1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A4 B6 - Avertizare in bord BRAKE - discuri ovalizate - modificari frane

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de avo, 15 Oct 2008.

  1. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Hmm, asa practic ai avea nevoie doar de portetrieri discuri si plăcute, nu?
     
  2. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Da.. in teorie, daca se potrivesc cei de non S pe suportii de S4, ar fi "lux". Ai nevoie de suporti, discuri si placute.

    Din imaginile gasite pe google, ei par aproximativ la fel. Nu stiu daca prin natura lor, cei de non S "accepta" disc de 22 mm grosime (cel stoc are grosimea de 12). Dupa cum am calculat-o eu, ar accepta fara probleme. Ramane de studiat daca distanta dintre gaurile de fixare la non S este identica cu cea de pe etrierii de S. In acest caz, diferenta o face constructia suportului (permitand sa montezi un disc mai mare cu 12mm [300 vs 288mm]).

    Dimensiuni placute

    - non S (3.0 TDI / 2.0 TFSI -> 288mm): lungime 105,5 inaltime 56 grosime 17

    - S4 (4.2 -> 300mm): lungime 116,2 inaltime 59 grosime 17.5 mm

    Pardon*

    EDIT: daca accepta o grosime de 15 mm (10mm de la disc plus 5mm de la placuta)..
     
    Ultima editare: 28 Oct 2020
  3. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Am studiat problema mai bine..

    - grosime disc S4/3.0 TDI: 22 mm fata de 12 mm (10 mm diferenta)

    - latime placuta S4/3.0 TDI: 116.2 mm fata de 105.5 mm (10.7 mm diferenta)

    - inaltime placuta S4/3.0 TDI: 59 mm fata de 56 mm (3 mm diferenta)

    - grosime placuta S4/3.0 TDI: 17.5 mm fata de 17 mm (0.5 mm diferenta)


    Dimensiuni la portetrieri nu se gasesc. Din moment ce placuta de S4 e mai lunga decat cea stoc, ar fi imposibil de fixat in suportul TDI cea de S4.

    Am facut cateva verificari si simulari aseara folosind un kit standard de spate si la aceasi concluzie am ajuns, nu se poate din pacate asa.

    Deci, pentru retrofit la discuri ventilate spate de S4 aveti nevoie de:

    - suporti etrieri spate S4

    - etrieri spate S4

    - discuri ventilate S4 de 300 mm

    - placute spate de S4
     
    DonDoneL apreciază asta.
  4. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    As mai adauga si protectiile de praf, iar daca vrei sa iasa totul ca la carte, ai nevoie si de cablurile de frana de mana, cele de s4 fiind ceva mai lungi.
     
  5. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Bineinteles.. ar fi nevoie de aparatorile de praf de S4.. si ia fi atent la informatiile acestea:


    Dimensiuni cabluri frana de mana:

    - S4: L1/L2: 1770/1600 mm (sau 1780/1630mm)

    - 1.9 TDI tractiune fata: L1/L2: 1928/1765 mm

    - 3.0 TDI quattro B7: L1/L2: 1736/1572 mm


    L1 reprezinta lungimea totala a cablului dintr-un capat in celalalt.

    L2 reprezinta lungimea mansonului ce vine peste cablu (daca nu ma insel).

    Aceste informatii ar putea fi explicate mai bine/mai corect de catre @Cristi.

    *M-am ghidat dupa codul original de cabluri de la fiecare masina in parte, conform VIN-ului (am verificat mai multi producatori, nu de la unul singur).
    Serie de S4 limuzina, seria mea, serie B7 3.0 TDI avant.*
     
  6. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Informatiile pe baza carora m-am bazat cand am facut retrofitul pt masina mea, B6 berlina 1.9 tdi quattro, sunt urmatoarele:

    8E0 609 721 BA - 1770mm - S4
    8E0 609 721 AT - 1736mm - B6 Quattro

    Posibil ca cele doua variante pe care le-ai mentionat mai sus pt S4, sa difere in functie de caroserie, berlina respectiv avant.
    Asa e, la cabluri nu doar lungimea e diferita asa cum se poate vedea clar din codurile diferite, dar si cum e pozitionat mansonul, ca sa vina corect pe prinderile de pe masina.
    Oricum mai ai o marja mica cu care poti ajusta prinderile/suportii de pe caroserie.

    Legat de aparatori, sunt 2 tipuri, un cod cu 8E0 si altul cu 4F0, se pare ca e diferit in functie de PR cod. Chiar n-am gasit o explicatie ce ar putea fi diferit.
    Aici sunt si eu in dubii pt ca nu stiu ce suport din cele doua sa montez.
    Eu am protectii de S4, dar vreau sa le schimb pt ca una e putin indoita si cel mai probabil o sa tb sa demontez si abia apoi sa le comand.
     
  7. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Pentru seria mea de S4 limo, codul PR pe spate este 1KE.

    Am de ceva timp protectii spate, parca erau Vaico/KK si arata fix ca in imagini. Luate dupa codul cu 8E.. pe masina imi da codul 8E. Programul asta sorteaza dupa serie ce s-a montat pe masina de fabrica si ce nu, nu e precum programele online free. Arata clar, la S4 este modelul cu BA terminatie.
     
  8. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Pentru cei ce vor pe B6 sau B7 upgrade la frane pe fata.. vedeti varianta aleasa de mine, pe fata etrieri Brembo cu 4 pistoane per etrier, cu disc de 320. Etrierul e plug and play pe fuzeta.

    Vedeti postarea nr 654 si nr 655: https://www.clubaudi.ro/threads/red-audi-a4-b6-2004-1-9-tdi-avf.50011/page-33#post-862906

    PS: jantele 7.5J cu ET43 ce se puteau monta fara probleme cu kitul de 3.0 TDI / 2.0 TFSI nu se mai pot monta pe fata fara distantieri de 5 mm.

    PS2: jantele 7.5J cu ET28 Concave de pe Audi A5 nu se pot monta pe fata din cauza ca spita da in mijlocul etrierului Brembo (dar se pot monta pe etrierii de TDI/TFSI).

     
  9. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Imi poate spune cineva daca codurile din poze sunt compatibile, adica daca e aceeasi piesa ? Un disc are cod de vw si altul de audi, dar cu aceleasi caracteristici.
    Teoretic discul cu 8e0 imi trebuie insa posibil sa fie bun si cel cu jzw.
    O parere de la specialistii in piese ?
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Confrunta cu ce cod ai tu original. Nu mai cumpara de pe mizeria aia de epiesa si cealalta mizerie adica autokarma. Cumpara de la un magazin local care iti aduce piesele si le vezi exact iar daca nu sunt conforme le poti returna pe loc. Ma repet ce am mai scris pe forum: Ideea este ca piesele se comanda fizic conform cu seria de sasiu la un magazin de piese auto cu vanzatorul fata in fata si NU se comanda pe mizeriile de magazine On-line mai ales cand ai mentionat ca nu te pricepi.
    O sa va "manance capul" cumparaturile pe net. Mergeti fizic la magazin si lasati cumparaturile pe net.
    Se demonteaza piesa de pe masina si se merge cu ea in mana, la magazin, fizic pentru comparatie. Asa se face nu altfel chiar daca trageti masina pe dreapta.
    Se face si se procedeaza asa din mai multe motive atunci cand nu suntem siguri privind anumite piese si componente / elemente auto.

    Amandoua au cod de original adica piesa OE pentru si din grupul VAG si NU cum ai mentionat tu cum ca au coduri separate pe marci.
    Al doilea cod cel care incepe cu JZW este pentru o piesa originala dar de o calitate mai slab. Codul JZW este codul pentru piese de origine adica OE dar de o calitate mai slaba.

    Esti de 12 ani pe forum si trebuia deja sa stii asta fara sa intrebi.
     
    marius_bv apreciază asta.
  11. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Cristi, nu cumpar piese online niciodata, mai ales de pe epiesa sau autokarma, insa ma informam inainte. Ca daca sunt cumva compatibile, la service nu iti va spune nimeni. Ideea care o banuiesc este ca daca merg cu Certificat de Inmatriculare de VW sa comand o piesa care se gaseste si pe Audi, cu siguranta e mai iefina decat daca as merge cu Certificat de Inmatriculare de Audi.
    Normal ca imi trebuie codul care incepe cu 8E0.

    Ce marci se recomanda pentru discuri si placute in afara de ATE (duse la gunoi dupa 4.000 km, ovalizate) si TRW care nu se ovalizeaza niciodata insa arata dupa 2 ani jalnic, ruginite ca si cand le-as fi luat de la Remat si nu noi de la magazin.
    Ma gandeam la originale insa cam ustura la buzunar.
    Textar nu face decat pentru spate, de Jurid si Bosch nu am auzit nimic. Alte pareri despre alte marci nu stiu din multitudinea care exista pe piata
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai nimerit tu un service al unor prosti. Eu anunt si le spun tuturor care sunt diferentele. Si nu service-ul iti spuen diferentele pentru ca nu service face asta ci vanzatorul de piese.
    Service-ul repara masini si atat, NU vinde piese. Si iti spun din nou: ai gresit service-ul daca te-ai dus la unii care vand piese in loc sa se ocupe de reparatii.
    Gresit. Se merge cu codul de piesa nu cu un Certificat de Inmatriculare de la alta masina si in cel mai rau caz cand nu stii codul de piesa te duci la magazin cu Certificatul de Inmatriculare al masinii pe care o ai.
    In plus un vanzator onest si cinstit de piese, nu un jegos nesimtit, iti spune care piese sunt echivalente si compatibile la masina ta chiar daca provin de la alte marci din acelasi grup auto.

    Fabrica si pentru sistem de franare pe fata.
     
    marius_bv apreciază asta.
  13. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Din pacate service-ul de care vorbim, se ocupa si de comercializare piese, nu accepta piesele clientului. Intr-un fel e in regula, te scuteste de batai de cap in caz de nepotrivire. Insa cei care oferteaza piese nu prea sunt priceputi, iti prezinta prima oferta care le pica in mana fara sa faca sapaturi. De aceea trebuie sa mergi informat inainte
     
  14. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Am fost agent vânzări la Autototal. Autototal este distribuitor de piese. Aceleași piese, din același depozit, mergeau si la epiesa, si la magazinul de colt, si la reprezentantă bosch, opel, vw si asa mai departe. Ce diferă este discount-ul, acordat firmelor, de unde ei isi pun adaos. Majoritatea magazinelor de colt merge pe adaos 30 la suta, daca ai o comandă mai mare, e posibil sa ti-o rotunjească prin lipsă. Daca stii exact ce vrei sa cumperi și mai presus de asta, idiotul ala din depozit, iti ia de pe raft piesa care trebuie, iar retardatul ăla care e sofer, nu o aruncă ca la nebuni, poti comanda de oriunde. Însă, pe pielea mea, am văzut in depozit, atatea discuri zimmerman (aveau astia de la autototal ceva contracte cu ei), anul trecut mi-am luat de pe autodoc, zimmerman. Ce vorbești, alta mâncare de peste, pana si ambalajul era altfel, alt carton.

    Scuzați că am folosit apelative gen prosti si idioți, dar cei ce prestează servicii precum am descris, asta sunt.
     
    marius_bv apreciază asta.
  15. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Adevarat, daca stii codurile poti lua linistit de la epiesa sau autokarma. Autokarma de exemplu, aduc piese de la intercars, autonet, firme care livreaza si la case mai mari, deci aceleasi piese.
    Insa doamne fereste sa nu se potriveasca ceva cand esti cu masina desfacuta pe elevator la service.
    In concluzie ce marci ati mai pus pe b6 care sa fie in regula in afara de ate si trw ? Va urma si la mine insa nu stiu ce sa aleg
     
  16. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Zimmerman, vezi pe topicul meu.
     
  17. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Zimmermann, clar..

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  18. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Eu ziceam de b6 standard, adica discuri 288 fata si 245 spate, nu discuri mari, etrieri speciali, placute nu stiu de care ceramice..etc.
    Stiu persoane cu zimmerman pe a6 care s-au ovalizat pana in 10.000 km. Si nu vorbesc aici din cauza modului de exploatare, intretinere
     
  19. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Si de unde sti ca s-au ovalizat din senin? Poate nu au fost montate corespunzator, poate au spalat masina imediat dupa un drum mai lung (cu franele calde).. nu miza pe faptul asta. Am dat cuiva pe un GT Zimmermann Sport fata/spate plus placute de la ei si au trecut 3 revizii de atunci (3x schimb consumabile) si nu a avut probleme.

    Eu ti-am pus poze de pe masina mea sa vezi ca sunt Zimmermann; ca nu as avea vreun interes doar sa bat din gura sa iei marca X, Y, Z fara a fi pus in prealabil si pe masina mea.

    Si nu are absolut nici o relevanta faptul ca vrei sa pui pe masina cu 288/245 sau pe masina cu 320/288 sau 345/300 sau orice alta dimensiune. Tot acolo se fabrica, tot acelasi e producatorul indiferent pentru ce masina si motorizare ar fi destinat produsul.
     
  20. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Tocmai de aia am spus ca nu e cazul, persoana nu e habarnista, stie despre ce vorbim.
    La mine de ce ate dupa 4000 km s-au ovalizat si trw nu au nici pe dracu, nici dupa 25000 km, insa arata jalnic. Din cauza montajului? Spalatului ?
    Sunt la al doilea rand de discuri trw neovalizate.
    Asa ca stiu cu spalatul, montatul si exploatarea. Nu cred ca sunt singurul cu ate ovalizat. Nu am incredere ca zimmerman sunt mai bune ca ate sau mai proaste.
    Totul conteaza de lot, tara de provenieta. Cu alte cuvinte discuri ordinare vandute sub numele unor mari producatori.
    Mai asteptam pareri intre timp
     
    DonDoneL apreciază asta.

Distribuie pagina asta