1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor DIESEL la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de quattropower, 27 Sep 2009.

  1. Iulian1978 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2020
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi 1.9 Tdi 2003
    Multumesc colegilor pentru raspunsuri , o sa mai verific cele indicate de voi , si o sa revin cum o sa rezolv.
    Masina o am de 3 saptamani cand am luat-o tragea f bine.
    Chestia asta sa intamplat dupa ce am oprit la un peco sa alimentez iar cand am pornit masina mia aparut in bord martor motor si de atunci nu mai trage ,
    Am schimbat de atunci , ulei , filtre aer , motorina , ulei,furtunele panzate la vacum,MAP , am curatat EGR + galeria cat de cat mecanicul la care am fost mia zis ca acuatorul la turbina functioneaza , tija nu e blocata.
    Sper sa i dau de cap pana la urma .
    Multumesc
     
  2. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Cum si-a dat seama ca actuatorul functioneaza: a folosit un pistol cu vaccum?a desfacut actuatorul si a vazut ca tine vaccum? A verificat geometria?
     
  3. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut,
    In luna decembrie 2020 m-a last turbina. Facuse joc in ax si la 2 luni se infunda geometria variabila, asa ca am hotarat sa o schimb. Intamplarea a facut ca in cateva zile un prieten sa imi aduca o turbina abia venita de la reconditionat, Garrett 1749VA, eu avand pe motorul meu cod AJM tor Garrett dar 1749V.
    Mi-a explicat omul ca nu are ce sa nu se potriveasca si ca daca e ceva merg la un soft mic ceva safety si se rezolva. Am zis ok, asa o sa fac, in fond era o turbina abia reconditionata, am montat pe masina si surpriza masina a mers superbine cu un plus de putere clar si fara limp mode indifirent cat am chinuit-o si unde am mers cu turatiile si chiar acceleratiile la rece, chiar mi-a dat senzatia de: UAU asta e masina mea ?
    Doar ca acum 5 zile a cedat si asta (dupa 13.000 km de la inlocuire). Cand am desfacut turbo am gasit joc foarte mare in rulmentul ala de bronz, e clar reconditionarea a fost facuta cu piese MADE IN CHINA. Am zis ca nu e suparare mai ales ca o primisem moca
    Acum am o mica intrebare, nu ca m-ar deranja situatia: de ce nu a luat masina Limp Mode pentru overboost ? Ma gandesc ca fiind reconditionata prost nu a oferit destula presiune in admisie. Nu gasesc pe forum sau pe internet o diagrama clara a valorilor celor doua tipuri de turbine, asta pentru ca fiind multumit de puterea motorului cu turbina 1749VA as fi tentat sa iau una la fel si sa nu am nici probleme de overboost, sper. :)
    Ma puteti directiona spre o informatie cu privire la puterile, dimensiunile, specificatile, orice pentru cele doua turbine ?
    Multumesc
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pune un miez Mellet in carcasa turbinei OE si ai terminat balciul.
     
  5. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @ilie radu ioan
    Turbina GT1749VA e putin mai mare ca a ta si e de pe AWX/AVF, motoarele de 131 cp. Ai simtit putere fiindca baga mai mult aer si primeai mai multa motorina. Dintr-un punct de vedere safety, turbina a mers mai lejer decat mergea ea pe AWX fiindca o foloseai mai putin. Totusi, ca sa mearga cum trebuie trebuie adaptat softul fiindca difera multe lucruri legate de controlul ei. Nu de asta s-a stricat, ci ca probabil era o chinezarie ceea ce s-a inlocuit in ea.
     
  6. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Dimensional la exterior sunt la fel exceptand prinderea furtunului de la intercooler, 1749V e pe colier normal iar 1749 VA e pe un fel de clips. Paleta din interior, partea rece e mai mare cu 1.2 mm dar ca presiune e o diferenta, eu nu stiu cat baga 1749V si nici cat baga 1749VA. Aici e dilema, si daca pun una SH de 131 cp in conditii mai bune ma gandeam ca o sa ia Limp Mode din cauza overboost. Cu cea reconditionata 1749VA nu a luat Limp Mode deloc dar cred ca nu a foat reconstruita corect si de asta baga mai putin aer ca una de 131 cp in condite buna.
     
  7. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut,
    Sambata am primit noul miez de turbo GT1749VA si m-am apucat de treaba.
    Prima surpriza: cand am vrut sa bag noul miez in partea rece a turbinei, adica in capacul de aluminiu pe care intra admisia de aer si ulterior pleaca spre motor nu se potriveau (inseamna ca ce am avut eu inaite a fost un fel de turbina hibrid, intrucat comparand paleta de la partea de aer desi aveau ambele 35 mm la partea de jos cea veche avea alta forma ce-i permitea sa intre in carcasa veche).
    Am cumparat din dezmemrari carcasa de aluminiu cu tot cu furtunul de plecare, am montat-o si am inceput proba. Pe VCDS, motor/grup11 presiunea urca pana la 1.67 bar - cea veche mergea undeva la 1.35 bar, asta la 4000 rpm.
    Surpriza 2 este ca masina acum incarca la 2300-2500 rpm (inainte 1700 rpm), deci la ture joase abia se misca, daca vrei sa pleci mai tare de pe loc opresti motorul, dupa care, la peste 2500 rpm devine alta masina, bruscheaza foarte tare si pleaca tinand ritmul pana pe la 140 km/h dupa care incepe sa aiba o urcare mult mai domoala spre spre 150 km/h (adica te cam ia somnul cu piciorul pe acceleratie - dar asta era asa si inainte, fiind o barca grea) de Limp Mode nici pomeneala .
    Cand am montat noul miez nu avea pic de joc sus-jos axul dar parea ca se invarte cam greu. Adica daca invarteam de el parea ca opune ceva rezistenta, la turbina cea vechi de 1749V (cod motor AJM) daca invarteam de ax tare el facea ca urmare a inertiei inca vreo7-10 ture singur, iar axul asta nou nu face niciun.
    Ma gandesc ca opunand rezistenta automat are nevoie de un volum de gaze arse mai mare pentru a intra in sarcina si de aici situatia intalnita de mine.
    Diseara o demontez din nou, pastrez componentele miezului nou dar montez axul vechi pentru ca ma deranjeaza acest comportament al masinii.
    Am o intrebare pentru voi, poate ma puteti ajuta: conteaza pozitia paletelor turbinei una fata de cealalata la montaj, trebuie tinut cont de asta ?
    Stiu ca se echilibreaza pe un banc la 190.000 rpm dar eu nu vad nici un semn nimic pe ele care sa arate ca exista o pozitie anume de montare una fata de alta.
    Multumesc
     
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ia ambele carcase de la turbina GT1749VA si pune miezul nou. E posibil sa difere si geometria in sine. Daca nu a incaput miezul in carcasa veche tu nu aveai nici un GT1749VA, te-a mintit cine ti-a adus turbina, era ca cea de dinainte. GT1749VA exista doar cu compresor ce are prindere la furtun pe clema.

    NU DESFACE compresorul de pe miez pentru ca il poti arunca direct la gunoi, fara echilibrare. Faptul ca nu incarca e:
    - odata din soft, ca acesta are alta harti cu alti parametri pentru a coordona turbina, si
    - celalalt motiv poate fi cum ai zis, ca axul se invarte greu. Nu stiu ce miez ai luat tu. Ai bagat ulei in turbina, inainte sa pornesti motorul, sa nu plece pe uscat ?
    Vad ca iti place sa mesteresti degeaba fara sa asculti sfaturi.
     
  9. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut,
    :) Din pacate e prea tarziu. Pentru ca se invartea greu a trebuit sa schimb axul cu cel vechi (o zecime mai subtire ca cel nou, probabil datorita uzurii). Acum, cu cel vechi, turbina intra din nou la 1700 rpm. Cand am scos axul vechi nu am tinut cont de pozitia paletei calde fata de paleta rece, la cel nou insa am notat pozitiile lor, dar cel nou merge greu.
    Crezi ca acum o sa cedeze turbo din cauza lipsei echilibrarii ? ar trebui sa se simta ceva, sa se auda vreun zgomot ciudat daca e descentrata, ceva sa-mi atraga atentia ca e prost montat ? Am facut proba cu ea si nu aud sau simt nimic anormal. Ii dau inainte. :)
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In timp, o sa o ia pe ulei.
    Axul va “flamba” din cauza dezechilibrarii si vor rezulta uzuri premature in bucse si o-ring-urile din interiorul miezului.
     
  11. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @ilie radu ioan ti-am pus aici poza sa vezi cam cum e surubul de stop si cum arata pe pistolul de vacuum cand atinge capatul cursei, adica in jur de 0,6.

    surub stop gt1749VA.jpeg
     
  12. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut,
    Am fost cu turbina la Turbo Restauration Ploiesti, baietii au pus pe banc turbo si au reglat totul in zona verde, erau total date peste cap reglajele la westgate si stoper. Am montat pe masina si facea la fel, adica tragea doar de la 2400 rpm in sus, fara Limp Mode. Am mers asa doua saptamani si in speranta ca se poate rezolva sa intre turbo mai repede am programat-o sambata la dino test si soft stage 1. Baietii mi-au promis ca nu vor adauga mai mult 10 cp iar turbo va intra la 1700 rpm. Dar, de azi, cum trec de 80 km/h intra in Limp Mode. Nu pot face log ca intra imediat in P1556-limita de reglare neatinsa, asa ca am facut un video scurt. Debitmetrul find de 116 cp cod motor AJM sa se fi dus din cauza turbinei de 131 cp ? Din video se vede ca valoarea masurata e sub cea din stanga, banuiesc ca cea care trebuie atinsa. Va rog dati o parere scurta: e ars ? Daca montez debitmetru de la motorul de 131 cp e plug and play sau trebuie codat ?



    Multumesc
     
  13. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Tu in loc sa faci sa mearga corect cu softul stock ai crezut ca o reglezi din mers.
    1. Log in mers se face pe canalele descrise pe forum si se salveaza in formatul corect.
    2. Tu din doua turbine proaste ai facut una la fel de proasta, pe deasupra ai venit si cu soft, cine crezi ca iti spune pe forum cum sa dregi ciorba ta cu de toate cand tu nu asculti nici un sfat primit ? :laugh:
    3. Pune softul stock , pune o turbina in toate mintile ei , si dupa aceea cauti problema de ce trage doar dupa 2400rpm.

    Nu stiu de ce am impresia ca te pregatesti sa o mariti.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In majoritatea cazurilor cand vrei sa “iesi mai ieftin”, ajungi sa platesti triplu.

    Ti s-a dus turbina, in loc sa o reconditionezi profi pe a ta ai pus alta turbina (alt model) reconditionata cu piese chinezesti.
    A cazut si cea din urma, ai amestecat carcasele ambelor turbine cu un miez cumparat in prealabil de numai stii ce si cum.
    Basca, ai desfacut miezul, dezechilibrandu-l si l-ai montat asa.

    Intai, ia turbina ta originala si reconditioneaz-o cum trebuie.
    Ori, ia un miez Melett si pune-l in turbina originala fara a te atinge de vreun surub al acestuia.

    Dupa, vezi cum se comporta masina.
     
  15. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    @TalosCosmin, nu ai inteles bine sau eu am explicat prost. Softul nu a fost inca modificat, urma sambata, iar turbina nu e hibrid e de 131cp adica garret 1749 VA.,
    Iar de maritat nu incape vorba. Masinile astea nu mai gasesc cumparatori, vor muri in curtile lor, nimeni nu mai cumpara o masina de 22 ani oricat de sarac ar fi. Eu ma incapatanez sa o repar pentru ca o am de 8 ani si nu vreau un Logan sau mai stiu eu ce in locul ei. Stiu unde am gresit, mi-a explicat audi66, m-am zgarcit unde nu a trebuit, dar acum cum o scot la cap, ce e defect ? Ce schimb ? Turbo sau debitmetrul ?

    @audi66, acum vin din garaj dupa ce am citit raspunsul tau. Am scos furtunul de la filtru spre turbina sa vad jocul axului, nu e joc deloc, se invarte usor. Ce Dumnezeu, sa cedeze la turbo daca nu fluiera nu are sunete suspecte, nu are joc. E ciudat rau. Am verificat si furtunurile dinspre turbo spre motor inclusiv intercooler, nu au fisuri. Un turbo defect nu are ceva evident defect ? Adica fizic ce ar trebui sa observ ?
     
  16. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut,
    Ma puteti ajuta cu o interpretare a LOG-ului la masina din profil un Audi A6 C5, 1.9 tdi, an 2000 cod motor AJM ? Am demontat geometria variabila sa o curat si dupa, turbina incarca doar dupa 2.100 rpm (inainte intra pe la 1.800 rpm), Nu am umblat la reglajele tijei supapei westgate sau la surubul opritor.
    Masina se simte obosita maxim cand plec de pe loc si zmuceste dupa 2.200 rpm
    Imi cer scuze dar nu reusesc sa pun format .ZIP, ma chinui de o ora dar nui dau de cap, sper sa se vada pe foto datele necesare. Multumesc.
     
  17. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Suspectez ca ai rotit miezul in carcasa de evacuare putin si nu se mai potriveste reglajul. Ai aproximativ 7 filete la actuator?
    Cred ca tu ai mai avut probleme la acest capitol.
     
  18. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut,
    Da, am ma avut probleme cu turbina. Ce am acum pe masina este o turbina de 131 cp montata pe motorul meu d epe masina cod AJM cel de 116 cp.
    Carcasa de aluminiu de pe admisie a fost modificata pentru ca paleta de la turbina Garret 1749 VA e mai mare cu 1,5mm, dar a fost dusa la reglaj pe banc.
    I-am explicat omului de acolo ce modificare am facut si dupa ce a reglat-o, a mers foarte bine pe masina, incarca bine, dar acum s-a intamplat ceva cred ca am facut eu ceva la ea. Nu cred ca e posibil sa rotesc miezul in carcasa de evacuare, el nu are o singura pozitie ? Intreb asta pentru ca atunci cand montezi partea de evacuare trebuie sa se potriveasca mecanismul de la westgate cu inelul de actionare al geometriei variabile.
     
  19. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Mama ce-ti mai place sa te complici, ai stat sa mai și strunjesti capacul în loc sa o pui cum era. :)

    Eu parca țin minte ca exista un pin de blocare pe miez care întra undeva în carcasa de evacuare dar dacă lipsește se poate roti un pic, ceea ce ar fi de ajuns cât sa fie dereglata. La basic settings e ok?
     
  20. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Pinul e intact. S-a montat corect. Basic setings nu e ceva ce ma pricep sa fac. Desfac maine iar sa vad daca observ ceva anapoda. Am comparat cu un log vechi si se vede ca la presiune citita urca valoarea greu comparativ cu cea teoretica adica desi eu nu am fault code e un fel de negativ deviation, furtune sparte, vacuum sau turbo. Am pus un vacuumetru cu T-ul langa turbo, cand pornesc se duce la - 08 mbar si cand accelerez e undeva la - 03mbar deci e chiar ok. Audi spune ca valoarea din circuitul de vacuum e 0,70 mbar. E foarte frustrant pentru ca asa cum am zis, tot ce am facut a fost sa curat, cu o perie de dinti, geometria variabila.
     

Distribuie pagina asta