1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Incalzire stationara - Webasto - Eberspächer la A6 Allroad C7

Discuție în 'Audi A6 allroad quattro C7 (2012 - prezent)' creată de GunX, 11 Dec 2023.

  1. GunX

    GunX Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 V6 biturbo 320 hp, 2015
    Salut,
    Pentru masina din profil un Audi A6 Allroad C7 an 2015 am cautat in manualul masinii in engleza, circa 1 ora si nu am gasit nicaieri nimic scris despre incalzirea stationara (Webasto / Parking heater). Eram curios daca el sub 5 grade se aprinde singur/automat si fara sa-i ceri tu, odata cu pornirea motorului. Motivul intrebarii este ca avandu-l oprit, la pornire, masiuna imi da mult fum alb inecacios pe sub masina in partea dreapta, unde este esapamentul lui. Asta nu ar fi o problema, dar m-am trezit cu acest comportant (un ditamai norul de fum) in trafc, dupa 30 de minute de stat in coloana bara la bara (ca in Bucuresti nu mergi, stai), ceea ce a facut sa se umple de miros de motorina arsa si in habitaclu. Unde pot gasi mai multe despre comportamentul lui, daca in manualul masinii nu s-au obosit sa scrie deloc despre el ?
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Raspunsul este da, porneste singur “de capul lui” in functie de anumiti senzori si parametrii.
    Pornirea se face in functie de ce fel de incalzire stationara ai montata pe masina:
    - cu pornire automata (fara programare) cand temperatura in instalatia de racire-incalzire este sub 5 grade
    - cu pornire programabila din MMI
    - cu pornire programabila din MMI si/sau telecomanda Telestart

    Cand temperatura in instalatia de racire-incalzire ajunge la 70 grade se opreste automat incalzirea stationara.

    Pe cale de consecinta, daca la masina ta porneste incalzirea stationara, in trafic bara la bara, atunci ai mai mult ca sigur o problema cu instalatia de racire-incalzire a masinii pentru ca nu ajunge temperatura lichidului de racire-incalzire peste 70 grade sau se raceste motorul foarte mult in timpul functionarii lui.

    Asta inseamna probleme cu pompele de apa (la motorul tau ai cel putiin 2), termostate (sunt 2-3 in functie de motorizare), etc., etc. si trebuie investigata aceasta problema care NU face obiectul acestui topic si NU discutam despre asta aici.

    Problema sistemului/instalatiei de racire-incalzire, de exemplu a motoarelor 2.0 tdi fabricate dupa 2008-2009, este deja descrisa (mai ales in topicul din aria A4 B8 si nu numai) si este o problema generalizata faptul ca in anotimplul rece motorul NU reuseste sa mentina o temperatura mai mare de 70 grade.

    Pentru mai multe detalii despre incalzirea stationara citeste aici: #69 si aici: #34 si aici: #11 si aici: #38 si aici: #46 si aici: #51 si aici: #113 si aici: #14 si aici: #8
     
    GunX apreciază asta.

Distribuie pagina asta