1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor DIESEL la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de quattropower, 27 Sep 2009.

  1. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    Nucugheri,
    Multumesc pentru raspuns. Am facut alt LOG, acceleratia la podea dar greu am ajuns la 3.800 ture cu ea.
     
  2. aetohnadgob

    aetohnadgob 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C5 2001
    Update: am pus tester pe masina si problema este de la senzorul de turatie al motorului.
     
  3. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    Salut,am schimbat debitmetrul,acum trage mai bine,dar nu la capacitate...si la aprox 3000 de ture intra in limp mode! Am facut un log in treapta a treia,poate stie cineva,sa-mi dea un verdict.
     
  4. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Logul se face pe grupurile 3 10 11 nu 3 10 12.
    Refaci logul si scanezi motorul de erori , 99% ai suprapresiune si trebuie curata turbina.
     
    poenaru apreciază asta.
  5. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    Talos Cosmin, multumesc. N-am vazut ca a sarit la 12, ma grabeam ca era sectorul de drum liber. O sa refac log-ul si-l postez cu erori cu tot. O zi buna.
     
  6. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    Update - postez log-ul si erorile. O zi buna!
     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Furtun vacuum, presiune, intercooler crapate/sparte. Pierzi presiunea.
    Verifica foarte atent tot ce tine de vacuum si presiune.
     
    poenaru apreciază asta.
  8. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    nucugheri,o sa verific. Cand am schimbat uleiul am gasit ulei curs pe scut in zona intercooler-ului plus ca-mi scade nivelul uleiului la o perioada mai lunga de timp! Cel de la care am luat masina a lovit un caine candva si de atunci e spart plasticul ala din fata intercooler-ului (care ghideaza aerul,nu stiu cum se numeste),o influenta cu ceva? Multumesc mult pentru raspuns!
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Plasticul ala nu influenteaza, poate insa e crapat/fisurat intercoolerul .
    Ar trebui sa auzi un fasait cand tii accelerat la 3000rpm, atunci cand presiunea scapa.
     
    poenaru apreciază asta.
  10. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    Am verificat,am gasit un furtun de vacuum crapat deasupra intercooler-ului (nu stiu sa spun cum se numeste aia) si am dar jos egr-ul si l-am curatat. Cred ca turbina are segmentii dusi de arunca ulei in intercooler. Acum nu mai intra in limp mode,atasez si un log facut acum.Multumesc mult pentru sfaturi,o zi buna!

    PS. Nu mai apare eroarea
    17964 - Charge Pressure Control
    P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent
     
  11. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Odata esti sub presiunea ceruta , odata peste. Verifica din nou fiecare furtun , mai faci un log , daca e la fel cureti turbina sau o reconditionezi daca tot zici ca scapa ulei.
     
    poenaru apreciază asta.
  12. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    Salut,maine o sa verific pompa de vacuum,am probleme si la franare,pedaua se intareste. Multumesc!
    Dac-as sti sa interpretez un log,nu v-as mai stresa,insa ma pierd in tabelul ala,o seara buna!
     
    TalosCosmin apreciază asta.
  13. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    Salut,sunt ok valorile in log-ul asta? Multumesc pentru ajutor!
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai verificat ce ai arhivat ?
     
  15. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    Am facut ul log pe 003 pentru egr (asa sper...),ca nu stiu ce sa-i mai fac! Banuiam stutul ala de la pompa de vacuum,dar e ok (referitor la pierderea de vacuum). Exista vreo varianta de a verifica pompa cu testerul? Furtunul de vacuum ce era crapat era de la o valva situata pe circuitul de apa. Valva asta nu blocheaza in niciun sens-suflat sau tras-
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Vezi ca la AJM problema este de cele mai multe ori la valva/capsula aia din partea stanga a motorului (partea soferului).
     
    poenaru apreciază asta.
  17. poenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6,C5motor AJM,1,9 TDI,2001
    Multumesc,cred ca e cea descrisa de mine,acolo e situata.
     
  18. Iulian1978 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2020
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi 1.9 Tdi 2003
    Va salut colegii. Detin un A6 1.9 TDI cod motor AVF am ceva probleme creste greu in turatii, am fost la mai multi mecanicisi nu i-am dat de cap, am schimbat toate furtunele de vacuum, senzorul MAP si tot la fel face. Cand mi-a pus furtunele pe direct tragea.
    Atasez logurile si erorile poate ma puteti ajuta. Multumesc
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai furtun de presiune sau intercoolerul fisurat/crapat/spart . Daca zici ca schimbat tot pe partea de vacuum si MAP-ul.
     
    Iulian1978 apreciază asta.
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este ca nu ai citit absolut nimic pe acest forum despre codurile afisate de tine ? E greu asa tare cu cititul tuturor topicurilor despre turbina, indiferent de arie, existente pe forum ? Sa tii minte toata viata ta ca diagnoza se face obligatoriu in engleza cu VCDS original si nu in romana cu o mizerie de clona chinezeasca. Acum primesti un raspuns si fac o exceptie si nu iti sunt sterse mesajele, pentru lenea afisata de tine. Citeste, baga la cap, invata si fa tot ce scrie mai jos:

    Traducere coduri defecte la turbina

    17965 Charge Pressure Control p157 - 35-00 - Positive Deviation

    17965- Control de supra-incarcare - deviatie pozitiva

    Positive deviation = turbina murdara / geometria blocata-intepenita.

    Inseamna ca presiunea masurata este mai mare decat cea pe care urmareste ECU sa o primeasca. Adica vanele turbinei sunt deplasate spre pozitia "boost mare" fata de cat ar fi cazul.

    Cauze:
    - Excess de vacuum inspre membrana actuatorului. Decupleaza furtunul de vacuum si astupa-l apoi vezi daca mai reapare eroarea
    - Membrana actuatorului ruginita / murdara / gripata intr-o pozitie diferita de cea de repaos
    - Depuneri in mecanismul vanelor iar acestea sunt agatate intr-o pozitie de "boost crescut"
    - Senzorul de presiune defect (compara presiunea indicata cu motorul oprit fata de presiunea atmosferica), deci DA poti lua Limp Mode.

    - La eroarea aia pot fi mai multe cauze printre care geometria, senzorul de presiune şi N75


    Negative deviation sau control deviation = pierderi de vacuum = furtun de presiune fisurat / spart / crapat, intercooler fisurat / spart / crapat

    1 Fault Found:

    000665 - Boost Pressure Regulation
    P0299 - 000 - Control Range Not Reached - MIL ON

    In traducere Actuator Turbo cu membrana sparta sau lipsa vacuum
    sau
    1. Ori membrana actuatorului este sparta, dar sistemul de vacuum este bun si comanda actuatorul degeaba, caci avand membrana sparta acesta nu va actiona geometria turbinei, deci va trebui inlocuit actuatorul.
    2. Ori actuatorul este bun, nu este spart, dar din lipsa de vacuum, acesta nu va actiona geometria turbinei, deci va trebui sa verifici eventuale neetanseitati ale sistemului de vacuum, sau poate nu mai produce vacuum pompa tandem. Mai sigur ai neetanseitati, caci daca nu aveai vacuum deloc observai ca si pedala de frana era mai rigida.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
    ovidiutm și Iulian1978 apreciază asta.

Distribuie pagina asta