  14. Alexandru21

    Alexandru21 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2014
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 Avant,2.5 TDI AKN
    Salutare.
    La masina din semnatura i-am schimbat motorul AKN cu unul BDG cel cu axele pe role de pe un a4 b7 . Am pus de pe AKN :ECU,pompa injectie ,injectoare ,egr ,turbina esi restul de acareturi. De pe BDG a ramas pompa vacuum ,ca cea de AKN nu se potriveste la prindere.
    Motorul a fost pus la punct pe cale!
    Problema sta in felul urmator. Dimineta la rece ,la prima cheie scoate fum si trepideaza parca se ineaca daca o tin in 1500-1800 de ture ,nu poti sta nici pe langa masina si nici in ea de la atata fum. Apas acceleratia la un sfert de pedala ,sa zicem 2500 de ture si se tureaza cap ,pana in limitare fara sa fie pedala in podea. Cand apa e la 90 de grade toate problemele astea dispar . Totul functioneaza impecabil. Nu da nici o eroare pe vcds.
    I-am schimbat 3 pompe de injectie ,am nimerit acuma o pompa de pe un a6 de belgia care mergea impecabil si are stanta de service bosch ,arata ca noua ,probabil a fost reconditionata total,nu se pune problema ca pompa sa nu fie buna. Tot scoate fum.
    Am mai schimbat ,2 injectore cu fir de euro 3 ,tacheti si culbutori noi INA (am gasit un tachet rupt si un culbutor sarit,) ,egr(de la atata fum sa infundat cu totul ,cimentat).
    La fel se manifesta,nu stiu ce sa ii mai fac, am gasit pe un forum din rusia zicea cineva ca ar fi camera de ardere diferita la bdg si din cauza asta scoate fum. Nu face fata injectia de akn ...zic si eu ce am citit.
    Ce a mai ramas sa ii testez , ar fi debitmetrul de aer . o sa incerc cu unul nou sa vad ce face ,dupa ar mai fi sa ii pun chiulasele de bdg pe blocul de akn ,altceva nu mai stiu ce sa ii fac . Voi ce parere aveti . Multumesc.
     
    Ultima editare: 13 Iul 2020
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai cine ti-a zis ca toate piesele alea de pe AKN sunt compatibile cu BDG ?
     
  16. Alexandru21

    Alexandru21 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2014
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 Avant,2.5 TDI AKN
    Pai ce nu s-ar potrivi? Știu un prieten care și-a pus bdg de pe skoda superb pe un a8 d2 din 98, merge impecabil. Am urmat aceeași pași și pe a6 le meu dar ceva nu ii convine. Am cautat si pe forumuri, toți care au făcut swap ul asta spun ca totul e plug and play, iei acareturi de pe motorele cu A și pui pe B.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca te iei dupa tot ce scrie este asa de simplu incat pare o joaca. Voi credeti ca mecanica este o joaca de copil ? O asemenea modificare necesita luni daca nu ani de zile doar pentru documentare. Mergi la un un bun electrician si la un bun mecanic la care tu nu ai ajuns.
     
    dragomir gigi apreciază asta.

Distribuie pagina asta