1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ulei 2T in motorina pentru lubrifierea injectoarelor - recomandat sau nu ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Kira, 21 Oct 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Beetle94 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2014
    Locație:
    Bacău / București
    Masina:
    VW 1.9 tdi ALH
    Eu doar v-am spus parerea mea. De aici, fiecare e liber sa foloseasca ce vrea si cum vrea.
    Doar sa evitati uleiul din kaufland!
     
  2. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Eu vroiam o explicatie logica.. daca acest ulei 2t ajuta la arderea mai completa a motorinei cum e posibil dupa arderea completa sa fie mai multa funingine ?
    Eu nu am dpf deci sa inteleg ca masina mea o sa scoata mai mult fum ca pana acum cu acest ulei 2t? :)
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu.
     
    kojak13 și TalosCosmin apreciază asta.
  4. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Uleiul 2T nu ajuta la arderea completa a motorinei ci la lubrifierea componentelor mecanice ,,critice" ale sistemului de injectie: pompa de inalta presiune si injectoarele, in cazul sistemelor de injectie CR. In functie de proprietatile uleiului 2T, acesta poate forma depuneri sau poate arde aproape aproape complet. Teoretic uleiul 2T norma Jaso FD ar trebui sa lase cele mai mici depuneri, chiar nesemnificative.
     
    Beetle94 apreciază asta.
  5. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Cineva vehicula ideea că uleiurile cu norma FC,respectiv semisintetice,stau cel mai bine la funingine,cenuși și noxe.
     
    kojak13 și Beetle94 apreciază asta.
  6. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Dupa ce aproape am terminat un rezervor de motorina, in 500 km, :blink: nu mi s-a mai intamplat sa am un consum asa mare, 7,8-8,0 %.( poate si ca am avut full la rezervor plus greutate in portbagaj de vreo 70 kg, desi am mai avut asa si tot nu am consumat atat). Si nu stiu sigur dar am impresia ca atunci cand accelerez intre 1500 si 2200 aproximativ, se aude mai infundat putin, in sensul bun, tacanitul mai diminuat, pana acum ziceai ca nu am ulei in motor. Parca as fi acoperit motorul cu o patura groasa sa zic asa. :) Acum nu stiu cu consumul, ca am alimentat de la Lukoil ca am fost nevoit sa zic asa de la "cineva". Sa vad si cu motorina de la MOL cu care merg de obicei cum va fi. In rest nimic diferit pana acum.
     
    kojak13 apreciază asta.
  7. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Dupa ce consumi 2-3 plinuri o sa simti diferenta, fie de bine, fie nu. Mari diferente nu o sa fie cu ulei 2T fata de motorina simpla, decat la fumul intepator care se va reduce si cum ai spus si tu, mai putin zgomot si vibratii la motor. Folosirea lui urmareste in schimb altceva... protectie. Ei bine, aici este greu de dovedit, daca este sau nu benefic.
     
    cornel1970 și mirceacml apreciază asta.
  8. Guest 86691 Guest

    Din sumedenia de uleiuri 2 timpi de pe piață nu sunt multe care să fie apte pentru utilizare ca aditiv de motorină.
    În primul rând evitați uleiuri sintetice. Lasă depuneri, nu la fel de mult ca cele minerale dar semnificativ mai multe decât cele semisintetice.
    Norma Jaso FD nu garantează că uleiul 2 timpi va arde curat. Verificate de mulți utilizatori timp de mulți ani și foarte mulți kilometri sunt uleiurile semisintetice Jaso FC.
    Citiți cu mare atenție tds-ul uleiului. Dacă nu găsiți cantitatea de sulf trecută sau nu găsiți informații despre el evitați-l. Cantitatea maximă acceptată este de 0,1%. Nu sulful este problema ci faptul că întotdeauna este însoțit de aditivi și adaosuri care prin ardere lasă depuneri.
    Căutați să folosiți ulei cu temperatura de aprindere de maxim 100 grade, ideal cât mai puțin. Fluiditatea la rece să fie cât mai mică. Un indice de vâscozitate de circa 130 este suficient. Uleiurile gen racing, competiții, sunt criminale pentru motorul diesel. Veți obține un efect extraordinar de liniștire dar vă veți pune mâinile în cap când vă veți apuca de demontat.
    Dacă un ulei 2t ia din puterea motorului încetați folosirea lui. Ceva nu merge cum trebuie. Un ulei bun trebuie să dea vigoare, să scadă consumul, nicidecum să ,, blegească" mașina.
    Cei cu filtru de particule să nu se teamă de utilizarea uleiului 2 timpi, din contră, vor avea surprize foarte plăcute! Un ulei bun va prelungi semnificativ timpul între regenerări și acumularea de cenușă de ulei. Din păcate opțiunile pentru cei cu dpf sunt destul de puține.
    Eu îi înțeleg perfect pe cei care au sesizat acumulări excesive în dpf în urma utilizării uleiului 2 timpi. Marea lor majoritate au folosit uleiul de la Mol care este groaznic pentru utilizarea în motorină. Personal am constatat dublarea depunerilor față de utilizarea motorinei simple. Dacă nu aveți posibilitatea de a-l testa, credeti-ma pe cuvânt și evitați-l. Nu mai vorbesc de uleiul de Kaufland care este o crimă pentru motorul diesel. 0,28% sulf vă spune ceva?
    Nu uitați de calitatea motorinei. Îi cred pe cei care spun că nu simt nici o îmbunătățire dar îi rog să mai acorde o șansă schimbând motorina. O motorină de calitate face echipă foarte bună cu uleiul 2 timpi. Nu este necesară motorina scumpă aditivată (uleiul 2 timpi conține suficienti aditivi) și nici cea de 55 cetane.
    Pe scurt un ulei 2 timpi ales corect oferă lubrifiere a componentelor sistemului de injecție, efect de curățare a injectoarelor, egr, admisie, evacuare ( răbdare, procesul este foarte lent), protecția filtrului de particule (neapărat folosind un ulei potrivit), boost de putere și economie de carburant.
    Tot ce am scris sunt rezultatul muncii mele de documentare și experiența de utilizare.
    Dacă mai aveți întrebări vă răspund cu plăcere.
     
    flavius89, gabi_74, Beetle94 și alți 3 apreciază asta.
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Multumim. Da-ne un exemplu, pentru DPF de exemplu tu ce folosesti ?
     
  10. Guest 86691 Guest

    După ce am testat câteva am ajuns la concluzia că ,,uleiul de drujbă" 1052 de la Liqui Moly este cel mai bun pentru utilizare la mașinile echipate cu filtru de particule. Degeaba or să strâmbe unii din nas, dar în România nu se comercializează ceva mai bun decât el. Cu un VCDS și puțină aritmetică îmi veți da dreptate! Mai sunt uleiuri 2t utilizabile la mașinile echipate cu Dpf cu care veți scoate valori mai bune decât utilizând motorină curată dar nu la nivelul lui 1052.
    De asemenea îl recomand pentru cei care urmează să facă itp-ul, valorile obținute vor fi foarte bune.
     
    Sardare Astera apreciază asta.
  11. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    O parere despre acest Eneos? A incercat cineva?
     
  12. Guest 86691 Guest

  13. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Ma avantajeaza ca importatorul Eneos in Romania are sediul in drumul meu zilnic.

    O sa vorbesc sa-mi aduca 1-2 bidoane pentru testare. Pot face si testele de ardere, doar sa fac rost de cateva "borcane" potrivite.
     
  14. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Gabi 78 , :hi:
    Multumim frumos .
    Aici asi veni si eu cu o intrebare te rog.:confused:
    Acel ulei de drujba de la Liqui Moly ( 1052 ) in ce cantitate se pune ( cat recomanzi )
    la 100 l motorina ?.
    Am vazut pe un site ca ar fi un raport de 1 : 50 l mototina. ( adevarat ? )
    Multumesc anticipat. :hi:
     
    Gabi 78 apreciază asta.
  15. Guest 86691 Guest

    Poate îți spune conținutul de sulf. Sau dă-i unuia care are dpf pe mașină și masori la el cenușile. :)
    Eu m-am oprit din făcut experimente întrucât am tot găsit puncte slabe și atunci am rămas la 1052. Nici el nu este perfect, pe partea de lubrifiere sunt uleiuri care stau mult mai bine însă la curățenie nu i-am găsit rival.
    Cornel, de obicei se pune în rație de 1:200. Boostul oferit te îmbie să crești cantitate, eu am băgat la drum lung și în rație de 1:150. Însă cel mai bine este să pui cantitatea cea mai mică care produce efecte. Vezi că uleiul mai are un avantaj pe care am uitat sa îl mentionez și este uriaș, otpimizeaza corecțiile injectoarelor. Dacă ți-a adus corecțiile la nivelul ideal, și le păstrează și la o rație mai mică, să zicem 1:300 mergi pe rația mică. Ca să concluzionez, rația optimă se stabilește prin încercări și teste. Treaba asta este ca fumatul de pipă, nu e pentru toată lumea, trebuie să fii meticulos și să îți iubești mașina.
    Când am început să studiez chestiunea am făcut-o din cauza asta https://drive.google.com/file/d/0B6N9T5wjOoY9ZkUxZ2FvVEJPVmc/view?usp=drivesdk
    La ora actuală situația se prezintă cam așa https://drive.google.com/file/d/0B6N9T5wjOoY9M1VmTkl6bXo3QUk/view?usp=drivesdk
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Oct 2017
    smurff, keth și cornel1970 apreciază asta.
  16. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Multumesc frumos Gabi.:hi:
    O sa incep cu 1:200 l .:jump:
     
  17. Guest 86691 Guest

    1052 se folosește și la benzină pentru proprietățile sale de curățare. Doza în cazul acesta este mult mai mică, 1 ml la 1 litru fără a fi nevoie de utilizare permanentă. Dar pentru senzații tari, ocazional se poate mări la 5 ml. Am făcut asta la un Suzuki Swift și a fost wow!!!
     
    cornel1970 apreciază asta.
  18. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Salutare :hi:
    Acesta este uleiul 2T Liqui Moly 1052 ?
    Am gasit pe niste site-uri aici in Spania dar nu pune decat aceasta poza si urmatoarele caracteristici.
    Si inca o rugaminte va rog. Va multumesc anticipat.:hi:
     
    Gabi 78 apreciază asta.
  19. Guest 86691 Guest

    Acesta este! Sau 1189 la bidon de 5 litri. În România cei de la automoly îl aduc doar la comanda și nu faci nici o economie. Cine are posibilitatea să îl ia din Germania dar nu din magazin că acolo este scump ci de pe amazon.de sau ebay.de și alte câteva site-uri care comercializează online, îl scoate la preț mai bun.
    Dar eu aș lua altceva dacă aș fi în Germania. Addinol MZ 406 care este mai bun decât 1052. Arde mai curat, și este mai ieftin. La bidon de 5 litri este o afacere foarte bună.
    https://www.amazon.de/ADDINOL-Zweitaktöl-teilsythetisches-Mischöl-2Taktöl/dp/B003Z2RUGM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1508833308&sr=8-1&keywords=addinol+mz+406
    Citiți vă rog recenziile!
     
    Sardare Astera și cornel1970 apreciază asta.
  20. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Gabi 78, multumesc frumos.:hi:
    Pai...atunci ma indrept spre Addinol .
    Un bidon de 5l si am terminat ,, balciul ".
    Sa auzim numai de bine.:meeting:
     
    Gabi 78 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta